




Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Die matten gaan er vandaag uit!!
Wat verbuikt zoeen 2.5 liter eigenlijk? Het is mij verteld dat 1 op 12 wel te halen is.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rayden108 schreef:Die matten gaan er vandaag uit!!
Wat verbuikt zoeen 2.5 liter eigenlijk? Het is mij verteld dat 1 op 12 wel te halen is.
Echt niet Een 2.0 loopt met mazzel 1 op 11, heel misschien 1 op 12…. ( moet je je best voor doen hoor…)
Met een 2.5 zit je in de stad op dik 1 op 8, de buitenweg met mazzel 1 op 10.
Ik zou rekenen op tussen de 1 op 7,5 en 1 op 9,5.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
cx25gtit2 schreef:
en er is nog een watertje…. dat van de airco, moet ook, via een rubberen hamonica pijpje, recht naar beneden door de bodem / naar buiten. zit onder de middenconsole, zichtbaar vanaf rechts/bijrijderkant.
en dan nog onderaan de a stijl regio, kan ook rommelig / roestig zijn, thv het rubber vd voorruit.
uiteindelijk wil je graag de vloerdelen zien van het interieur ! te vaak zit daar het roestduiveltje.
Inderdaad: als er sprake is van airco zit er een afwateringspijp van uit het kachelhuis. Maar ook die loopt dan tot onder de auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Echt niet Een 2.0 loopt met mazzel 1 op 11, heel misschien 1 op 12…. ( moet je je best voor doen hoor…)
Met een 2.5 zit je in de stad op dik 1 op 8, de buitenweg met mazzel 1 op 10.
Ik zou rekenen op tussen de 1 op 7,5 en 1 op 9,5.
Poe dus een echte studenten auto is het niet .. . Dat word combineren met mijn ov.. (Gelukkig rij ik niet zoveel prive kilometers)
en er is nog een watertje…. dat van de airco, moet ook, via een rubberen hamonica pijpje, recht naar beneden door de bodem / naar buiten. zit onder de middenconsole, zichtbaar vanaf rechts/bijrijderkant.
en dan nog onderaan de a stijl regio, kan ook rommelig / roestig zijn, thv het rubber vd voorruit.
uiteindelijk wil je graag de vloerdelen zien van het interieur ! te vaak zit daar het roestduiveltje.
Dit heb ik zojuistontvangen en klinkt belovend :
“wat ik sowieso doe nu is niet alleen de pakking tbv het kleppendeksel vervangen, maar ook de o ringen en de bougies, immers alles ligt nu toch los, heb er ook fotos van.
De vloerbedekking ga ik er vanmiddag uithalen, mocht er narigheid zitten, dan halen we de event roest eruit en zal er een nieuw deel in worden gezet.
Ik wil ook niet hebben dat je er in de toekomst mee komt te zitten.”
De herkomt van de lekkage moet ik dan maar even zelf achterhalen want ik durf die man niet meer lastig te vallen ops: .
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nee, een CX is zeker geen studentenauto… Neem maar aan dat vervoer per CX minmaal twee keer zo veel kost als per studentenauto
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
waterman771 schreef:cx25gtit2 schreef:
en er is nog een watertje…. dat van de airco, moet ook, via een rubberen hamonica pijpje, recht naar beneden door de bodem / naar buiten. zit onder de middenconsole, zichtbaar vanaf rechts/bijrijderkant.
en dan nog onderaan de a stijl regio, kan ook rommelig / roestig zijn, thv het rubber vd voorruit.
uiteindelijk wil je graag de vloerdelen zien van het interieur ! te vaak zit daar het roestduiveltje.
Inderdaad: als er sprake is van airco zit er een afwateringspijp van uit het kachelhuis. Maar ook die loopt dan tot onder de auto.
De afwatering van de airco loopt via het rubber “harmonica pijpje” in de dubbele bodem van de voetenbak dus niet rechtstreeks naar buiten!
Als je daar dus geen degelijke roestbescheming zitten hebt gaat het gegarandeerd roesten met als gevolge de bekende linkse rotte voetenbak bij airco CX’n.
Kijk hier voor een beter beeld te krijgen van de condensafwatering van de airco.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169217&postdays=0&postorder=asc&start=45
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Is dat dan ook de verklaring dat de rechterkant ook nat is? Overigens heeft die airco al een hele poos niet aan gestaan (kachel natuurlijk wel).
Ik heb er niet zoveel verstand van maar als het kleed vandaag los gaat en ik krijg de foto’s zal ik ze meteen even laten zien (Als iemand me uitlegt hoe dat moet )














