34 van de 40
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »

De CX 25 GTi van PE - verkocht
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 augustus 2011 09:00 PM
  [ # 496 ]

Klopt… Cool Met m’n kever 1300 die ik ooit had, reed ik 1 op 8.

Als ik met m’n CX veel snelwegkilometers rij in Nederland dan kom ik op z’n best op 1 op 10 gemiddeld. Dan vind ik die 1 op 9 heel mooi als ik zo’n 30 km/h sneller rij. Overigens is 150 km/h voor de 2500 GTI een heel lekkere snelheid om te rijden. Op de teller rij je dan 160.

En wat betreft die 100 of 101 RON benzine: ja, ik merk het verschil. Een stukje feller en soepeler. Niet zo veel, maar toch merkbaar. Nou rij ik normaal altijd al op 98 RON hoor.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27965

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2011 09:20 PM
  [ # 497 ]

Toch wel leuk dat je het verschil tussen 98 en 100 merkt. Al is die RON 100 zeker niet goedkoop Wink

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 november 2011 08:59 PM
  [ # 498 ]

Sinds enige tijd heeft Nathalie af en toe last van een slecht draaiende motor, inhouden, geen vermogen, slecht stationair. Het begon eigenlijk in Parijs, uitgerekend op de Champs Elysées, tijdens de regen. Later toen het droger werd hield het weer op. Ik hield het dus op vochtproblemen. Tijdens de grote beurt kort na Parijs zijn alle connectoren onder de motorkap schoongemaakt.

Geen problemen meer gehad tot de nachtrit vorige week, tijdens de mist, toen begon ze weer rottig te doen. Meteen daarna weer alle connectoren los gehaald, schoongemaakt en ingevet. Gedurende de week van en naar m’n werk ook regelmatig problemen. Donderdag bij van der Laan langs gegaan, daar hebben ze nog de connectoren op de computer schoongemaakt, waarna ze weer goed reed. Totdat ik naar huis reed want toen begon het gedonder weer.

Gistermorgen startte ze slecht en bleef heel hortend en stotend stationair lopen, en ben ik meteen onder de motorkap gedoken Het eerste of tweede stekkertje waar ik aan morrelde was meteen raak. De connector op één van de bobines is rot. Daarmee kan ik haar naar believen op twee of op vier cilinders laten lopen. Die stekker losgehaald en nog eens extra goed schoongemaakt, maar het blijft brak. Als ik aan die conector zit, kapt de bobine ermee. Het zou ook nog een draadbreuk kunnen zijn vlak achter de connector. Helaas is er niet veel ruimte in die kabelboom, dus een nieuwe connector er aan zetten wordt lastig. Denk er dan maar een nieuw stukje kabel aan te gaan solderen. Het zijn volgens mij maar drie draadjes.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 november 2011 09:15 PM
  [ # 499 ]

Je bent in elk geval al in de buurt van het probleem zo te horen Wink

Dan komt de oplossing vanzelf wel.

Profiel  

Gepost: 27 november 2011 09:17 PM
  [ # 500 ]

Peter, als ik je een advies mag geven: koop dit, knutsel er de 100x betere, bijgeleverde stekkers aan en je hebt nooit meer ergens last van en al je irritatie is over.

Prullen aan de originele bobines/stekkers blijft altijd een tijdelijke oplossing. Het is gewoon een heel zwak punt van de 25IE.  Sad

Je moet alleen de bobinehouder iets aanpassen (gaatjes bijboren) om ‘t te laten passen, maar da’s een kleinigheid.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 november 2011 10:09 PM
  [ # 501 ]

Is de bobine bij een serie 1 GTi anders dan?

Volgens mij heb ik al zulke stekkers erop zitten.

Profiel  

harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 27 november 2011 10:22 PM
  [ # 502 ]

Nog een mogelijkheid,je kan upgraden naar een VEMS.
Bart (Untitled) laat zijn CX GTI ook ombouwen een wereld van verschil, het is maar een idee.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  

Gepost: 27 november 2011 10:24 PM
  [ # 503 ]
Arjan Verkade schreef:

Is de bobine bij een serie 1 GTi anders dan?

Volgens mij heb ik al zulke stekkers erop zitten.

Stekkers oké, maar die bobines zelf zijn ook geen flikker waard. Vroeger of later gaat er eentje of allebei muiten (meestal begint het als ze warm worden).

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 november 2011 10:44 PM
  [ # 504 ]
La Léo schreef:

Peter, als ik je een advies mag geven: koop dit, knutsel er de 100x betere, bijgeleverde stekkers aan en je hebt nooit meer ergens last van en al je irritatie is over.

Prullen aan de originele bobines/stekkers blijft altijd een tijdelijke oplossing. Het is gewoon een heel zwak punt van de 25IE.  Sad

Je moet alleen de bobinehouder iets aanpassen (gaatjes bijboren) om ‘t te laten passen, maar da’s een kleinigheid.

Besteld! thx Leo… Smile

En VEMS, ja heb ik al eens aan gedacht. Kost wel wat, dus ik ben er nog lang niet uit of ik dat wel bij deze auto moet doen.
Maar ook met een VEMS heb je de bobines nodig, toch?

Profiel  

Gepost: 28 november 2011 12:07 AM
  [ # 505 ]

P.S. @Arjan: Bobines van alle 25IE CX’en zijn hetzelfde, allemaal even zwak, dus geen verschil daarin tussen Série 1 of 2.

@Peter: succes met de inbouw! Ik heb er erg goede ervaringen mee. Je moet wel even een kabelschoentang hebben waarmee je ongeïsoleerde stekkertjes kunt aanknijpen die in de combiconnector klikken, maar die heb je vast wel.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 28 november 2011 09:28 AM
  [ # 506 ]

Kabelschoentang heb ik wel, maar ik hou niet van ongesoldeerde verbindingen. Ik soldeer de draden daarom altijd vast in de kabelschoentjes en daarna knijp ik ze dicht.

Profiel  

maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1066

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 28 november 2011 10:43 AM
  [ # 507 ]

Kijk ook nog even hier:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/169217/P15/#313798

Omdat de originele bobines dus niet zo goed zijn zijn er ook andere op de markt gekomen.
Is het niet beter deze te plaatsen?
Ik heb deze nog liggen en wil dus het ‘rekje’ aanpassen zodat deze gaan passen.

Wat doen we eigenlijk met de condensatoren? De draadjes breken af. Weglaten of vervangen door andere (universele ronde) met een zelfde waarde?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 840

- CX GTI turbo 2
Gepost: 28 november 2011 11:01 AM
  [ # 508 ]

ik heb zo’n 3 jaar geleden de bobines vervangen door de exemplaren van CX Basis. Het zou zo maar kunnen dat deze inderdaad medeverantwoordelijk zijn voor de probleemloosheid die ik nu ervaar

Profiel  

Gepost: 28 november 2011 11:01 AM
  [ # 509 ]
maartens schreef:

Kijk ook nog even hier:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/169217/P15/#313798

Omdat de originele bobines dus niet zo goed zijn zijn er ook andere op de markt gekomen.
Is het niet beter deze te plaatsen?

Die heeft hij dus gisteravond besteld Maarten.  Wink

@Freek: ga daar maar gerust vanuit! Very Happy

P.S. Die condensatoren hebben niet de functie van de ouderwetse condensatoren voor ontstekingen met contactpuntjes. Die dienen hier slechts als ‘ontstoring’ voor het radiosignaal.

Ik merk trouwens zelf geen verschil als ze er niet opzitten, maar ik zet ze toch altijd maar netjes over. Draadje gebroken: eentje van een donor afschroeven.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9363

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 november 2011 01:26 PM
  [ # 510 ]
par eXeMple! schreef:

Kabelschoentang heb ik wel, maar ik hou niet van ongesoldeerde verbindingen. Ik soldeer de draden daarom altijd vast in de kabelschoentjes en daarna knijp ik ze dicht.

Ik heb inmiddels hier geleerd ,dat soldeer verbindingen breken op den duur dus ik knijp,alles netjes dicht.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

34 van de 40
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook