119 van de 182
« Eerste  < Vorige 117 118 119 120 121 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2015 07:32 PM
  [ # 1771 ]

Weer even wat aan de CX geklust.

Qua plaatwerk is er ook wat vooruitgang toen ik weer bij de auto kwam.
Inmiddels ligt de linker achter deur naast de auto, waar wat rottigheid is uitgeslepen.

Linker achterscherm ziet er ook weer wat harder uit.

Zelf begonnen met het inbouwen van de airco steun.
Links de airco steun, rechts de standaard steun voor alleen de voorraadbol met drukregelaar.

Standaard poelie vervangen door de airco poelie.

Airco steun met voorraadbol met drukregelaar er weer onder.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 augustus 2015 09:02 PM
  [ # 1772 ]

Heb je de vulplaatjes ook voor de aircosteun?
Hiermee moet je de poelie straks uitlijnen.
Het zijn plaatjes wie je over alle drie draadeinden tegelijk kunt schuiven.
Voor de rest goed bezig.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 augustus 2015 09:13 PM
  [ # 1773 ]

Achterscherm word nog wel afgelast?
Anders rot het zo weer weg.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9136
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2015 09:17 PM
  [ # 1774 ]

Naad vertinnen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2015 11:02 PM
  [ # 1775 ]
F.SvM schreef:

Heb je de vulplaatjes ook voor de aircosteun?
Hiermee moet je de poelie straks uitlijnen.
Het zijn plaatjes wie je over alle drie draadeinden tegelijk kunt schuiven.
Voor de rest goed bezig.

VgF

Op de foto zie je het niet erg goed, maar er zit nu 1 zo’n plaatje tussen. Die zat tussen de oude steun en de bak.
Ik heb er 1, beter als niets maar niet heel veel ruimte om te stellen dus.

Ik heb er wel 2 om de hoogte van de LHM pomp af te stellen onder de steun van de LHM pomp.

Het achterscherm zal nog niet klaar zijn qua afwerking. Ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt, dit is dagelijkse routine voor ze Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 september 2015 05:38 PM
  [ # 1776 ]

Leuk hoek achter het ruitenwisserreservoir…

Weer stukken beter zo.

Deur LA zit weer in de auto.

Zelf weer even bezig geweest met de inbouw van de airco.

De LHM pomp eerst een likje groene verf gegeven, daarna met steun en al in de auto gezet.
Eerst met 2 stelplaatjes, maar 1 paste beter. Ook het leidingwerk zit weer aangesloten.

Overzichtje.

Alleen de aanzuigslang nog vervangen door een kortere.

Plaatje was bijna helemaal verrot, gaat roesten onder de poedercoating…
Dus coating eraf gehaald en de roest weg gestraald, best grappig om een keer te doen.

Daarna alle gaten dicht laten lassen en bewust niet geheel strak gemaakt om wat stevigheid te behouden, je ziet het toch niet zitten.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 05 september 2015 08:31 PM
  [ # 1777 ]

lekker bezig!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 september 2015 08:33 PM
  [ # 1778 ]

Ik neem aan dat die auto nog verder afgebroken wordt voor het spuiten? Die lelijke zwarte plastic schalen achter de deurklinken moeten er nog af en het deurslot moet er nog uit hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 05 september 2015 08:36 PM
  [ # 1779 ]

zo hoort dat wel ja

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 september 2015 08:55 PM
  [ # 1780 ]

Tuurlijk dat gaat er nog allemaal af!

Net als de antenne die nog op het dak zit, en de voorruit moet er ook nog uit.
En de raamlikkers zitten er geloof ik ook nog op.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 05 september 2015 09:07 PM
  [ # 1781 ]

Zo Arjan, groot onderhoud gecombineerd met het schadeherstel….  very good Je hebt dadelijk weer een strakke voiture Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 september 2015 11:09 PM
  [ # 1782 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 september 2015 07:55 PM
  [ # 1783 ]

Vandaag weer wat verder kunnen klussen.

De nieuwe condensor ingebouwd.

Airco poelie op de waterpomp.

De nieuwe droger geplaatst.

Ook de radiator is weer terug geplaatst, hier zie je de aansluitingen van de condensor er nog achter vandaan komen. Kunnen net onder de extra relais door.

Ook alvast de LHM pot en de filters schoon gemaakt, dan kan er straks verse LHM in.

Het begint inmiddels aardig vol te raken in het motorruim Smile

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 september 2015 08:17 PM
  [ # 1784 ]

zozo dat ziet er netjes uit ! lekker bezig!
gr, joost

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 september 2015 08:34 PM
  [ # 1785 ]

Leuk hoekje bij het ruiten wisser vaatje
Dicht gekit?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
119 van de 182
« Eerste  < Vorige 117 118 119 120 121 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook