434 van de 482
« Eerste  < Vorige 432 433 434 435 436 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & gepost CX
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 21 november 2016 09:00 PM
  [ # 6496 ]

Auto is van een van de eigenaars.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1256
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 november 2016 09:04 PM
  [ # 6497 ]

Dat verklaart ook de hoeveelheid citroen gerelateerde foto’s in het pand!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 26 november 2016 09:15 PM
  [ # 6498 ]

Een CX 25 TRD Turbo 2 Limousine in Woerden:


03-HZ-RF by Timo van Vuurde, on Flickr

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 26 november 2016 09:46 PM
  [ # 6499 ]

gaaf die zie je niet zo vaak ivm de wegenbelasting.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 november 2016 10:28 PM
  [ # 6500 ]

Wat eigenlijk raar is, de wegenbelasting is niet hoger dan voor een andere flinke diesel.

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 27 november 2016 09:50 AM
  [ # 6501 ]
Timo1990 schreef:

Een CX 25 TRD Turbo 2 Limousine in Woerden:

In juni 2013 had je deze ook al eens, al tankend, gespot in Utrecht (Lunetten) Smile. Leuk dat ze nog rijdt èn ook nog steeds bij hetzelfde forumlid in gebruik is.

Eén van de, maximaal, 31 exemplaren die er nog in NL geregistreerd staan (kunnen er inmiddels nog minder zijn, maar dat ben ik aan het uitzoeken). Hoeveel van de resterende TRD Turbo 2 Limousines een geldige APK hebben? In ieder geval deze en die van Bluedog.

Shalom74 schreef:

gaaf die zie je niet zo vaak ivm de wegenbelasting.

Ik denk dat dat geldt voor alle TRD Turbo 2-uitvoeringen. Ik ben dan ook benieuwd welke CX 25 TRD Turbo 2 inmiddels het zeldzaamst is geworden:
- de sedan,
- de limousine, of
- de break?

Van de sedan weet ik inmiddels dat er nog maar 8 (!) van de bij de RDW geregistreerde 49 een geldige APK hebben. En van die acht zijn er 5 (!) oorspronkelijk Nederlands (en dus 3 import). En dan roepen we telkens dat ons klimaat zo slecht is voor CX-en… Van de 49 zijn er overigens 29 oorspronkelijk Nederlands.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 27 november 2016 10:46 AM
  [ # 6502 ]
Mulder schreef:

Mijn ex!

Wat hij zegt! Laughing

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 november 2016 10:50 AM
  [ # 6503 ]

Voor de belastingmaatregelen was de Limo al aardig zeldzaam.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 27 november 2016 10:53 AM
  [ # 6504 ]
Palas schreef:
Timo1990 schreef:

Een CX 25 TRD Turbo 2 Limousine in Woerden:

In juni 2013 had je deze ook al eens, al tankend, gespot in Utrecht (Lunetten) Smile. Leuk dat ze nog rijdt èn ook nog steeds bij hetzelfde forumlid in gebruik is.

foto

Juist ja, waarom weet jij dat wel en wist ik dat niet meer? Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 27 november 2016 11:25 AM
  [ # 6505 ]
Palas schreef:

Ik denk dat dat geldt voor alle TRD Turbo 2-uitvoeringen. Ik ben dan ook benieuwd welke CX 25 TRD Turbo 2 inmiddels het zeldzaamst is geworden:
- de sedan,
- de limousine, of
- de break?

Van de sedan weet ik inmiddels dat er nog maar 8 (!) van de bij de RDW geregistreerde 49 een geldige APK hebben. En van die acht zijn er 5 (!) oorspronkelijk Nederlands (en dus 3 import). En dan roepen we telkens dat ons klimaat zo slecht is voor CX-en… Van de 49 zijn er overigens 29 oorspronkelijk Nederlands.

Hoi Palas, Jaco hier, ik houd het CX Register bij namens de CX Club en dacht, dat is een vraag die ik zou moeten kunnen beantwoorden!

In het Register tel ik 42 serie 2 turbodiesels met een geldige APK. Daar zitten meteen een paar kanttekeningen bij (irritant is dat…) Die 42 zijn een momentopname: wanneer krijgt een auto APK en wanneer wordt dit verwerkt in de RDW gegevens, daarnaast, er zijn ongetwijfeld exemplaren die op het meetmoment (ca een maand geleden) geschorst en APK-loos waren, maar volgend jaar ontschorst worden, nieuwe APK krijgen en weer rondrijden. Ook betreffen die 42 exemplaren ALLE serie 2 Turbodiesels, dus ook de Turbo 1, de intercooler is er met ingang van modeljaar 1988 opgezet maar zonder foto van het typeplaatje (of ontvangen gegevens van de eigenaar) weet ik bij een auto uit kalenderjaren 1987 en 1988 niet zeker of het een Turbo 1 of Turbo 2 betreft.

Met die kanttekeningen kan ik melden dat van de 42 serie 2 Turbodiesels met geldige APK, er 10 Breaks (of Familiales, of Services, of Evasions) zijn, 6 Limousines (waarvan eentje technisch gesproken een Prestige is waar de eigenaar zelf een Turbodieselmotor in heeft gezet) en 26 Berlines. 12 van de 42 zijn er origineel Nederlands (2 Breaks, 1 Limousine en 9 Berlines).

PS Het hebben van APK is een redelijk zuiver criterium om te gebruiken, dat wordt door het RDW goed bijgehouden en opgeschoond. Maar om een beeld te geven, naast die 42 met geldige APK zijn er nog 130 (!) serie 2 Turbodiesels ZONDER geldige APK die in de RDW data voorkomen*, en sommigen hebben voor het laatst in 1989 een APK ontvangen! Het is onmogelijk om van die 130 te zeggen welke binnenkort weer rond zullen rijden, en welke in werkelijkheid al 20 jaar gesloopt zijn en nooit meer een stuk asfalt onder de wielen zullen voelen Sad

* zonder dat daar de mededeling ‘gesloopt’ of ‘geëxporteerd’ bij vermeld wordt, die heb je ook nog in de RDW data maar die tel ik niet mee…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 november 2016 11:52 AM
  [ # 6506 ]

Hm, ik heb een tot Limousine Turbo 2 omgebouwde Prestige (non turbo) die bij import (helaas) als Limousine op kenteken is gezet. Stond meer dan 10 jaar opgeslagen. Wordt nu omgebouwd naar Prestige Turbo 2, ben benieuwd op dat dan ook weer op het kenteken komt te staan. We rommelen wat af. Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 november 2016 12:59 PM
  [ # 6507 ]
jmmj schreef:

Ook betreffen die 42 exemplaren ALLE serie 2 Turbodiesels, dus ook de Turbo 1, de intercooler is er met ingang van modeljaar 1988 opgezet maar zonder foto van het typeplaatje (of ontvangen gegevens van de eigenaar) weet ik bij een auto uit kalenderjaren 1987 en 1988 niet zeker of het een Turbo 1 of Turbo 2 betreft.

Zover mij bekend is de T2 diesel halverwege modeljaar 87 op de markt gekomen.

De benzine T2 is met ingang van modeljaar 87 op de markt gezet, oftewel sept 86. De diesel kwam ergens in maart-mei 87.

Tenzij iemand andere info heeft?

Staat het vermogen niet bij de RDW vermeld? Bij mijn CX in elk geval wel, dat geeft een vrij goed beeld of het een T1 of T2 diesel is.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 november 2016 05:33 PM
  [ # 6508 ]
Arjan Verkade schreef:

Zover mij bekend is de T2 diesel halverwege modeljaar 87 op de markt gekomen.

Idd, de TD2 (M25/669) was leverbaar vanaf maart 1987.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Palas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 26-01-2016

Gepost: 27 november 2016 06:01 PM
  [ # 6509 ]

Dat is interessant. Dan zijn er een paar auto’s die als CX 25 TRD TURBO 2 in het RDW-OVI staan, maar dat, op basis van hun ‘datum 1e toelating’ niet zouden kunnen zijn. Er zijn namelijk 4 sedans die als CX 25 TRD TURBO 2 geregistreerd staan, maar een ‘datum 1e toelating’ van voor maart 1987 hebben.

Kijk bijvoorbeeld maar eens bij de niet meer rijdende 82-XHZ-3, volgens de RDW is dat de oudste CX 25 TRD Turbo 2 (sedan) in Nederland met als 1e toelating 27 oktober 1986, maar zonder APK sinds 2014. Wellicht dat bij de import in 2013 niet de juiste gegevens overgenomen zijn?

De oudste oorspronkelijk Nederlandse CX 25 TRD Turbo 2 (sedan), de RN-31-HP, zou van 10 februari 1987 zijn, maar heeft al sinds 2000 geen APK meer gezien en staat dus ergens te verstoffen of in een schuur of in het bestand van de RDW.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 november 2016 06:09 PM
  [ # 6510 ]

Uit RTA 3696, “Citroën CX diesel en CX diesel Turbo”.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
434 van de 482
« Eerste  < Vorige 432 433 434 435 436 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook