























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vanmiddag tegelijkertijd een filmpje gemaakt en een meting gedaan met de Car Performance app.
Nu 80-120 volledig in de 3e versnelling gedaan.
Gemeten met de app: 8,77 s. Dat is 1 s sneller dan de vorige keer toen ik net boven de 80 nog schakelde van 2 naar 3.
Ik heb het nog een keer herhaald en toen kwam ik op dezelfde tijd.
Filmpje:
80-120 km/h in 3e versnelling
Als ik op het filmpje met een stopwatch time, kom ik op ongeveer dezelfde tijd uit. Ik denk toch dat de app redelijk nauwkeurig meet.
Ook nog een keer gefilmd van 80-120 volledig in de 4e versnelling:
80-120 km/h in 4e versnelling
Hierbij had ik de app even niet draaien, maar in de film timen kom ik op zo’n 10 s.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ehhh, met dank aan Tjerk voor het filmwerk…






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Graag gedaan hoor. Leuk om een keer te doen
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3












































Totaal aantal Berichten: 27964
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat dat wel tijden zijn die zo ongeveer kloppen





Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008
- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Haha lekker aan het scheuren geweest
———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dat is toch goed ? je moet af en toe alles even lekker doorblazen van binnen
en die tijden zullen redelijk kloppen voor de serie 1 GTi, toch ?
nu nog eens kijken naar die tijden van mij, en mijn telefoon/app combi…...
anders maar een filmpje maken. wellicht dat er met het uitje naar de Champs-Elysées nog wat tijden vast gelegd kunnen worden, als we dan toch onderweg zijn
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Geïnspireerd door dit draadje een moderner 200Nm benzine-orgel dit ook laten doen. De 320i redt 120 km/h ook in de 3 (van de verder relatief lange 6-bak). Op de teller op randweg Eindhoven 1 poging kunnen doen, denk rond 6-7 seconden - zonder bijrijder, app of gps kwam ik niet nauwkeuriger.
1405 kg, 200Nm, 150pk - zou dat laatste hier het verschil maken, omdat je dan lekker van de 3500rpm richting de 6000rpm doortrekt (met een heerlijke sound voor een 4-pitter overigens )
Van de week kijken of ik bij de C-matic ergens onderweg Eindhoven-Delft v.v. de gelegenheid tot testen heb, zal een kalender erbij pakken Wellicht dat juist mét schakelpunt 2-3 de C-matic nog sneller is dan enkel in de 3, anders begin je wel erg laag in toeren.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tja, ik zat ook te denken, mss moet ik juist wel schakelen, maar dan van 3 naar 4 zo rond de 110.
Ik zie dat ze bij 120 in de 3e al op ruim 5000 rpm zit en dan is er ws niet veel koppel meer over. Als ik bij 110 van 3 naar 4 schakel dan komt ze rond de 3000 rpm terecht en kan ze lekker doortrekken naar 120 bij 4000 rpm. Dat is wel het toerengebied met de meeste trekkracht.
De vraag is hoeveel tijd je met schakelen verliest. Het is natuurlijk niet de meest snelle bak, hoewel ik van 3 naar 4 het snelst kan schakelen van alle overgangen.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik kan me voorstellen dat een 25 gti misschien wel sneller is met 1x schakelen van 3-4, aangezien de bak iets korter is dan in een gti t. Schakelen kost vaak wel al gauw 0.5-1.0 sec, toch zou het sneller kunnen zijn. Volgende filmpje .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27964
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als ik het zo snel even goed zag ging de teller toch door naar de 130 voordat je overschakelde, dus bij 120 is er nog iets over.
Ik ben benieuwd, naar het filmpje met schakelen


Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 12-05-2009
- CX 25gtiturbo overgangsmodel
- XM V6 24 klepper exclusive
- C4 (2004-heden) 2.0 VTR coupe
Tjerk schreef:Nog even een sfeerfototje uit Parijs:
Ben enthousiast geworden door het artikel in de jongste uitgave van de CCCN, foto is ook daarin te bewonderen trouwens (groot formaat).
Brengt me tevens bij de vraag over het gebeuren op de champs-elysées zelf.
Is het daar mogelijk om met een aantal CXen tegelijk te parkeren voor het maken van foto’s? of moet daar een vergunning voor geregeld zijn?
Frank Snakenborg
(CX 25GTIturbo uit 85 - overgangsmodel)
enthousiast citroënliefhebber
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ha Frank, welkom! Net op het forum zie ik!
Een overgangsmodel, dat zijn erg leuke CX’en! Welke kleur? Heb je haar al lang?
Misschien een idee dat je een eigen draadje start met wat wetenswaardigheden en foto’s? Daar worden we altijd blij van!
Ik denk niet dat je voor zo iets een vergunning krijgt. Ik ben bang dat we gewoon de Champs moeten blokkeren…
Ga je mee? Kijk even in dit draadje!




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Welkom, Frank. Hebben we er een nieuwe deelnemer bij voor de reis naar Parijs? Dat zou leuk zijn! Op de Champs-Elysées zowel als op andere locaties zijn we natuurlijk normale verkeersdeelnemers, dus we kunnen er rijden, en waar parkeerruimte is, kunnen we ook parkeren. Verder moeten we ons wel aan de regels houden. Maar dat is geen nadeel. De deelnemende fotografen gaan zich op gunstige plaatsen opstellen en als we de Champs-Elysées enkele keren op- en afrijden van de place de la Concorde tot de place CDG, dan levert dat 100% zeker mooie plaatjes op!
Edit: par eXeMple! was me voor… (Hoe doet-ie dat toch? )
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 12-05-2009
- CX 25gtiturbo overgangsmodel
- XM V6 24 klepper exclusive
- C4 (2004-heden) 2.0 VTR coupe
Klinkt allemaal leuk, dus ik sluit voorlopig niets uit
maar er zal aan mijn kant nog het nodige geregeld moeten worden.
Voorlopig blijf ik dit gebeuren in ieder geval volgen.
Vanmorgen ook al een mooi schild-ontwerp gezien, en dat maakt het allemaal nóg leuker
Ik zal binnenkort ook wat meer over mezelf vertellen en fotoos plaatsen van mijn dame.
(staat momenteel bij de garage in afwachting van ‘APK-zegen’ die ongetwijfeld gepaard zal gaan met een forse rekening
)
Frank
enthousiast citroënliefhebber
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nou, we gaan weer eens wat ondernemen!
Voor mijn werk moet ik weer een keer naar Roemenië, nu voor een periode van twee weken. Ik ga het maar eens een met de CX doen, i.p.v. vliegen. Op de heenweg gaat Tjerk met me mee.
A.s. donderdag gaan we op weg en rijden in 2 dagen naar Cluj-Napoca, ongeveer 1900 km. De laatste 220 km is zonder snelweg. Zaterdag rijden we naar Boekarest (430 km), waar Tjerk zondagochtend op het vliegtuig naar Schiphol stapt. Zondag rij ik dan weer terug naar Cluj, waar m’n werk is.
Tja, hoe bereid je je op zo’n reis voor? De dame is in een goede staat van onderhoud, en ik rij er al bijna 40.000 km redelijk probleemloos meer. Dus waarom zou er tijdens die pak ‘m beet 4500 km iets mis gaan? Maar goed, er kan altijd iets gebeuren.
Ik heb iig een ANWB buitenland service met vervangende auto. Verder neem ik het nodige gereedschap mee, tape, tyrapjes, dat soort handel, de diverse sapjes en wat reserveonderdelen. Maar je kan natuurlijk geen 2e auto mee gaan slepen. Iemand suggesties wat mee te nemen aan onderdelen?
Gisteren heb ik nog even de uitlaat na laten kijken, die ziet er goed uit.
We hebben er zin an!