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rayden108 schreef:Is dat dan ook de verklaring dat de rechterkant ook nat is? Overigens heeft die airco al een hele poos niet aan gestaan (kachel natuurlijk wel).
Ik heb er niet zoveel verstand van maar als het kleed vandaag los gaat en ik krijg de foto’s zal ik ze meteen even laten zien (Als iemand me uitlegt hoe dat moet)
Raar: als de airco NIET gebruikt wordt, kom er ook geen condenswater vanaf. Hoe het daar zo nat kan zijn weet ik niet, maar als de airco een tijd niet gebruikt is kan het daar NIET van komen….
@trxke: dank voor je aanvulling!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Rayden108 schreef:De vloerbedekking ga ik er vanmiddag uithalen, mocht er narigheid zitten, dan halen we de event roest eruit en zal er een nieuw deel in worden gezet.
Ik wil ook niet hebben dat je er in de toekomst mee komt te zitten.”
De herkomt van de lekkage moet ik dan maar even zelf achterhalen want ik durf die man niet meer lastig te vallen
ops: .
Mooi dat er even naar gekeken wordt, maar wil je er zelf ook niet even naar kijken als de vloerbedekking weg is? Dat medelijden met de verkoper zou ik maar snel laten varen, dat is geen gezonde emotie als je een auto koopt, zeker als het een handelaar betreft.
Veel succes verder!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het zal toch niet gewoon de kachel zijn, die lekt?






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Als je student bent en niet veel geld hebt zou ik er niet aan beginnen. Volgens mij kan je dan beter opzoek naar een serie2
Maar de wegenbelasting die je tenopzichte van een type 2 weer uitspaart kun je in je onderhoudspotje doen….








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Peteryed schreef:Als je student bent en niet veel geld hebt zou ik er niet aan beginnen. Volgens mij kan je dan beter opzoek naar een serie2
Waarom? Ze kosten allebei aan onderhoud en persoonlijk vind ik een serie 1 niet slechter dan een serie 2. Allebei oude auto’s waarbij de huidige staat het belangrijkst is. Ik vind een CX voor een student of wie dan ook met weinig geld, niet zo’n verstandige keuze. Maar het lijkt wel mode…..
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
baroen schreef:Peteryed schreef:Als je student bent en niet veel geld hebt zou ik er niet aan beginnen. Volgens mij kan je dan beter opzoek naar een serie2
Waarom? Ze kosten allebei aan onderhoud en persoonlijk vind ik een serie 1 niet slechter dan een serie 2. Allebei oude auto’s waarbij de huidige staat het belangrijkst is. Ik vind een CX voor een student of wie dan ook met weinig geld, niet zo’n verstandige keuze. Maar het lijkt wel mode…..
Daar heb je gelijk in. Onderhoud is het belangrijkste. Het is dan weer een gevoel. Serie 2 is weer wat jonger en meer door ontwikkeld. Ben het met je eens om als student geen CX te kopen. Als student moet je zo nu en dan ook de kroeg in kunnen vind ik.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Beste mensen hier de lang beloofde foto’s
Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de reacties, heb er een hoop aan. Helaas ben ik wel heel erg gaan twijfelen of dit juiste auto is voor mij.