Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Als ik eerst meer foto’s wil ga ik mailen.
Als ik wil kijken ga ik bellen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Arjan Verkade schreef:Ik heb nog nooit in een serie 1 gezeten, ik verwacht bij de VIP stoelen wel wat meer zijdelinkse steun dan bij een serie 1.
Wie weet komt het ooit nog eens
Je mag wel een keer komen proberen, in ruil voor een stukje in jouw turbo rijden.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Weet iemand dan wat er Henri Chapron is aan die auto behalve het plaatje? Ik zie namelijk een gewone prestige.
vwb de stoelen. Ik vind dat s1 beter lijkt te zitten dan s2 totdat je er 1000km mee gaat rijden, dan merk je dat de s2’s op de lange rit toch comfortabel blijven, en voor mij zit de s1 dan dus niet meer lekker.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Jij hebt dan ook net even ander postuur dan ik.

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Bij deze luister ik naar E-J!
Is dat leren dash een optie, Chapron of huisvlijt?
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Leren dash… gut ik heb geen idee of dit een ‘Chapron’ leren dash is en of chapron de auto’s merkt waar ze alleen een leren dash ingepropt hebben… ik denk namelijk van niet, plus elke goeie bekleder kan een dashboard met leer bekleden. Is er nog iets anders bijzonders en niet standaard aan te herkennen?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
baroen schreef:Tjerk schreef:Wat is een Refobak? Of mis ik weer iets
Arjan Verkade schreef:Persoonlijk vind ik het VIP interieur prachtig.
In de zomer wordt het niet super heet en in de winter voelt het niet koud.En uiteraard zitten de stoelen geweldig
![]()
Voor als je er niet bekend mee ben:
Optie in een serie 2 GTi
Optie in bepaalde serie 2 TRD uitvoeringen
Standaard in de serie 2 Turbo modelenAls deze stoelen geleverd zijn als optie gaat dit samen met het VIP pakket, daar zitten aantal extra leuke opties bij.
Ik heb nu in veel soorten interieurs gezeten. Ik moet zeggen de VIP-stoelen zitten lekker maar doe mij maar een lekker stoffen Type 1 interieur
Dat zit gewoon heerlijk zacht!
Ben ik met je eens. Ik heb ook 4 jaren in VIP gezeten, zitten prima maar een s1 stoffen interieur zit voor mij ook onovertroffen. S2 stof (m.u.v. VIP) ken ik verder niet.
En een CX zit zoveel lekkerder dan een XM. Die stoelen waren duidelijk geen goede doorontwikkeling.
Klopt, voor mij (nu 1.82) zijn XM stoelen al veel te klein… Maar je vindt het heerlijke zetels als je in een Xantia gezeten hebt
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik had een CX stoel (serie 1 natuurlijk) in mijn eend, maar misschien is andersom ook wel aan te raden. Met hoofdsteun. Dat dan weer wel.

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
sans-pareil schreef:Leren dash… gut ik heb geen idee of dit een ‘Chapron’ leren dash is en of chapron de auto’s merkt waar ze alleen een leren dash ingepropt hebben… ik denk namelijk van niet, plus elke goeie bekleder kan een dashboard met leer bekleden. Is er nog iets anders bijzonders en niet standaard aan te herkennen?
Ik denk wel dat het een ‘echte’ Chapron is, lijkt me wat ver gaan om zo’n typeplaatje te fabriceren. Leren accenten zijn zowieso een onderdeel van de ombouw, de Chapron van de huidige voorzitter van de CX-club heeft ook een leren stuurwiel, andere pookknop etc. Verder zit er (bij hem, ik ga er vanuit dat dit dan ook bij deze het geval moet zijn) een scheidingsruit tussen de voor- en achterstoelen, een (champagne)koelkastje, klaptafeltje, dat soort werk.
Aan de andere kant, iemand die claimt dat zijn 2400 Prestige een verbruik van 1:14 haalt moeten we maar met een korreltje zout nemen…
Jaac

- BX 1.9 TURD, de Euro
jmmj schreef:
Aan de andere kant, iemand die claimt dat zijn 2400 Prestige een verbruik van 1:14 haalt moeten we maar met een korreltje zout nemen…
Jaac
Van-de-trailer-op-de-trailer-verbruik?

Totaal aantal Berichten: 2511
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
garagestmarien schreef:Ik had een CX stoel (serie 1 natuurlijk) in mijn eend, maar misschien is andersom ook wel aan te raden. Met hoofdsteun. Dat dan weer wel.
Een eend in je CX-stoel?
Ik begin trouwens een beetje de draad kwijt te raken van alle openstaande lijntjes en plannen, maar heb er het volste vertrouwen in dat het een mooie gaat worden.
Over zetels gesproken: ik met mijn 2 meter, zit heerlijk in zowel Xant als XM, mits er geen dakraam in zit. Een CX-stoel, van welk type dan ook, heeft me nog niet echt kunnen bekoren. Tenzij type 1 automaat (vanwege in de weg zittende pook) met sledeverlengers.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Of een ‘sportpook’ van GSM.

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
mkatgert schreef:Ik begin trouwens een beetje de draad kwijt te raken van alle openstaande lijntjes en plannen, maar heb er het volste vertrouwen in dat het een mooie gaat worden.
Ik ook. Lekker, he?
Nee hoor, ik weet wel waar ik mee bezig ben. Voorlopig ben ik tijd aan het rekken todat mijn XM verkocht is
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Het blijft dus niet bij dromen? Bedenk wel; het bezit van de zaak…....

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
... is het begin van het vermaak!
De aankoop zal zeker de dooddoener van dit draadje zijn. Maar ik ben bang dat we de 40 pagina’s nog wel gaan vollullen…
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi