










Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Het 99-relais is binnen. De aansluitpinnen zijn in iedergeval hetzelfde.
Inmidels denk ik ook te weten hoe ik de dansende koeltemperatuurmeter moet oplossen.
Ik denk idd toch dat het een massaprobleem is. de meter aardt nl. niet alleen via de sensor in het blok maar ook via een algemene aarding op het tellerblok.
Alvorens de zaak weer uit elkaar te halen en het relais uit te proberen: kan iemand me uitleggen hoe ik de onderste haken weer op het tellerblok gemonteerd krijg? Hier schijnt een truukje voor te zijn.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je lenulle nog in de auto zit onder de voorruit ,wordt dit zeer moeilijk.
Je zet je tellerblok erin en dan met een schroevendraaier de lipjes naar achteren doen.
Mooi prutswerkje is dit,succes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ok het is dus duidelijk. Leontien heeft gelijk.
Het werkt niet.
stand 1 en 2 werken zo als het hoort
stand 0 is ook gewoon wissen
intervalstand is accuut stilstaan.
Het relais past precies, maar werkt dus niet.
Ervaring rijker, illusie armer.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Vergeet je 2 euro niet! Tnx voor het proberen in ieder geval!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Toch zou je hem vrij makkelijk aan het werk moeten kunnen krijgen, heb net ff in de Haynes gekeken maar de kleuren van de kabels kom ik zo snel ff niet wijs uit maar,
op het relais zitten een aantal aansluitingen en is dus gewoon ff en kwestie van in de auto kijken en als volgt aansluiten,
Pin i = intervalstand van de schakelaar
pin 15 = +
pin 31 = massa
pin 53s = “0” stand ruitenwissermotor
pin 53m = + naar de ruitenwissermotor
en voor extra luxe ff wissen bij spoeien pin T = spoeistand, maar niet alle CX hebben hier een aansluiting bij het relais voor en dan zul je hem dus van de schakelaar moeten aftakken.
Als je zorgt dat je hem zo aansluit op het relais zou ie moeten werken en dat stand 1 en 2 werken is logisch want dit gaat buiten dit relais om.
mocht het niet lukken dan kan ik wel ff kijken bij mijn eigen CX.
Mark
CX 2000 pallas ‘78