Is het bekend waardoor die oude zo’n slechte kwaliteit hebben? Slechte inwendige isolatie of zo?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.














































Totaal aantal Berichten: 43363
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk het wel, ze gingen nieuw ook al vaak stuk. Vooral in de zomer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vandaag op weg naar Arkel, voor een verfklus in het XM club magazijn (naast het CX club magazijn).
Zo kom je er ook:
Hydrauliekpomp kaduuk…
Leo heeft er eentje meegenomen naar Arkel. Daar door een paar CX magazijnmannen er in geklust. Thx!!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Balen!
Maar wel handig opgelost








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Is ze meteen gedoneerd aan het magazijn, PE? ‘op weg naar Arkel’, dat klinkt eigenlijk best dreigend, een soort eufemisme voor ‘naar de sloop gebracht’...
PS Geef mij zulke skateboards voor de achterwielen, cool zeg!




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Hé ho ff, niet iedere CX die hier binnenkomt gaat naar de slachtbank!!
Pas een beetje op je woorden anders krijg je geen koffie meer…...........
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Haha, ik zag de magazijnmensen al hoopvol kijken toen ze zo het terrein op werd gebracht. Maar ze is ‘s middags weer op eigen kracht vertrokken!
Nog ff een heel dik compliment voor de wegenwachters die bereid waren om me vanaf de A27 naar Arkel te slepen!








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Falk schreef:Pas een beetje op je woorden anders krijg je geen koffie meer…...........






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
par eXeMple! schreef:Haha, ik zag de magazijnmensen al hoopvol kijken toen ze zo het terrein op werd gebracht.
Maar ze is ‘s middags weer op eigen kracht vertrokken!
Wel even in de gaten houden waarom je ruim 2 liter LHM verloren bent!!
Want het parapluutje stond maar net bovenaan toen ze gisteren uiteindelijk weer in de hoogste stand stond.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Is er dan nog 2 liter ingegooid nadat de andere pomp erop gezet is?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee, maar je zei aan de telefoon toch dat de hydrauliek van de auto ermee kapte, dat je gestopt bent, toen 2 (toch?) liter LHM had bijgevuld en dat hij daarna niet meer omhoog wilde komen, waarna de ANWB hem naar Arkel heeft gesleept.
Dus mijn vraag is dan: waardoor ben je die 2 liter verloren in the first place?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43363
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch vreemd. Een HD-pomp gaat eigenlijk nooit stuk tijdens het rijden… en als ie echt stuk is moet er zeker even naar de LHM filters worden gekeken omdat er gruis in het systeem zijn gekomen..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
La Léo schreef:Nee, maar je zei aan de telefoon toch dat de hydrauliek van de auto ermee kapte, dat je gestopt bent, toen 2 (toch?) liter LHM had bijgevuld en dat hij daarna niet meer omhoog wilde komen, waarna de ANWB hem naar Arkel heeft gesleept.
Dus mijn vraag is dan: waardoor ben je die 2 liter verloren in the first place?
Aha oké... ik begrijp.
Het was 1,5 liter. Het hydr. lampje ging branden en dat kan 2 dingen betekenen: te weinig druk of te laag niveau. Omdat ze niet meer naar de hoogste stand wilde, kon ik het niveau niet meer goed peilen. Met de vinger in het vat leek er wel LHM in te zitten. Toch die LHM erbij gegooid om te zien of het lampje daarmee uit zou gaan. Was niet het geval.
Mijn conclusie: ik ben geen LHM kwijtgeraakt. Ze is zo droog als wat onder de auto. Maar ik blijf het in de gaten houden de komende tijd.
@Waterman: ik ga het filter bekijken. Overigens lijkt het me niet zo lekker als dat gruis door het systeem gaat voordat het bij het filter aankomt.
Pomp lijkt onwaarschijnlijk maar na monteren van een andere was er weer druk.














































Totaal aantal Berichten: 43363
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er heeft gewoon lucht in het systeem gezeten. Omdat je LHM peil te laag was heeft de pomp lucht aangezogen. Je had de slang los moeten nemen en met LHM moeten vullen, de ontlast schroef open moeten draaien, moeten starten en hopsa, dan had ie ook met de oude pomp omhoog gekomen. Pompen gaan gewoon niet stuk, zeker niet zomaar en al helemaal niet op de door jou omschreven manier Prima dat je een andere pomp gemonteerd hebt, maar ik durf er wel een pilsner om te verwedden dat die ouwe pomp gewoon z’n werk doet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Er heeft gewoon lucht in het systeem gezeten. Omdat je LHM peil te laag was heeft de pomp lucht aangezogen. Je had de slang los moeten nemen en met LHM moeten vullen, de ontlast schroef open moeten draaien, moeten starten en hopsa, dan had ie ook met de oude pomp omhoog gekomen.
Ik meen mij te herinneren dat ik/Sjors dat ook gezegd heeft aan de telefoon, een truukje om toe te passen langs de snelweg dus. Ik wist echter niet dat de ANWB je direct naar Arkel zou slepen. Daar aangekomen had een ijverig en zeer behulpzaam man je pomp er al af gehaald en kon deze truuk niet meer uitgevoerd worden.
Je was er niet bij dacht ik, maar de auto kwam óók niet direct omhoog nadat de nieuwe pomp was gemonteerd. Toen heb ik dus alsnog iemand een trechter laten halen en de slang gevuld en huppekee ze kwam omhoog! Overigens zelfs nog zonder de ontlastschroef open hoeven te draaien.
Maar ja… toen zat die nieuwe pomp er al op en viel er niets meer te testen/bewijzen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D