3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De XM 2.1TD van Lucas R.I.P.
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 maart 2009 11:53 AM
  [ # 31 ]
ZX1.4i schreef:
Piet Visser schreef:

Maar zou je de ontlastschroef van de HD-regelaar niet juist open willen hebben als je’m voor het eerst gaat starten?

Er zal vast wel een logica achter deze vraag zitten, heb me er alleen nooit in verdiept, maar ben er wel heel erg benieuwd naar.

 

voor diplomatieke kwaliteiten van Sohail points

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 19 maart 2009 12:23 AM
  [ # 32 ]

Aangezien het hele blok eruit is geweest, mag je ervan uit gaan dat de aanzuigslang naar de HD-pomp leeg is.
Omdat de pomp niet best omgaat met het leveren van “luchtdruk” zou ik de ontlastschroef open houden tot er in het LHM reservoir geen luchtbellen meer opborrelen.

Het kan zelfs noodzakelijk zijn de aanzuigslang met een trechter te vullen Idea

Pas als de lucht uit het circuit is zou ik de ontlastschroef dicht draaien.

Groet, Piet

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 19 maart 2009 12:49 AM
  [ # 33 ]

Dat klinkt inderdaad aannemelijk. We hadden ook wat moeite de pomp op gang te krijgen. Met de aanzuigslang volgegoten met LHM kwam er beweging in. Het systeem was natuurlijk aardig leeg, het vervangende stuurhuis was ook helemaal leeg.

Groet,

L

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 19 maart 2009 01:16 PM
  [ # 34 ]

‘t is aannemelijk want volgens mij zijn die LHM pompen niet zelf aanzuigend… Ze moeten op gang gebracht worden.

Profiel  
 
xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 281
Geregistreerd: 09-12-2008

Gepost: 19 maart 2009 05:22 PM
  [ # 35 ]

Laatst, op advies van het forum, eerst de aanzuigslang van het LHM-reservoir naar de HD-pomp geheel gevuld met LHM. (Ik heb de slang vanaf de HD-pomp naar het reservoir gevuld door voorzichtig de LHM er in te laten lopen, beetje knullig maar het werkt). Ontlastschroef open.
Starten, even laten draaien en vervolgens de onlastschroef dichtdraaien.
Loopt als een tierelier zonder problemen.

Hans.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 maart 2009 04:59 AM
  [ # 36 ]
Piet Visser schreef:

Omdat de pomp niet best omgaat met het leveren van “luchtdruk” zou ik de ontlastschroef open houden tot er in het LHM reservoir geen luchtbellen meer opborrelen.

Ik had al een vermoeden dat het hiermee te maken heeft.

Kun je uitleggen wat het effect van het open houden van de ontlastschroef dan precies is op het hydraulisch systeem?

Voor de volgende keer neem ik een stukje speelgoed mee, waardoor we niet meer met een trechter hoeven te knoeien.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 maart 2009 10:38 AM
  [ # 37 ]

Als je de ontlastschroef open laat staan,dan pompt de pomp gewoon, zonder druk te maken,de LHM rond naar het vat.
Wat op zich betekend dat de pomp continu LHM verpompt en daar door de aanwezige lucht in deze,verplaatst naar het vat. Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 maart 2009 08:27 PM
  [ # 38 ]

En ook dat de pomp dan vrijwel geen weerstand ondervindt, wat het pompen onder lastige omstandigheden (namelijk lucht) vergemakkelijkt…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 21 maart 2009 01:38 AM
  [ # 39 ]

Duidelijk, weten we dat ook weer.

Groet,

L

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 21 maart 2009 02:09 AM
  [ # 40 ]

Dan zijn er ook nog wat ontwikkelingen te melden. Ik ben even bij sans-pareil/van der Laan geweest voor een nieuwe onderste kilometertellerkabel en die zit er nu in. Ik kijk uit gewoonte nog steeds naar de toerenteller om te kijken hoe hard ik rij, maar de snelheidsmeter werkt nu wel weer. Daarnaast is meteen de uitlaat weer wat beter gehangen. Hij hangt nu zo hoog zodat ik zonder remmen over drempels kan en rammelt nergens tegenaan.

Dan was er ook nog een klein pechgeval. Onder de dieselvoorverwarming loopt een koelwaterslang van een centimeter of 15 lang door. Die had ik bij het monteren van een van de intercoolerbuizen wat beschadigd en er begon aan het eind van de middag door een klein gaatje wat koelvloeistof naar buiten te sproeien. Weliswaar een hele kleine nevel, maar genoeg om even naar een parkeerplaats uit te wijken. Na afkoelen weer lekvrij naar huis gereden. Zondag maar even aan de slag met een stuk universele koelwaterslang en/of krimpkous. Toevallig had ik vanochtend opgezocht wat dit stukje slang bij Citroën kost, maarlieft 83 euro. Dat had mij doen besluiten eerst nog maar eens te gaan rommelen met een stuk universele slang. Blijkbaar was de XM het daar niet mee eens en heeft de dame daarom besloten mij vanmiddag terecht te wijzen. Dat wordt zondag dus een vergeldingsactie met de beschreven universele slang en krimpkous.

Groet,

L

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 21 maart 2009 02:30 AM
  [ # 41 ]

tis net een echt wijf die TD van jouw Smile

het gaat prima, maar niet zonder slag of stoot Laughing

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 21 maart 2009 02:43 AM
  [ # 42 ]

En dan ga ik d’r ook nog verdedingen; ze kan er niks aan doen, komt allemaal door die kerels die er aan zitten te rommelen in een poging haar weer in orde te maken.

Groet,

L

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 maart 2009 12:01 PM
  [ # 43 ]

De mijne wil geen sloperij-slangen, die begeven het ook iedere keer

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 maart 2009 02:02 AM
  [ # 44 ]
Lucas Unger schreef:

En dan ga ik d’r ook nog verdedingen; ze kan er niks aan doen, komt allemaal door die kerels die er aan zitten te rommelen in een poging haar weer in orde te maken.

Slangen die het begeven na een dusdanig serieuze ingreep bij een wat oudere auto, is helaas niet altijd te voorkomen.
Gelukkig was de ANWB er redelijk snel bij Laughing

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 22 maart 2009 02:19 AM
  [ # 45 ]

En dat ondanks dat de ANWB man helemaal uit Rotterdam moest komen….... Wel prima geholpen trouwens, morgen eens serieus naar de slang kijken, vandaag heb ik me maar weer eens met de AX gered.

Groet,

L

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook