36 van de 40
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
De CX 25 GTi van PE - verkocht
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 05 maart 2012 10:55 PM
  [ # 526 ]

Is het bekend waardoor die oude zo’n slechte kwaliteit hebben? Slechte inwendige isolatie of zo?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43363
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 maart 2012 10:56 PM
  [ # 527 ]

Ik denk het wel, ze gingen nieuw ook al vaak stuk. Vooral in de zomer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 17 maart 2012 08:23 PM
  [ # 528 ]

Vandaag op weg naar Arkel, voor een verfklus in het XM club magazijn (naast het CX club magazijn).

Zo kom je er ook:

Hydrauliekpomp kaduuk… angry

Leo heeft er eentje meegenomen naar Arkel. Daar door een paar CX magazijnmannen er in geklust. Thx!!  Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 maart 2012 09:00 PM
  [ # 529 ]
Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 17 maart 2012 09:14 PM
  [ # 530 ]

Is ze meteen gedoneerd aan het magazijn, PE?  tongue wink ‘op weg naar Arkel’, dat klinkt eigenlijk best dreigend, een soort eufemisme voor ‘naar de sloop gebracht’...

PS Geef mij zulke skateboards voor de achterwielen, cool zeg!

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 18 maart 2012 12:20 PM
  [ # 531 ]

Hé ho ff, niet iedere CX die hier binnenkomt gaat naar de slachtbank!!
Pas een beetje op je woorden anders krijg je geen koffie meer…........... Mr. Green

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 maart 2012 01:42 PM
  [ # 532 ]

Haha, ik zag de magazijnmensen al hoopvol kijken toen ze zo het terrein op werd gebracht.  Wink  Maar ze is ‘s middags weer op eigen kracht vertrokken!

Nog ff een heel dik compliment voor de wegenwachters die bereid waren om me vanaf de A27 naar Arkel te slepen!  very good   halelujah

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 18 maart 2012 01:43 PM
  [ # 533 ]
Falk schreef:

Pas een beetje op je woorden anders krijg je geen koffie meer…........... Mr. Green

surrender

Profiel  
 
Gepost: 18 maart 2012 02:51 PM
  [ # 534 ]
par eXeMple! schreef:

Haha, ik zag de magazijnmensen al hoopvol kijken toen ze zo het terrein op werd gebracht.  Wink  Maar ze is ‘s middags weer op eigen kracht vertrokken!

Wel even in de gaten houden waarom je ruim 2 liter LHM verloren bent!!
Want het parapluutje stond maar net bovenaan toen ze gisteren uiteindelijk weer in de hoogste stand stond.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 maart 2012 12:12 AM
  [ # 535 ]

Is er dan nog 2 liter ingegooid nadat de andere pomp erop gezet is?

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2012 11:34 AM
  [ # 536 ]

Nee, maar je zei aan de telefoon toch dat de hydrauliek van de auto ermee kapte, dat je gestopt bent,  toen 2 (toch?) liter LHM had bijgevuld en dat hij daarna niet meer omhoog wilde komen, waarna de ANWB hem naar Arkel heeft gesleept.

Dus mijn vraag is dan: waardoor ben je die 2 liter verloren in the first placehuh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43363
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 maart 2012 11:40 AM
  [ # 537 ]

Toch vreemd. Een HD-pomp gaat eigenlijk nooit stuk tijdens het rijden… en als ie echt stuk is moet er zeker even naar de LHM filters worden gekeken omdat er gruis in het systeem zijn gekomen..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 maart 2012 02:17 PM
  [ # 538 ]
La Léo schreef:

Nee, maar je zei aan de telefoon toch dat de hydrauliek van de auto ermee kapte, dat je gestopt bent,  toen 2 (toch?) liter LHM had bijgevuld en dat hij daarna niet meer omhoog wilde komen, waarna de ANWB hem naar Arkel heeft gesleept.

Dus mijn vraag is dan: waardoor ben je die 2 liter verloren in the first placehuh

Aha oké... ik begrijp.

Het was 1,5 liter. Het hydr. lampje ging branden en dat kan 2 dingen betekenen: te weinig druk of te laag niveau. Omdat ze niet meer naar de hoogste stand wilde, kon ik het niveau niet meer goed peilen. Met de vinger in het vat leek er wel LHM in te zitten. Toch die LHM erbij gegooid om te zien of het lampje daarmee uit zou gaan. Was niet het geval.
Mijn conclusie: ik ben geen LHM kwijtgeraakt. Ze is zo droog als wat onder de auto. Maar ik blijf het in de gaten houden de komende tijd.

@Waterman: ik ga het filter bekijken. Overigens lijkt het me niet zo lekker als dat gruis door het systeem gaat voordat het bij het filter aankomt.
Pomp lijkt onwaarschijnlijk maar na monteren van een andere was er weer druk.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43363
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 maart 2012 04:13 PM
  [ # 539 ]

Er heeft gewoon lucht in het systeem gezeten. Omdat je LHM peil te laag was heeft de pomp lucht aangezogen. Je had de slang los moeten nemen en met LHM moeten vullen, de ontlast schroef open moeten draaien, moeten starten en hopsa, dan had ie ook met de oude pomp omhoog gekomen. Pompen gaan gewoon niet stuk, zeker niet zomaar en al helemaal niet op de door jou omschreven manier Wink Prima dat je een andere pomp gemonteerd hebt, maar ik durf er wel een pilsner om te verwedden dat die ouwe pomp gewoon z’n werk doet Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2012 09:53 PM
  [ # 540 ]
waterman schreef:

Er heeft gewoon lucht in het systeem gezeten. Omdat je LHM peil te laag was heeft de pomp lucht aangezogen. Je had de slang los moeten nemen en met LHM moeten vullen, de ontlast schroef open moeten draaien, moeten starten en hopsa, dan had ie ook met de oude pomp omhoog gekomen.

Ik meen mij te herinneren dat ik/Sjors dat ook gezegd heeft aan de telefoon, een truukje om toe te passen langs de snelweg dus. Ik wist echter niet dat de ANWB je direct naar Arkel zou slepen. Daar aangekomen had een ijverig en zeer behulpzaam man je pomp er al af gehaald en kon deze truuk niet meer uitgevoerd worden.

Je was er niet bij dacht ik, maar de auto kwam óók niet direct omhoog nadat de nieuwe pomp was gemonteerd. Toen heb ik dus alsnog iemand een trechter laten halen en de slang gevuld en huppekee ze kwam omhoog! Overigens zelfs nog zonder de ontlastschroef open hoeven te draaien.

Maar ja… toen zat die nieuwe pomp er al op en viel er niets meer te testen/bewijzen.  huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
36 van de 40
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook