Poll | ||
Een milieuvriendelijke DS op waterstof/elektriciteit is | ||
Zeer welkom, waar kan ik die kopen? | 26 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overbodig, ik rijd toch alleen af en toe. | 4 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Niet orgineel, afblijven van die autos! | 6 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Een modegril van het kabinet Balkenende. | 10 | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Totaal Aantal Stemmen: 46 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Iemand in de familie is u al voorgegaan, zie: http://www.youtube.com/watch?v=79_iHLITm7s&feature=related
Strak plan om het met een DS te doen trouwens.
Zijn motoren in de wielen ook een optie?
Leuke stunt voor Citroën!
Nu!, de auto die haar tijd vooruit was bij de tijd!
Creative technologie…..
DS; "Objet de Culte"
Hoi,
Naar aanleiding van deze thread ben ik eens gaan kijken op internet wat een brandstofcel nu eigenlijk inhoud. Daarbij kwam ik een artikel tegen dat te vinden is onder: http://members.home.nl/johnmeilink/artWaterstof.htm
Ik kan niet beoordelen of het allemaal klopt wat er geschreven wordt, maar al is de helft waar dan zou ik de DS maar mooi in originele staat laten!
Misschien zijn er hier mensen die meer kennis van zaken hebben die het verhaal wel op waarheid kunnen beoordelen.
Groet,
Mathieu.




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Was Michelin niet ook al eens bezig geweest met wielen met ingebouwde elektromotoren? Ik meen me te herinneren dat daar een keer iets over in de CE gestaan heeft.
Eén ding kunnen we wel vast stellen. Citrofielen kunnen we niet betrappen op het denken binnen de vaste kaders en het bewandelen van gebaande paden. Maar wat mij betreft spreekt de link van Lucas voor zich. Wat zou ik het een afgang vinden voor een DS, als die steeds langzamer zou moeten gaan rijden bij het beklimmen van een oplopende weg. Deze destijds ultieme bom van snelheid en stroomijn verdient wat mij betreft een beter lot dan voort sukkelen met de top van krap 90 van de deutch van de youtube link… Kunnen de bedenkers van dit onderwerp niet een ode brengen aan de DS door een op deze auto geïnspireerd model te maken zoals de mini 2, de kever 2, de 500 2, maar dan van het allerlichtste kunststof met brandstofcellen, zonnecellen en alle andere vooruitstrevende technieken ? Maar doe het de originele niet aan !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Blooper1963 schreef:AHAaa! Dat is wat anders!
Ik heb mijn module ook al klaar,voor mijn verbrandingsmotor in mijn SM.
Deze monteer ik op de plaats waar vroeger de oliekoeler zat en zal volledig
onzichtbaar zijn.
Het geen dit systeem zal doen,is de motor helpen om de benzine beter te helpen verbranden.
Dus,bvb nu in een SM word bvb maar 45% à 50% van een liter benzine nutig verbrand,om energie
te leveren aan de motor,en de rest gaat gewoon door de uitlaat.
Wel,het systeem dat ik mij klaar gemaakt heb,(volgens een Amerikaans principe)zal enkel helpen
om die ene liter benzine beter en energieker te laten verbranden in de carb’s.Het is al op vele
auto’s uitgeprobeerd en werkt wel degelijk.
Door dat de benzine eficienter gaat verbranden ga je minder verbruiken.
Ik wacht nu enkel tot ik mijn SM terug heb,en dan inbouwen en testen.
Er was toch ook een Belg die een motor had uitgevonden die op water liep?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
C15GrandVolume schreef:Was Michelin niet ook al eens bezig geweest met wielen met ingebouwde elektromotoren? Ik meen me te herinneren dat daar een keer iets over in de CE gestaan heeft.
Het idee was om met het hydraulisch systeem ook hydromotoren voor de aandrijving te bedienen. (zoals bij hydr. graafmachines)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mathieu schreef:Hoi,
Naar aanleiding van deze thread ben ik eens gaan kijken op internet wat een brandstofcel nu eigenlijk inhoud. Daarbij kwam ik een artikel tegen dat te vinden is onder: http://members.home.nl/johnmeilink/artWaterstof.htm
Ik kan niet beoordelen of het allemaal klopt wat er geschreven wordt, maar al is de helft waar dan zou ik de DS maar mooi in originele staat laten!
Misschien zijn er hier mensen die meer kennis van zaken hebben die het verhaal wel op waarheid kunnen beoordelen.Groet,
Mathieu.
Interessant artikel. Toch zal het ons niet beletten om het te gaan proberen. Als je ruim 100 jaar geleden had verkondigd dat je in een koets zonder paarden wilde gaan rijden, had men je ook meteen opgesloten…..
Citroen!













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Als je ruim 100 jaar geleden had verkondigd dat je in een koets zonder paarden wilde gaan rijden, had men je ook meteen opgesloten…..
That’s the spirit!!.
Peter.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Robin Visser schreef:Eén ding kunnen we wel vast stellen. Citrofielen kunnen we niet betrappen op het denken binnen de vaste kaders en het bewandelen van gebaande paden. Maar wat mij betreft spreekt de link van Lucas voor zich. Wat zou ik het een afgang vinden voor een DS, als die steeds langzamer zou moeten gaan rijden bij het beklimmen van een oplopende weg. Deze destijds ultieme bom van snelheid en stroomijn verdient wat mij betreft een beter lot dan voort sukkelen met de top van krap 90 van de deutch van de youtube link… Kunnen de bedenkers van dit onderwerp niet een ode brengen aan de DS door een op deze auto geïnspireerd model te maken zoals de mini 2, de kever 2, de 500 2, maar dan van het allerlichtste kunststof met brandstofcellen, zonnecellen en alle andere vooruitstrevende technieken ? Maar doe het de originele niet aan !
Hmmm die elektrische lotus is anders sneller op de 100 dan de benzine versie. De top weet ik niet maar hard loopt ie zeker…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
aiiii, je hebt me:
Inmiddels is er op de Nederlandse markt een nieuwkomer bijgekomen. De 100% elektrische Lotus Elise ECE. De specificaties zijn indrukwekkend: In < 4,7 sec van 0 naar 100 km/h, actieradius van 325 km en een top van 215 km/h.
Maar toch, een DS moet wat mij betreft dat fijne bbrrrmmm geluid te maken. Het is de hele beeld- en geluidervaring waar ik een hupje van krijg. Dat zou ik missen. En als er een volledig glad gemaakte DS van kunststof op elektriciteit met meer dan 200 voorbij zou komen stuiven, dan zou ik ook een hupje krijgen. Dan zou ik denken, het klopt: toen vooruitstrevend en opnieuw vooruitstrevend ! Jammer dat Lotus eerder was. Stiekem ook wel een leuk merk trouwens, ook vooruitstrevend. Maar ik dwaal af en dan krijg ik (terecht) op mijn kop. Dus wat mij betreft een pracht idee die brandstofcel als het inderdaad meer energie oplevert dan het kost, maar dan wel in DS anno tweeduizendnogwat….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
jantje1948 schreef:C15GrandVolume schreef:Was Michelin niet ook al eens bezig geweest met wielen met ingebouwde elektromotoren? Ik meen me te herinneren dat daar een keer iets over in de CE gestaan heeft.
Het idee was om met het hydraulisch systeem ook hydromotoren voor de aandrijving te bedienen. (zoals bij hydr. graafmachines)
Kan zijn dat ze daar ook mee bezig zijn, maar volgens mij toch echt ook met elektromotoren. Stond hooguit 3 jaar geleden in de CE. Maar om nou die enorme stapel tijdschriften door te gaan bladeren gaat me ook een beetje te ver.





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik was niet helemaal duidelijk. Dat met die hydromotoren was bij de ontwikkeling van de DS! (maar dan niet in het wiel, denk ik)
De motor zou dan alleen dienen als aandrijfaggregaat voor de HD-pomp.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




















Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hee, dat wist ik niet. Toch weer een leuk weetje.
Maar om nou met een brandstofcel hydromotoren te gaan aandrijven lijkt met wel een beetje omslachtig















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik zou de bovenste drie opties kiezen. Je verliest nostalgie, hebt in een DS plaats voldoende om een alternatieve motor te plaatsen, en het is een blikvanger. Na het lezen van het artikel denk ik niet dat waterstof de toekomst gaat worden, mede doordat de goedkoopste nieuwe waterstof auto een bedrag van 7 getallen voor de komma kost.
Maar stel je hebt zo’n DS met defecte motor, dan scheelt het : geen kleppen meer stellen, geen olie verlies of verbruik, geen extra warme-bron in de zomer (moet je wel een werkende kachel voor ‘s winters monteren), geen brakke ontsteking, etc.
Als je het mij vraagt zou ik het liefs iets in m’n auto gooien waar Den Haag nog geen specifieke vervoers-accijns op zet, zoals zonnepit olie of aardgas (het laatste dan wel zodanig dat ik thuis kan tanken). Een electra auto op accu’s is ook goed mits een grote actieradius, laag gewicht van de accu’s en snelle laad-tijd.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.




Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Weliswaar zonder brandstofcel, maar wel plannen voor een DS met electrische motor (voor wie het geld er voor over heeft):
Auto Week - De zeven levens van de Citroën DS
En het was niet eens 1 april toen dit gepubliceerd werd.
Hydro
Elle va comme les pompiers!