Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Want je mag pas een CX als de XM verkocht is. Wat een streven.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ree schreef:... is het begin van het vermaak!
De aankoop zal zeker de dooddoener van dit draadje zijn. Maar ik ben bang dat we de 40 pagina’s nog wel gaan vollullen…
Ree
Ja er komt wel een deel 2 denk ik…

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Goed. Ik denk van niet.
Ik heb alles in mijn hoofd op een rijtje gezet, met deze twee in mijn achterhoofd. De eerste is de “Orleans” auto, de tweede uit Lyon.
De eerste staat voor zo ver ik weet nog niet zo lang op internet met vraagprijs €3000. De tweede staat er al zeker sinds half december voor €2000. Van allebij zal nog wel wat afgaan, maar het prijsverschil zal altijd wel rond de €1000 blijven.
De bedoeling is dat mijn XM de deur uit gaat en ik voor dat geld een CX koop. Een beetje toeleggen vind ik niet erg. Dit is echter niet de tijd van het millenium om een XM te verkopen. En hoeveel is een beetje toeleggen? Ach… Misschien €1000? Zeker niet €2500.
Concreet betekent dit bijna dat ik een auto in de Lyon prijsklasse nu meteen kan kopen en de XM er naast hou totdat deze verkocht is. Dubbele lasten krijg ik er niet van. Daarnaast is het sowieso niet relaxed om een tijdje alleen een aca en een HY als vervoermiddel te hebben.
Mijn ongeduld mag natuurlijk geen reden zijn om de verkeerde auto te kopen, dus nog even rationeel de verschillen op een rij.
Orleans
+ Leer
- TRX
Lyon
+ Blauw stof
- ‘78 GTi
- morettes
Zijn de twee auto’s het verschil van €1000 waard? Waarschijnlijk wel. Grotendeels vanwege het leren interieur dat nou eenmaal een stuk beter in de markt ligt. Voor mij persoonlijk ook deels omdat de duurdere auto een motor heeft met een betere koeling. Maar wat buiten kijf staat is dat de Lyon auto waanzinnig mooi is, mooier (leer, prestige etc.) hoeft écht niet. Dat heb ik met mijn eigen ogen kunnen zien aan die van Rik.
m.a.w. ik weet 100% zeker dat de goedkopere auto de perfecte auto voor mij is. Die morettes liggen er zo uit. Dat er nog mooiere zijn spreekt voor zich. Het punt dat ik beter niet uren achter elkaar op de autobahn ga blazen staat genoteerd. Dat doe ik sowieso voor mijn lol, niet omdat ik haast heb. En dan neem ik na een half uurtje toch gewoon even 10 minuten wat gas terug. En loopt ie vast? Soit? Koop ik een nieuwe. Dat kan nog binnen het budget!
Dussssss…..
Ik ga in ieder geval kijken of het klikt.
De komende weken heb ik het best druk, ook in de weekenden, dus het zal wat moeite kosten om een gaatje te vinden - helemaal op een dag dat het de St. Marien crew ook uitkomt . Maar ik neem er graag een dagje voor vrij.
Maar gaan we deel 2 van dit draadje redden? Ik denk van niet!
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- BX 1.9 TURD, de Euro
Even over die in Lyon. Ik kan zo niet zien of die TRX heeft. Die Morettes kan je zo omruilen met een liefhebber, hoewel je wel met ‘ondermontage’ zit, maar dat mag geen probleem zijn. Je kunt er zelfs nog aan verdienen als het moet.

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
garagestmarien schreef:Even over die in Lyon. Ik kan zo niet zien of die TRX heeft. Die Morettes kan je zo omruilen met een liefhebber, hoewel je wel met ‘ondermontage’ zit, maar dat mag geen probleem zijn. Je kunt er zelfs nog aan verdienen als het moet.
Volgens mij was TRX beschikbaar vanaf ‘84, maar in ieder geval niet in ‘78. Het is natuurlijk mogelijk dat er in de loop der tijd andere velgen onder gekomen zijn, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- BX 1.9 TURD, de Euro
Oh. Okay.
Even een nieuwtje. Lyon is niet Lyon maar Clermont Ferrand
Ree schreef:garagestmarien schreef:Even over die in Lyon. Ik kan zo niet zien of die TRX heeft. Die Morettes kan je zo omruilen met een liefhebber, hoewel je wel met ‘ondermontage’ zit, maar dat mag geen probleem zijn. Je kunt er zelfs nog aan verdienen als het moet.
Volgens mij was TRX beschikbaar vanaf ‘84, maar in ieder geval niet in ‘78. Het is natuurlijk mogelijk dat er in de loop der tijd andere velgen onder gekomen zijn, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.
Ree
zit geen trx onder die uit lyon.. trx oogt iets vlakker als je er langs kijkt maar de meesten zien dat niet.
wat die morettes betreft; die wil ik wel ruilen vor een set nette onder aansluiters.. ( koplampen met onderaansluitingtot bouwjaar 1980/81 )
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

- BX 1.9 TURD, de Euro
xm'metje schreef:
wat die morettes betreft; die wil ik wel ruilen vor een set nette onder aansluiters..
( koplampen met onderaansluitingtot bouwjaar 1980/81 )
Zie, zie, zie!

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
garagestmarien schreef:Oh. Okay.
Even een nieuwtje. Lyon is niet Lyon maar Clermont Ferrand
ooh, beter!
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
xm'metje schreef:wat die morettes betreft; die wil ik wel ruilen vor een set nette onder aansluiters..
( koplampen met onderaansluitingtot bouwjaar 1980/81 )
Of ik haar al gekocht heb
Ik ga alvast een nieuw draadje over deze CX openen
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb er een nachtje over geslapen en het voelt alleen maar beter.
Een angstig gevoel bekruipt mij dat hij misschien al verkocht is.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- BX 1.9 TURD, de Euro
Hoezo? Staat ze niet meer op de site?

Totaal aantal Berichten: 27978
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ree schreef:Orleans
+ Leer
- TRXLyon
+ Blauw stof
- ‘78 GTi
- morettes
TRXen Morettes zijn natuurlijk geen echte nadelen
Die lampen zijn zo gevonden en vervangen.
TRX, tja in de zomer is dat ook niet echt een probleem. Voordeel is ook dat het de auto orgineel maakt. Persoonlijk vind ik het ook mooier dan met 14” velgen.
Beide gelukkig geen rede om de auto te laten staan

Totaal aantal Berichten: 3912
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
cx
ga dus maar halen, die mooie / vroeg cx in smalspoor !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Arjan Verkade schreef:Beide gelukkig geen rede om de auto te laten staan
Nee, maar het prijsverschil dus wel
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi