... en zo simpel is het inderdaad!
Vorige week het relais besteld bij de Ford-garage (onze tweede auto is een Ford Galaxy I; een halve volkswagen, dus), vanmorgen even ingeprikt en klaar!
‘t is trouwens wel een dure grap, zo’n origineel nieuw relais; 65 euri incl. BTW!
Waar is overigens het relais direct links naast de interval voor?
In mijn 20RE zit daar geen relais; alleen een lege insteek positie.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Tinfoil schreef:... en zo simpel is het inderdaad!
Vorige week het relais besteld bij de Ford-garage (onze tweede auto is een Ford Galaxy I; een halve volkswagen, dus), vanmorgen even ingeprikt en klaar!‘t is trouwens wel een dure grap, zo’n origineel nieuw relais; 65 Euro incl. BTW!
Waar is overigens het relais direct links naast de interval voor?
In mijn 20RE zit daar geen relais; alleen een lege insteek positie.
leuk dat ie het doet, maar…....
dus niet nieuw halen bij de garage dus !!!
op de sloop even zoeken in VW’s of in een bak met relais.
op ebay.de staan er meerdere.
en die lege spot…. weet ik niet. jouw RE heeft ws net wat minder elektrisch aan boord tov mijn turbo 2 met airco/abs/mistlampen en startonderbreking….....
wellicht staat het aangegeven in een werkplaatshandboek of in andere schemas.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
het regent !!
de tijd om een interval relais te monteren in je serie 2 CX !!
PS
ik heb nog een paar reserve relais liggen, bij interesse PB.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Vandaag even bij Van Engelen (sloop) in Borne een aantal VW’s opgezocht.. ops:
Bij bijna alle auto lagen de relais er al uit, behalve bij een ouder type Passat Variant.
Dus relais 99 eruit en bij de balie 1,- euro afgerekend (da’s dus 65 x beter dan nieuw bestellen blijkbaar).
Ding erin (ik heb wel het VW-logo eraf gekrabt, stel je voor dat ‘men’ onder m’n dashboard koekeloert… ) en het ding ‘ingeleerd’.
Works like a charm!
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:en het ding ‘ingeleerd’.
dat “inleren” kan je elke keer opnieuw doen hè;
elke keer als je het contact uitzet, staat de instelling weer op “default”.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Pascal schreef:Vandaag even bij Van Engelen (sloop) in Borne een aantal VW’s opgezocht..
ops:
Bij bijna alle auto lagen de relais er al uit, behalve bij een ouder type Passat Variant.
Dus relais 99 eruit en bij de balie 1,- euro afgerekend (da’s dus 65 x beter dan nieuw bestellen blijkbaar).
Ding erin (ik heb wel het VW-logo eraf gekrabt, stel je voor dat ‘men’ onder m’n dashboard koekeloert…) en het ding ‘ingeleerd’.
Works like a charm!
hee, jij ook al eentje ? goed he ! leuke upgrade toch ? en inderdaad per keer in te leren voor elk passend interval om te wissen !
ik was hier in de buurt bij die andere sloper (daar achter Zenderen, Broekhuis geloof ik), en heb heel wat bakken met relais doorgespit….. die autos waren allemaal al leeggehaald. maar noppes dus….. dus jij had een beetje mazzel !
ergens anders heb ik alsnog een paar gevonden gelukkig. als iemand anders niks kan vinden op de sloop kan ie een van mijn reserve wel overnemen (PB).
Bedankt voor deze tip. Ik had er nog nooit van gehoord. Net op marktplaats voor 10 euro een gebruikt relais gevonden, dus ik ben benieuwd.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
bearwil schreef:Bedankt voor deze tip. Ik had er nog nooit van gehoord. Net op marktplaats voor 10 euro een gebruikt relais gevonden, dus ik ben benieuwd.
goed he ! en in deze herfstdagen best praktisch.
ik had er ook nog wel eentje voor je liggen hoor
heeft iemand nu al gevonden waar dit relais bij de serie 1 zit? ik las net iets van dat het bij de schakelaar moet zitten maar in de lunule is wat weinig plaats, zit ie misschien bij de koplampen of is er nog een verborgen voorraadje relais?

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
yke schreef:heeft iemand nu al gevonden waar dit relais bij de serie 1 zit? ik las net iets van dat het bij de schakelaar moet zitten maar in de lunule is wat weinig plaats, zit ie misschien bij de koplampen of is er nog een verborgen voorraadje relais?
iemand anders had gekeken, en er zou wel een relais in de lunule zitten, maar die zit wat anders in elkaar - andere aansluiting…. dan zou je dit modernere regelbare relais niet zomaar kunnen inpluggen…
ik heb zelf nog niet in mijn S1 gekeken, maar ga dit zeker nog doen.
je kan hem ook vinden doordat ie klikt bij inschakelen van de ruitenwisser (in de interval stand).
mocht iemand toch dit weten in te passen in serie 1, zou dat leuk zijn om hier te delen.
voor serie 2 is dit wel plug & play !
goei tip over dat relais ga ook maar doen.
vrgr, joost

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
je kan hem ook vinden doordat ie klikt bij inschakelen van de ruitenwisser (in de interval stand).
Het relais zit idd achter de schakelaar. Je kunt ‘m makkelijk bereiken door de kap over het tellerblok te verwijderen.
Ik heb nog wel ergens een reserve relais liggen, dan kunnen we zien of dit dezelfde aansluiting is.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
serie 2 is plug en play !
in een serie 1 zou de schakeling/bekabeling iets anders zijn tov een serie 2….... maar wellicht wel aan te passen….

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gisteren had ik dit relais nog even in mijn handen. Het is een zespolig relais met 5 brede en een smalle poot
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
foto ?