17 van de 27
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Ami Super, volgende fase
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 26 augustus 2017 06:22 PM
  [ # 241 ]

Zo, voor vandaag kap ik ermee. Van C-stijl tot bumper heeft er tussen dit spatbord en carrosserie om een of andere vage reden een dikke laag siliconenkit gezeten, bijna niet weg te krijgen. Bij zowel koets als spatbord moest dit er vanwege later spuitwerk helemaal af, want het tast de lak aan. Binnenzijde had in het onderste gedeelte een brokkelige laag teerachtig spul in de hoeken en langs de naden, en dat moest er ook af. Meeste met de borstel, en met een verfbrander heb ik de rest voldoende vloeibaar gemaakt om het dikste weg te poetsen en de rest in de naad tussen plaatwerk en verstevigingsprofiel te smeren. Onderdeel heeft op een paar plekjes kleine roestgaatjes, aan de buitenkant zat hier en daar wat vliegroest langs de naden en her en der van die roestspinnetjes onder de lak.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 29 augustus 2017 12:01 AM
  [ # 242 ]

Vorderingen: Alles schoongeborsteld, ontroest en geschuurd, toen naden en binnenkanten van de panelen in de Owatrol. Naden etc. die daarvoor in aanmerking kwamen, met name de gatenkaas onderaan de voorste spatborden, met inzet van een spuitpistool en spatel gevuld met een carrosseriekit.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 29 augustus 2017 11:46 PM
  [ # 243 ]

Vanavond de schoon gemaakte en voorbewerkte onderdelen meegenomen naar de werkplaats, de voorste wielkasten ter voorbereiding weer mee retour.

De meest kwetsbare vlakken van de carrosserie zijn nu helemaal behandeld met een heldere anti-steenslag coating, mij wel naar de smaak! In holle delen als de beide dorpels, de vier kriksteunen, de profielen onder de vloerplaten, alle zes portierstijlen, de voetenbak, de cassette onder de achterbank en balk onder de koffervloer, én de sponning van het kofferdeksel is vanavond tectyl geneveld, dus het frisse materiaal is nu hopelijk beter beschermd dan bij de productie in 1973.

Voor de verdere voortgang nu zaak om gauw het chassis rollend te krijgen, want de koets kan er na deze conserverende behandeling met een gerust hart weer bij gevoegd, bij feestmuziek en champagne is de bedoeling! Daarom zijn de velgen vanavond alvast voorzien van een laag Owatrol, dan kunnen ze voor de lakbeurt minstens een vol etmaal drogen. Eén band komt op een frissere velg, want de oude heeft mij te veel roest echt in de lasnaden, en bij de gaten voor de tapeinden wordt-ie ook gevaarlijk zwak.

Zo houden we de vaart er lekker in dacht ik!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 29 augustus 2017 11:49 PM
  [ # 244 ]

Dat gaat zo maar best rap ineens! Mooi hoor! Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 30 augustus 2017 12:16 AM
  [ # 245 ]

Inderdaad, sta er zelfs een beetje van te kijken! Zodra (na de brandstoftank) de koets geplaatst is zou ik volgens mij deels al kunnen beginnen aan het interieur. Vloerbedekking en isolatie erin, de voorruit aanbrengen, gordels ophangen, het dashboard compleet maken, middentunnel en stoelrails vastschroeven, portier-, dorpel- en spatbord-rubbers vastzetten etc. Vervolgens motor en bak plaatsen en aansluiten, en correct afstellen op de bediening. Kleppen nakijken kan in een moeite door, liefst nog voordat de wielkuipen aangebracht worden.

Meeste tijd en energie zal nu gaan zitten in het strak maken en lakken van het schoon gemaakte losse plaatwerk, nog afgezien van motorkap, portieren en kofferdeksel. Het front heeft aan de rechterkant nog een nieuwe beugel nodig voor montage aan de wielkast aan die kant. Na een eerdere onbehandelde schade is dit element door roest zeer slecht geworden. Het leuke werk kan (bijna) beginnen!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 30 augustus 2017 12:19 AM
  [ # 246 ]

Opbouwen is het mooiste werk, idd. Het resultaat aanschouwen na veel noeste arbeid is een pracht.
Ben benieuwd!

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2017 09:55 AM
  [ # 247 ]

mooi man ik heb net m,n zending binnen uit duitsland met daarin alle bodemplaten voor mijn 64 ami 6 heb er zin an om er mee te beginnen. zo blijven er tenminste een paar amietjes over zelfs supertjes

doei

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 30 augustus 2017 01:40 PM
  [ # 248 ]

Wink Met enige regelmaat volg ik de verschillende onderwerpen in het onderdelenboek en reparatiehandboek voor de Super, en lees net dat je de stand van het koppelingspedaal moet afregelen vanaf de kale vloer, dus het kamerbreed tapijt moet nog maar even wachten!

Zag op ebay aanbiedingen van een Nederlandse adverteerder (Automobilia-FR) voorbij komen van zeer luxe ogende moquette vloerbedekking in twee delen voor de Ami, in verschillende kleuren. Iemand al gebruik van gemaakt, en naar de zin voor die 160 euro? De standaard vloerbedekking ventileert 0,0 en dat is eigenlijk wel nodig om het plaatwerk condens/vochtvrij te houden.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 02 september 2017 12:38 AM
  [ # 249 ]

Onverwacht flink opgeschoten laatste twee dagen. Gister heeft m’n broer chassis en onderstel van een mooie zwarte laag voorzien. In combinatie met de perfect gespoten velgen is dat geheel als nieuw! Thuis toch maar de bestaande Boge schokdempers opgeknapt, al heb ik nieuwe op voorraad. Eerst proberen. Verder de voorste wielkasten nog wat degelijker opgefrist, ze kunnen een volgende keer voorzien van anti steenslag coating aan wielzijde en lak aan motorzijde.

Vanavond al hebben koets en onderstel elkaar weer ontmoet, nadat op de geëigende plekken nieuwe mousse stroken waren geplakt, dus rond de vloerplaten en een paar dwars op het platvorm, en de nieuwe mousse ring rond de stuuras. Met een beetje passen en verschuiven zover laten zakken dat, na de stuur-as, de boutgaten op de veerpotten goed correspondeerden, en de twee op de steunbalk tussen de achterwielen. Toen de zaak er helemaal op laten rusten. Op alle plekken eerst handmatig alle boutjes, plaatjes en ringetjes op hun plek gemonteerd. Hier en daar kostten die langs de vloerplaten nogal wat moeite. Kennelijk vallen die voor de nieuwe vloerplaten niet exact samen met de oude. Tussendoor onder de vloer alle tien klampen aangebracht, en toen onder en boven de hele set bouten definitief aangeschroefd.

Dit is werkelijk een mooie en supergezonde basis. Het geeft een enorme voldoening eindelijk zover gevorderd te zijn, en dit nu aan alle kanten goedkeurend te kunnen bewonderen! Enorme stimulans ook om als de weerga en met immens plezier weer geheel aan te kleden. Zoals je ziet is daarvan al wat verwezenlijkt. Dorpel- en portierrubbers vastgezet, de afsluitrubbers van de achterspatborden, rubber stroken op de “vleugeltjes” achter de voorwielen, schuifrails voor het meubilair, de schakeltunnel, het stuurwiel en de metalen strip boven het kofferdekselscharnier. Genieten!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 02 september 2017 01:19 AM
  [ # 250 ]

Nog een paar plaatjes:

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 02 september 2017 09:51 AM
  [ # 251 ]

schitterend! Gewoon een nieuwe auto straks!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 02 september 2017 10:20 AM
  [ # 252 ]

Stukken beter dan ik me tevoren had ingeprent in elk geval. En nu maar aanvallen dacht ik….whip

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2017 11:44 AM
  [ # 253 ]

Dit ziet er allemaal heel erg gaaf uit! Mooi project!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 02 september 2017 08:30 PM
  [ # 254 ]

Het moeilijkste aan deze hersteloperatie is nu gelukkig wel achter de rug, zodat we onze aandacht ook eens op iets vrolijks kunnen richten, n.l. het opbouwen. Vanochtend niet erg vroeg bij de werkplaats, want eerst de hond uitgelaten, de zaterdagse boodschappen gedaan, en toen nog de wagen volgestouwd met het meubilair en de matten van de Super.

Bij aankomst aldaar lag het blok nét op het chassis, en toen dat eenmaal goed was vastgezet als eerste de aandrijf assen en remschijven gemonteerd. Verder aangebracht vandaag de schakelbediening, de gerepareerde tank, het grootste deel van de uitlaat, de achterste schokdempers, de remleidingen aangesloten op het systeem, het verdeelhuis van de verwarming op de houders geschroefd, gas- en chokekabels op de carburateur, een accu geplaatst, de massakabel van de accu naar het koppelingshuis aangesloten, de kabel van de snelheidsmeter in het differentieel gestoken, de koppelingskabel ingehangen, en de twee van de handrem. Verder de elektrische verbindingen op de oliesensoren, de startmotor en de dynamo aangesloten. Om de voorste schokdempers aan te kunnen brengen worden bij de volgende sessie aan weerszijden de deksels waarop de stabilisatorstang gemonteerd zit eerst even losgenomen. Vermoeiend, maar een zeer productieve dag weer!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 september 2017 08:33 PM
  [ # 255 ]

Zit goed snelheid in het project. Goed bezig.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
17 van de 27
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook