Poll | ||
Een milieuvriendelijke DS op waterstof/elektriciteit is | ||
Zeer welkom, waar kan ik die kopen? | 26 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overbodig, ik rijd toch alleen af en toe. | 4 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Niet orgineel, afblijven van die autos! | 6 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Een modegril van het kabinet Balkenende. | 10 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Totaal Aantal Stemmen: 46 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
voor mijn systeem,komt de stroom gewoon van de batterij.
Mijn SM gaat NIET op waterstof rijden,maar de aangemaakte
waterstofgassen gaan gewoon helpen om de benzine eficienter
zijn energie te laten afgeven aan de motor.Zoals ik eerder zei,
gaat er van de 100% benzine zo goed als de helft verloren.
Prachtig idee, maar ik denk dat de snoek veel te zwaar is om een beetje rendabel te kunnen rijden.
Dan krijg je een hele kleine actieradius.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
C15GrandVolume schreef:Of een SM, nog lelijker
Met alleen maar zo’n hele bak vol Visa’s en aanverwanten voor de deur, zou ik ook jaloers zijn .
Maar allez zeg, een DS met brandstofcel en elektromotor, het moet niet gekker worden. Zeker zolang de industrie meer verbruikt, lijkt het mij niet zo zinvol met omschakelen te beginnen bij auto’s. Zodra de fossiele brandstoffen echt op z’n einde raken, ontstaat de noodzaak wat anders te verzinnen. Pas dan zal de mensheid bereid zijn op grote schaal over te schakelen. Dat duurt nog wel even.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Blooper1963 schreef:Wel,het systeem dat ik mij klaar gemaakt heb,(volgens een Amerikaans principe)zal enkel helpen
om die ene liter benzine beter en energieker te laten verbranden in de carb’s.
Dit heb ik ook eens gehad alleen heette het toen backfire. ik heb de ontsteking afgesteld en nu verbrand ik de benzine (luchtmengsel) gewoon weer in de cilinders.
Vraag me allen af hoe het zit met het onderhoud van zo’n brandstofcel systeem t.o.v. de huidige aandrijving. Misschien dat iemand dat weet.
Aandrijvingaggregraat is 1 ding maar wat te denken van een nieuw chassis op basis van aluminium c.q. composiet, al het plaatwerk in kunststof (=te krijgen).
Dat vind ik heel erg interessant, ga er dan ook meteen een aantal in serie maken please.




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Robin Visser schreef:Met alleen maar zo’n hele bak vol Visa’s en aanverwanten voor de deur, zou ik ook jaloers zijn
.
Ik kan je verzekeren dat er van jaloezie geen sprake is, ik vind een SM écht lelijk…
En met het leuke speelgoed (Ford Granada 3000 GXL uit 1972) kan ik niet op dit forum terecht
Je gaat me toch niet vertellen dat je een Ford Granada mooier vindt dan een SM?
Jaja, we hebben er één, één die een SM serieus waar lelijk vind en kennelijk wel van de Visa en de C15 is. En tja, als ik een oude Granada voorbij zie komen, overkomt me heus ook een gevoel van vertedering en passeert een bak vol met herinneringen de revu, maar om nou te zeggen mooi…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Over smaak valt best te twisten. Het eindigt alleen in een zinloze discussie over het lelijk zijn van een SM en het mooi zijn van een Granada. Als ik weer ‘ns een Granada tegenkom, dan overkomt me een gevoel van weemoed, maar om te zeggen mooi…..
Takke trage computer !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Han S schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat je een Ford Granada mooier vindt dan een SM?
Daar is echt geen discussie voor nodig hoor.
Zullen we maar weer terug ontopic gaan?
ja, brandstofcel en elektromotor. Voor een Visa en C15 wel ok
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Daar hoeven we ook niet over te discussiëren want het is een kwestie van smaak. Maar persoonlijk vind ik de SM een erg fraaie automobiel en de Granada een gewoon vervoermiddel, prima auto maar verder niks bizonders.
Maar ja, een volkswagenbus T1 doet als wrak nu al 10.000 euro en ik heb ze bij stapels op de sloop zien liggen, dus wie weet.
On topic dan: ik ben zeer geïnteresseerd in een nieuw chassis voor de DS van aluminium en/of composite.


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Je maakt wat los, DriverD! Terug naar het onderwerp, citroenisten! Over C15’s, Granada’s en SM’s kunnen jullie op andere plaatsen schrijven. Een electrische DS die niet aan het stopcontact hoeft. Laat de HAN-studenten maar eens uitzoeken hoe ze dat oplossen. Ik ben voor.
Ik zou het motorgeluid missen en nepgeluid uit een speaker is niet echt. Daarbij moet je zelf aan de motor kunnen prutsen als daar iets aan mankeert en dat kan met zo’n brandstofcel waarschijnlijk niet. Het idee is echter wel goed, maar niets voor mij.
Schijt aan originaliteit.









Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Beloof je dan wel om een DS te nemen die eigenlijk sloopwaardig is? Met andere woorden, net zoals Egbert zijn cabrio heeft gebouwd, men neme een basis DS die eigenlijk te slecht is om nog op te knappen, dus strikt gesproken wordt er geen goede DS voor opgeofferd. Kunnen de studenten meteen leren om een chassis goed te restaureren
En als je dan toch milieu waardig bezig bent.. misschien meteen alle carrosserie delen vervangen door een lichte variant, bijvoorbeeld gemaakt uit milieuvriendelijke composiet, zie hier
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!