Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005
- Traction Avant 11BL
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leuke foto !
heeft een eend eigenlijk wel een sleep oog, voor als ie ergens stil staat ?
en PE wil je dan vast wel afslepen. gaat vast goed met zijn XM.
kan met alle mooie voitures gebeuren, het blijven eigengereide Franse auto’s met caractère.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Sinds vorige week doet de ventilatie niets meer. De verwarming geeft ook geen warmte meer, ook al zet ik hem op 30 graden.
Vanmorgen even wat zaken afgestreept:
- Volgens Haynes zitten de bediening/regeling en de ventilatormotor achter 1 van de 6 zekeringen die bij elkaar zitten (dus niet achter de 1 van de 2 aparte zekeringen).
- Alle zekeringen zijn goed.
- De ventilatie zit achter een zekering die weer achter een relais zit. Als ik het contact aanzet staat op alle zekeringen aan beide zijden 12 V.
Ergo het is geen relais en geen zekering.
- Connectoren rond de ventilator onder de motorkap losgehaald en schoongemaakt. Ook geen resultaat.
Omdat ook de verwarmingsklep niets doet (en elektronisch aangestuurd is) denk ik niet dat de ventilatormotor zelf kapot is.
Ik denk eerder dat de verwarmings- en ventilatieschuiven in de middenconsole geen prik krijgen.
Volgende stap (maar niet vanmiddag): de middenconsole open trekken.
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Vervelend.
Als je direct prik op de motor zet, doet die het dan wel ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gefixt!
De voedingsdraad van de blower loopt via een lullig stekkertje en dat was niet goed meer. Verkoold en bros dus het viel uit elkaar toen ik het los trok.
Vervangen door een soldeerverbinding, en nu doet de blower het weer!
Het liefst zou ik die hele stekkerhandel daar vervangen door soldeerverbindingen, maar dat is denk ik wat onhandig als de motor nog eens er uit moet. Bovendien hebben ook soldeerverbindingen niet het eeuwige leven. Met af en toe inspecteren, schoonmaken en vaselineren blijft het ook werken.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Weer eens iets te melden over de CX, dat was al weer een tijdje terug!
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Problemen met de kop?
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Yep, de koppakking lekte bij afpersen een beetje koelwater. Dan beter nu aanpakken want als hij in Lapland echt doorslaat dan ben je verder van huis…
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jouw CX had toch nog een vrij lage km stand? Of is die inmiddels ook vrij hoog?
Nou ja, zo te horen is die mooi op tijd klaar voor de voorjaarsrit!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Haha, met 5 cijfers heb je altijd een lage km-stand! Er staat nu ruim 20.000 op. Dat is bijna 70k meer dan toen ik haar kocht.
Ik ga er van uit dat het op z’n minst 220k is…
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
par eXeMple! schreef:Yep, de koppakking lekte bij afpersen een beetje koelwater. Dan beter nu aanpakken want als hij in Lapland echt doorslaat dan ben je verder van huis…
In Lapland? Niets aan de hand, dan klussen we er gewoon even een andere pakking tussen. Ik ga er van uit dat jullie er voor zorgen dat je dat soort spullen gewoon mee hebt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De kop zit er alweer sinds vorige week op en ze rijdt weer.
Zelf in het weekend gezocht naar de oorzaak van wat schokkerig rijgedrag. Niet onbekend bij een CX injectie…
Een van de slangen die aan de luchtinlaat hangen, zat een beetje losjes op het koppelstuk. Hier een slangklem op gezet, en weg waren de schokjes!
Ze zijn zo gevoelig voor valse lucht! Zelfs een klein beetje lekkage heeft invloed…
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar zijn ze zeker gevoelig voor!
Waarschijnlijk de meeste mototoren, alleen bij een CX zit er veel op en snel iets los
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi dat de dame het weer doet Peter !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De laatste weken heb ik met de CX een probleempje dat ik, zolang ik de vinger nog niet op de zere plek heb gelegd, maar even “elektrisch” gedoopt heb. Lekker vage term, maar je moet ergens beginnen…
Nadat ik 2 weken geleden een gevalletje stotteren heb opgelost door valse lucht te elimineren, merkte ik toch nog dat de motor wat onregelmatig loopt. Ik merk het vooral als ik met 100 of 120 km/h op de snelweg rij.
Het onregelmatig lopen is vrij hoogfrequent, meerdere keren per seconde. Het zou overeen kunnen komen met de arbeidsslag van één cilinder, maar dat is moeilijk te zeggen. Het is overigens niet zo dat de motor op 3 pitten loopt.
Wat ik daarbij zie is dat alle verlichting, dus de koplampen, de dashboardverlichting en de controlelampjes in (ongeveer) dezelfde frequentie staan te knipperen. Vandaar de term “elektrisch probleem”. Ze knipperen niet aan/uit, maar gaan een beetje flauwer branden. En dat 8 of 10x per seconde (schatting).
Eerste vraag is: kunnen deze twee verschijnselen, dus het onregelmatig lopen en het flikkeren van de verlichting, met elkaar te maken hebben?
Zo ja, veroorzaakt de variërende elektrische spanning het onregelmatig lopen van de motor? Kan het dat als je een variatie in de spanning hebt dat je dat voelt in de motor?
En dan: wat kan de oorzaak zijn? Is de dynamo de eerste verdachte? Als ik meet bij stationair toerental dan zie ik de spanning variëren tussen 14 en 14,5 volt.