26 van de 40
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
De CX 25 GTi van PE - verkocht
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 mei 2011 12:58 AM
  [ # 376 ]
La Léo schreef:

Zijknipperlichten zijn volgens mij nooit ‘voorbereid’ aanwezig op een CX. Werd er altijd later ingezet door de dealerT, eclusief aanleg van de draden. Vandaar dat ze dus ook altijd op een andere plek te vinden zijn en niet altijd de elegantste.  Confused

Ben jij ook al zo’n “beunhaas” Wink  die ze ergens anders vanaf haald

zitten standaard in de kabelboom ,alleen zijn veel korter omdat orgineel de knipperlichten tussen de deur en het wiel zitten op het smalle stukje van het voorscherm.
En dat ze niet worden terug geplaatst komt vaak voor omdat de draden ter hoogte van de remschijven kapot of niet meer aanwezig zijn.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 17 mei 2011 09:53 PM
  [ # 377 ]

Nog even een verslagje na het reinigen van de injectoren, nu ik enkele honderden kilometers ermee gereden heb.

Het stotteren/schokken bij een constant toerental rond 2000 rpm is niet weg en is ook niet minder geworden.  Neutral  De oorzaak daarvan zal ik ergens anders moeten zoeken: LMM, sensoren, bekabeling, etc.

Optrekken en rijden met hoger toerental gaat veel mooier en gelijkmatiger. Vooral bij het “ideale snelweg toerental” van 3000 tot 3500 rpm is het een zeer tevreden spinnend machientje geworden.  Smile

Met name door dit laatste effect ben ik zeer tevreden met het resultaat. Blij dat ik het heb laten doen. Het was natuurlijk ook een mooi moment vanwege het vervangen van de benzineleidingen.

Dat schokken krijg ik er ook wel uit. Hoop ik…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 mei 2011 02:36 PM
  [ # 378 ]

Dat zou toch moeten kunnen. Ik tokkel regelmatig heel tevreden op 1.500 toeren in de vierde versnelling door de stad.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 mei 2011 04:13 PM
  [ # 379 ]

Mooi dat het een positief effect heeft gehad! Voor wat betreft het stotteren is de LMM toch de eerste verdachte…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2011 07:28 PM
  [ # 380 ]

Misschien nog even grappig om te weten, ik kom er vandaag achter dat bij mijn CX die injectoren helemaal niet met zwake benzine slangen vast zitten.
Er zitten gewoon stukjes leiding op de injectorrails Wink

Op deze foto ook wel te zien:

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 22 mei 2011 08:09 PM
  [ # 381 ]

Yep, bij de turbo zonder benzineslangetjes.  De injectierail zit bij de turbo ook aan elke inlaat vastgebout.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 mei 2011 08:44 PM
  [ # 382 ]

idd, zo ziet ie er dus uit van achteren / onderen gezien in de T2:

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2011 08:51 PM
  [ # 383 ]
Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 juni 2011 06:21 PM
  [ # 384 ]

Soms kost de oplossing maar € 14,28.
Vier nieuwe bougies er in en het stoterige rijden is over… big surprise  gooi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 06:51 PM
  [ # 385 ]

Kijk dat is mooi werk!

Hoelang zaten ze er al in dan?
Ik neem ze zelf elke jaar mee, het zijn de kosten niet en de CX is er vrij gevoelig voor.

Het kan natuurlijk ook dat bij de oude de elektrode afstand niet goed stond. Want die moet je altijd een beetje uitbuigen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 06:53 PM
  [ # 386 ]

Mooi dat je ‘t gevonden hebt. Ik dacht dat slechte bougies zich meestal het eerste melden door moeizaam starten. Edit - ik tik te langzaam - Arjan heeft mijn vraag al gesteld.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 06:56 PM
  [ # 387 ]

Zijn dat niet bougie kabels van dat slechte starten? Als bougies heel slecht zijn dan zal dat ook wel komen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 06:59 PM
  [ # 388 ]

Geen idee - maar ik had ooit een GS die absoluut niet te starten was - tot er nieuwe bougies in gingen. Maar onder het rijden nooit een probleem gehad, als ‘t ding dan toch nog aansloeg.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 juni 2011 08:12 PM
  [ # 389 ]
Arjan Verkade schreef:

Hoelang zaten ze er al in dan?
Ik neem ze zelf elke jaar mee, het zijn de kosten niet en de CX is er vrij gevoelig voor.

Ze zaten er bijna 2 jaar in, 27.000 km. Da’s misschien wel wat te veel voor een CX…

Arjan Verkade schreef:

Het kan natuurlijk ook dat bij de oude de elektrode afstand niet goed stond. Want die moet je altijd een beetje uitbuigen.

Ja da’s een goeie. Daar heb ik even naar gekeken toen ik de oude bougies er uit had. Die stonden op 0,7 mm.
Haynes geeft aan 0,8 mm. Het instructieboekje zegt 0,8 - 0,9 mm. Ze stonden dus te krap. Confused
Ik heb de nieuwe op 0,8 gezet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 08:15 PM
  [ # 390 ]

Het zou me idd niets verbazen dat 0.7 standaard is uit het doosjes, oftewel zo uit het doosjes de CX in…

Profiel  
 
 
26 van de 40
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook