4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De XM 2.1TD van Lucas R.I.P.
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 22 maart 2009 06:10 PM
  [ # 46 ]

Nou, dat is dus niet gelukt. De universele slang past er prima op, maar de bocht is zo klein dat de slang dubbelklapt. Daarnaast heb ik bij het maken van wat ruimte ook de kachelslangen losgehaald omdat die toch nog vervangen moesten worden door een paar nieuwe. Helaas brak daarbij een stuk van het plastic pijpje op de voorverwarming af.

Dat wordt dus toch een nieuwe originele slang, plastic pijpje en bijbehorende O-ring. Nu is het fijne dat ik vrijdagochtend of niet op heb zitten letten of de prijs van een onderdeel voor de verandering eens in mijn voordeel is gewijzigd. De waterslang kost maar een euro of 20. Pijpje 12 euro, valt allemaal aardig mee. In afwachting van deze spulletjes red ik me maar even met de AX.

Groet,

L

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 22 maart 2009 07:26 PM
  [ # 47 ]

iek wil ook zo’n takel!  Cool


mooi werk mannen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 maart 2009 07:29 PM
  [ # 48 ]

Balen joh, dat het niet gelukt is Confused

Monteer het nieuwe pijpje + O-Ring met een beetje vloeibare pakking, toen ik het eraf haalde, zat er ook vloeibare pakking aan.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 april 2009 01:42 AM
  [ # 49 ]

Goed, dat slangetje, het pijpje, de kachelslangen en wat andere kleine dingetjes had ik dus een week of wat geleden gemonteerd. Dat was allemaal goed dicht tot ik een paar dagen geleden koelvloeistof begon te verliezen. De dop op het expansievat bleek niet meer in orde te zijn, hij gooide veel te vroeg de overloop open. Er zit in de dop een soort messing plaatje en dat was op enkele plaatsen gebarsten. Vandaag een nieuwe dop gehaald, probleem opgelost.

Groet,

L

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 12 april 2009 12:34 AM
  [ # 50 ]

Vandaag olie en filter ververst. Castrol deze keer en dat stinkt, volgende keer weer lekker Total. Wel een Purflux filtertje gelukkig.

Ik verlies trouwens nog wel KVS. Veel minder dan voorheen en het slangetje van de overloop blijft nu droog, maar achter het blok is het weer een beetje nattig. Zal dus bij het thermostaathuis in de buurt toch wel iets lekken. Het probleem is dat het maar een heel klein beetje is en alleen gaat lekken als je een lange rit maakt. Lastig de diagnostiseren…...

Het verbruik heb ik ook eens gemeten, 1 op 15 rond, ik ben er blij mee. Dit is een derde amsterdamse binnenstad en file, een derde provinciale weg en een derde snelweg met gemiddeld 140. Ik ben er tevreden mee.

Groet,

L

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 26 april 2009 01:47 AM
  [ # 51 ]

Het KVS-lek is ook gevonden. De slangenklem van een van de twee kachelslangen zat niet goed vast. Klem goed aangedraaid, probleem verholpen.

Groet,

L

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 26 april 2009 03:42 PM
  [ # 52 ]

Hoi Lucas, Wat een mooie grote klus hebben jullie uitgevoerd zeg! Zie het u pas, een tijd weggeweest. Gaaf hoor!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 april 2009 04:04 AM
  [ # 53 ]

En toen knalde er een wagen des volks met 60 km/u aan de rechterkant vol in en kon ik weer op zoek naar een andere. Niet mijn schuld, wel zo krom als een hoepel. Het zal wel ONGELOFELIJK gezeik worden om een beetje een acceptabel bedrag uitgekeerd te krijgen….....

Groet,

L

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 27 april 2009 04:10 AM
  [ # 54 ]

Jeeesussss Lucas, het zit je ook niet mee. Shocked

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 april 2009 04:14 AM
  [ # 55 ]

Gelukkig geen gewonden, maar dit is vreselijk kut, dit doet pijn na zoveel werk.
Ik zeik een XM graag af, maar hier stond ik dus zojuist nog in de regen met pijn naar te staren Crying or Very sad

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 april 2009 04:40 AM
  [ # 56 ]

Ja, ik ben er ook goed ziek van. Aan mijn kant gelukkig geen letsel, de bestuurder van de tegenpartij is wel afgevoerd met een nekbrace, maar dat was meer preventief.

Ik zit net op marktplaats e.d. te neuzen, maar iets vergelijkbaars vinden valt ook niet mee. De meeste diesels zitten tegen de 4 ton aan en dat is me toch even te veel. XM’s zijn trouwens wel taai, want hij startte en reed nog wel, de achterkant kwam zelfs nog gewoon omhoog.

Groet,

L

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 27 april 2009 06:21 AM
  [ # 57 ]

Is de motor nog te redden en/of over te zetten in je eventuelen nieuwe XM!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 april 2009 06:28 AM
  [ # 58 ]

Geen idee, hij loopt nog wel. Als de auto bij de garage staat zal ik de kap eens open trekken en de schade inspecteren.

Groet,

L

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 april 2009 06:30 AM
  [ # 59 ]

Ik ga in ieder geval maar eens een break zoeken.

Groet,

L

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 27 april 2009 09:42 AM
  [ # 60 ]

Shit he! Marco, Sohail en jij zijn ok? Hopelijk kun je idd het blok nog redden. Echt heel erg zonde…

Gelijk maar een suggestie 

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook