Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed werk hoor
Heb je ook foto’s nudat het werk af is?
Arjan Verkade schreef:Goed werk hoor
Heb je ook foto’s nudat het werk af is?
hmm, ik heb de dame net weer “aangekleed”
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Niks zo leuk als een dame uitkleden, toch?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:Niks zo leuk als een dame uitkleden, toch?
tsja, als je het op die manier bekijkt: een mooie vrouw van 21 jaar uitkleden is niet verkeerd ...
Ik wil trouwens nog wel even pochen met de zaken hieronder, die een bevriende machinefabriek-eigenaar voor mij heeft gemaakt:
voldoende voor de hele auto en een paar extra ...
geheel gekopieerd van het origineel, met uitzondering van de schroefdraad; in de originele dopjes zit geen schroefdraad, maar een paar vage “drempeltjes”; deze zijn uitgevoerd met NPT-draad, waardoor ze beter grijpen en beter vast blijven zitten.
Natuurlijk is dat niets zonder het bijbehorend stukje gereedschap:
geen idee of het op het origineel lijkt, maar een mooi stukje vakmanschap.
De vriend in kwestie is van origine gereedschapsmaker.
De kosten: nul euri; hij deed het in zijn vrije tijd en had er lol in iets bijzonders te maken ...

- CX 25 GTi Turbo 2
Worden er oplages gemaakt?
Dat ziet er netjes uit hoor!
Lijkt me handig zo’n stukje gereedschap.
Arjan Verkade schreef:Worden er oplages gemaakt?
![]()
Dat ziet er netjes uit hoor!
Lijkt me handig zo’n stukje gereedschap.
ik kan wel eens vragen naar een kostencalculatie, maar ik denk dat je ervan zou schrikken ...

- CX 25 GTi Turbo 2
Daar ben ik ook bang voor

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Kijk, dat zijn de betere dingen. Ik houd wel van zulk soort ontwikkelingen. Beter maken dan het origineel is altijd goed!
de werkzaamheden in Kerkrade wordt een verhaal in 2 delen ...
vanmorgen de dame weggebracht bij Parkstad voor de eerde genoemde zaken. Toen ik om 4u belde of ze al klaar was, was het antwoord een volmondig “nee”. Wat bleek: de geleverde nokkenaskering bleek de verkeerde te zijn; niet die links maar die rechts op het blok
De oude kering lag er al uit en was in zodanige staat dat terugplaatsen niet mogelijk was.
Ik plande al om met de trein terug te reizen ...
Na veel bellen en zoeken in het magazijn kwam er uiteindelijk een goede kering tevoorschijn. Deze erin gezet en uiteindelijk de kachelslang ook provisorisch aangesloten. Ook voor de kachelslang was een verkeerde geleverd. Met wat bochtjes en slangklemmen is daar echter een goede slang van gemaakt, die in elk geval veel jonger en daarmee soepeler is dan de oude.
Het stellen van de diravi zal moeten wachten tot volgende week donderdag, als ik weer in Kerkrade werk ...
Uiteindelijk ben ik uitgezwaaid door een Xantia- en een XM-rijder, die beiden de bewondering voor de dame niet onder stoelen en banken staken. Dit ondanks het feit dat de XM-rijder 3 uur (!) heeft moeten wachten vanwege de vertraging aan mijn dame ...
Maar nu een vraag:
op de terugweg viel mij op dat er iets “rammelt/ratelt” als ik gas geef;
daar waar ik voorheen de carburateur hoorde werken (denk ik), klinkt het nu alsof ik gas geef in een diesel : Onderweg in de tunnel bij Swalmen even het raam open en ook buiten is het geluid duidelijk te horen ...
Iemand een idee?
Moet de kering “inlopen”?

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wat hebben ze allemaal losgehad, en zit alles ook weer vast…?
‘Spirit of avant-garde’
gisteren de dame weer even toevertrouwd aan de Limburgse garagist;
de motor bleek niet helemaal lekker op tijd te lopen, waardoor een (ik citeer) “knikkerend geluid” ontstond bij de vraag naar vermogen. Opnieuw afgesteld en geen probleem meer.
Na het iets omhoog stellen van ht stationair toerental dat nu weer een pietsie teruggezet; 1100-1200 rpm is best veel en bovendien resoneert dat vreselijk
Tenslotte de diravi gesteld, waardoor de dame nu weer keurig rechtdoor gaat.
Dit alles voor de som van (schrik niet) 25 euri ...
Met de 150 euri van vorige week voor de nokkenaskering, kachelslang en kleine meuk al met al dus lang niet slecht.
De sympathieke garagehouder heeft meteen ook wat APK puntjes nagekeken en kon niets vinden om aan te merken. De verwachtingen voor oktober zijn dus hoog gespannen…
Wat nu overblijft, zijn alleen nog wat schoonheids dingetjes, zoals de hangende hemel en de beginnende roest aan de deuren.
De deuren kleed ik deze zomer nog een keer uit om ze in- en uitwendig te behandelen.
Het hemeltje: weet ik nog niet. Op dit moment zit het met spelden vast; niet origineel, maar ‘t werkt en ziet er ook niet heel erg slecht uit ...
nog even een vraag:
het verklikkerlampje van mijn stadslicht werkt niet, dat van dimlicht wel.
Is dat een APK afkeurpunt?
(Dat is nou net niet gecheckt in Kerkrade ...)

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik zou niet zien wat dat waarom dat onveilig zou zijn. Volgens mij moet je snelheidsmeter verlicht zijn, de rest is niet zo belangrijk.
Tenmiste dat lijkt mij
Anders vervang je het lampje toch gewoon? Je hoeft alleen maar die kap bovenop los te schroeven en je zet er zo een ander lampje in, nog geen 5 min werk
Of is het het lamp je niet

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik denk dat Arjan gelijk heeft, maar gelukkig is dat hier in F dan weer niet het geval. Mijn verlichting van de snelheidsmeter doet het niet, die van de kilometerteller doet het ook niet. In het donker weet ik echt niet hoe hard ik rijd, maar ze is er nog nooit op afgekeurd.
En ik ben te lui, dat ik het ga repareren. ops:

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Vervelend is dat. Daarom zit bij de S2 zeker die mooie kaartleeslamp erin? Kun je mooi je dash bijlichten zodat je niet te hard door de 80 zones heen jakkert