3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Waar moet ik op letten bij het kopen van een cx(help me)
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 20 januari 2009 03:04 PM
  [ # 31 ]

Hoop ook echt dat iemand aanbiedt (kenner) om tot en met donderdag mee te gaan.

Oja volgens mij had ik nog niet verteld dat ik mijn bx erbij inruil waardoor de prijs behoorlijk acceptabel is.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 20 januari 2009 03:09 PM
  [ # 32 ]
Pimmus schreef:
waterman771 schreef:

Ik vind dat je met het ” zomaar ” aankopen van een Cx, zonder kenner mee te nemen of zelf kenner te zijn een groot risico neemt. Maar goed, wie ben ik…

voor de prijs die hij moet betalen met inruil vind ik het risico wel aanvaardbaar….. helemaal met de waslijst aan reparaties en keuringen die uitgevoerd gaan worden

Wat is die prijs dan Confused:  Dat maakt nogal een verschil namelijk. Als je em voor 1000,- mee kan nemen owke. Maar voor meer dan 2500,- moet het toch al meer dan een aardige auto zijn imho. Het is echt een kopersmarkt en voor dat geld kun je een prachtige CX kopen.

Ik schaar mij aan de kant van Waterman, een CX rucksichtloos kopen kan verkeerd uitpakken. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de auto.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 20 januari 2009 03:24 PM
  [ # 33 ]
Rayden108 schreef:

Alles word betaald door de verkoper

  huh

Voor 2500,= een prachtige CX in Nederland? Dat vind ik wel erg optimistisch.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 20 januari 2009 09:43 PM
  [ # 34 ]

Jaap van der Broek zit in Nieuw Leusen anders maak je daar een afspraak voor een aankoopkeuring als je geen kenner mee kan nemen vanuit het forum of de club. Ik blijf erbij, het gaat te snel. De eerste CX kan natuurlijk goed zijn maar het is geen moderne auto die je zo kan kopen. Zelfs dat kan ook niet altijd goed gaan.

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 20 januari 2009 11:17 PM
  [ # 35 ]

Hallo allemaal, vandaag 3 uur aan het kijken geweest en een hele checklist afgewerkt en so far so good.

Gecontroleerde dingen:

Roestbehandeling (is een beetje vaag wanneer dit is gedaan, maar kan zichtbaar zien dat het wel gebeurt is).

*Midden en dwars balken en lasnaden (waren goed)
*Bodemplaat (Goed geen roest)
*Hydraulische leidingen (zit wel wat roest op maar wacht even de rdw en apk af anders heeft de verkoper een lastige klus voor boeg)
*Vooronder bij bestuurderskant en bijrijders kant (pedaal ruimtje zeg maar) daar is het nat maar dat komt doordat er ergens een buisje verstopt zit
* De dorpels zijn goed
* Portieren zijn erg goed (nieuwstaat, waarschijnlijk zijn de deuren ooit vervangen)
* De accu ruimte (Zit een beetje roest maar niets doorgeroest, ook dat zal hij even onder handen nemen)
*De voorkappen (links en rechts ) hebben onder aan in het hoekje roest en dit is ook doorgeroest (het hoekje is niet zichtbaar het zit namelijk recht voor het wiel. De verkoper gaat dit bij lassen en spuiten.
*Motorklep en vooronder zijn volledig roestvrij
*Goed de motor is afgezien van de kleppendekselpakking die morgen vervangen wordt droog en ziet er erg goed uit. (Nieuwe dynamo)

Al met al wel een hoop werk voor de arme man, maargoed daar is de prijs ook wel een beetje naar.

Ik ga vrijdag mee naar de Rdw en dan vraag ik nog een paar dingen aan die monteur van de rdw (vooral de staat van de hydraulische leidingen onder de auto.

(ik heb foto’ s gemaakt maar weet niet hoe ik die plaats)
[/img]

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 20 januari 2009 11:21 PM
  [ # 36 ]

Goed bezig.  Very Happy Een betere voorbereiding is het halve werk.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 januari 2009 11:24 PM
  [ # 37 ]
Rayden108 schreef:

Gecontroleerde dingen:

*Vooronder bij bestuurderskant en bijrijders kant (pedaal ruimtje zeg maar) daar is het nat maar dat komt doordat er ergens een buisje verstopt zit

Dat is een raar verhaal: een CX heeft namelijk helemaal geen afwateringspijpjes die verstopt kunnen zitten, en al helemaal niet op die plaats… Let even heel goed op: de bodem is op die plaatsen namelijk dubbel en heel vaak verrot, wat een lastige reparatie is.

Ik heb dit verhaal in 15 jaar nooit gehoord, en de pijpjes nooit gezien. Check die bodemplaten héél goed!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 20 januari 2009 11:30 PM
  [ # 38 ]

Bedankt voor de tip, maar zit er in de lucht inlaat (op de motorkap volgens mij voor de kachel) geen drainage die verstopt kan zitten. Als het regent loopt daar water in (logisch)

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 20 januari 2009 11:34 PM
  [ # 39 ]
Rayden108 schreef:

Bedankt voor de tip, maar zit er in de lucht inlaat (op de motorkap volgens mij voor de kachel) geen drainage die verstopt kan zitten. Als het regent loopt daar water in (logisch)

Heb je de tapijten los gehad bij de voorstoelen om daar te kijken of er geen rotte plekken zitten?

Rayden108 schreef:

*De voorkappen (links en rechts ) hebben onder aan in het hoekje roest en dit is ook doorgeroest (het hoekje is niet zichtbaar het zit namelijk recht

Welke voorkappen bedoel je precies?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 20 januari 2009 11:39 PM
  [ # 40 ]

Nee dat niet.. maar heb wel afgesproken dat als hij naar de rdw gaat vrijdag dat de bekleding eraf is.

Dan kan ik het goed zien (hij zou me morgen ook een foto op de mail doen)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 januari 2009 11:45 PM
  [ # 41 ]
Rayden108 schreef:

Bedankt voor de tip, maar zit er in de lucht inlaat (op de motorkap volgens mij voor de kachel) geen drainage die verstopt kan zitten. Als het regent loopt daar water in (logisch)

Ja, en dat water komt NIET in de cabine, want er zit één afwateringspijpje, en dat komt ONDER de auto uit Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 januari 2009 12:03 AM
  [ # 42 ]
trxke schreef:

Dit is een 25 Ri die zoals de verkoper al schreef enkel voor de Franse markt gemaakt werden.

De Ri is geen GTi maar een CX RE/D voorzien van de 2500 injectie motor en de standaard uitrusting van de simpele RE/D.
De versnelingsbak heeft ook een andere overbrenging dan die van de GTi.

Deze wagen is wel opmerkelijk door de kleur en de optionele airco, een zeer zeldzame combinatie dus.

ander versn. bak - dat is leuk, dan lager toerental tov een GTI-versn. bak bij bv 120km/u ???

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 januari 2009 12:17 AM
  [ # 43 ]
waterman771 schreef:
Rayden108 schreef:

Bedankt voor de tip, maar zit er in de lucht inlaat (op de motorkap volgens mij voor de kachel) geen drainage die verstopt kan zitten. Als het regent loopt daar water in (logisch)

Ja, en dat water komt NIET in de cabine, want er zit één afwateringspijpje, en dat komt ONDER de auto uit Wink

was er laatst niet iemand die een hoop troep (blaadjes ed.) onderin het lucht interieur-inlaathuis had zitten, zodanig dat er water overliep naar het interieur ??

en er is nog een watertje…. dat van de airco, moet ook, via een rubberen hamonica pijpje, recht naar beneden door de bodem / naar buiten. zit onder de middenconsole, zichtbaar vanaf rechts/bijrijderkant.

en dan nog onderaan de a stijl regio, kan ook rommelig / roestig zijn, thv het rubber vd voorruit.

uiteindelijk wil je graag de vloerdelen zien van het interieur ! te vaak zit daar het roestduiveltje.

verder leuke auto !! en die pasman lijkt me een redelijk adres. ik denk dat ie staat voor z’n product (kan iemand dat hier bevestigen ??)
geeft hij garantie op z’n product ?? zo ja, aan de slag ermee, en rijden !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 21 januari 2009 01:04 AM
  [ # 44 ]

Ik ga zeker even onder die bekleding kijken.

Garantie voor een 25 jarige auto krijg je niet zo snel dus nee.
Mag natuurlijk wel langskomen als er in de eerste weken iets mis gaat, maar acht die kans klein gezien de inspecties die eraan komen.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 21 januari 2009 01:37 AM
  [ # 45 ]
waterman771 schreef:
Rayden108 schreef:

Gecontroleerde dingen:

*Vooronder bij bestuurderskant en bijrijders kant (pedaal ruimtje zeg maar) daar is het nat maar dat komt doordat er ergens een buisje verstopt zit

Dat is een raar verhaal: een CX heeft namelijk helemaal geen afwateringspijpjes die verstopt kunnen zitten, en al helemaal niet op die plaats… Let even heel goed op: de bodem is op die plaatsen namelijk dubbel en heel vaak verrot, wat een lastige reparatie is.

Ik heb dit verhaal in 15 jaar nooit gehoord, en de pijpjes nooit gezien. Check die bodemplaten héél goed!

Ik heb daar ooit bij een vorige CX nattigheid gehad. Oorzaak was bijna niet te vinden maar zat hem in rotterij in de afwatering die onder de spatborden loopt. Als je de fels/lasnaden spatbord/binnenscherm bekijkt bij open motorkap zie je daar wat gaten. Daarachter kan het verrot zijn. En ja die spatborden die schroef je er niet even af….
Uiteindelijk kwamen we het met een gieter op het spoor. Ik zou willen weten waarom het daar nat is….

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
 
3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook