5 van de 27
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Ami Super, volgende fase
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 23 januari 2011 09:25 AM
  [ # 61 ]

Zijn die gewichtjes nog heel of zijn de gaatjes helemaal uitgesleten.
Neem dat ook mee ik heb een kistje met allemaal losse Duc. onderdelen
van gedemonteerde onstekingen, misschien zit er wat bij.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 23 januari 2011 11:15 AM
  [ # 62 ]

Geloof het wel, ze kunnen in elk geval niet van hun scharnierpunten lopen omdat de geveerde meeneemplaat erboven op zijn beurt ook weer met een borgring op z’n plek gehouden wordt. Eén van bedoelde borgklemmen, de helft ervan, licht ernaast op de foto. Daarvan horen er dus twee op de korte asjes links en rechts, naast de zichtbare veren. Omdat ik de borgpen niet van de achterkant krijg wil ik de boel m.b.v. een kwastje en wat petroleum schoonborstelen en spoelen, zodat alles netjes gangbaar wordt. Bedankt voor de mail, ik neem contact op.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 23 januari 2011 12:18 PM
  [ # 63 ]

Mooie foto, bij oudere systemen van Ducellier, in de Panhard en Renault tijd, zaten de veertjes voor de vervroeging aan die onderste gewichtjes vast, nu zitten de sterkere veertjes hoger en door dat nokje worden ze gedwongen heen en terug te gaan.
En zo te zien is het een ontsteking met een cassette.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 23 januari 2011 12:37 PM
  [ # 64 ]

Ik dacht puur mechanisch met de vacuumvervroeging en een condensator. Opvallend het verschil in de beide veertjes, ongelijk van sterkte. Dacht eerst dat dit ook fout was, maar in het WPH staat het net zo. Gewichtjes lijken me even zwaar. Ik heb de boel schoon inmiddels, nu nog zien de sterkste veer op z’n plek te krijgen. Komt nogal wat geduld aan te pas Laughing

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 23 januari 2011 01:00 PM
  [ # 65 ]

Eerst het sterkste veertje daarna de andere.
En alle asjes weer mooi in het vet.
De motor zal weer heel mooi gaan lopen en in toeren klimmen.
Nu nog afstellen op zo’n ouderwets onstekings afstelapparaat.
Wie heeft dat in het Noorden nog in zijn bezit.!!

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 23 januari 2011 01:06 PM
  [ # 66 ]

Al gefikst, kost een paar uurtjes, maar dan heb je ook wat. Netjes schoongemaakt, beetje olie op de geëigende plekken, overtollige olie met een wattenstaafje verwijderd.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 26 januari 2011 09:53 PM
  [ # 67 ]

Gister bij bezoek aan Jacob en Marjolein van Franse Auto in Groningen gevraagd naar de op mijn stroomverdeler ontbrekende delen, werd meteen maar naar de zolder gestuurd om zelf te zoeken. Trof tot mijn verrassing een identieke Ducellier, weliswaar erg smerig, maar op rotor, stof- en verdeelkap na, helemaal compleet. Deze gekocht, en na andermaal de boel schoon te maken het ontstekingsdeel af kunnen maken. Ben er blij mee! Het geleende gereedschap om de koelvin-moer los te halen was echter al dusdanig misbruikt dat ik er niks mee kon beginnen. De moer is tamelijk plat, de grote dop kreeg er totaal geen vat op. Rubbish!

Afgelopen weekend ook al wat delen voorbehandeld, zoals de startmotor. Op de solenoide na ook uit elkaar gehad en schoongemaakt, op de geëigende plekken gesmeerd, en weer in elkaar. Onder de neus lijken een dunne en wat dikkere ring welke het rondsel moeten opvangen te ontbreken, maar daar ben ik niet zeker van. Kan aan het type liggen. Met starten in elk geval tot duver geen problemen mee gehad. Wél ontbreekt het handje (nr 10 op de tekening) ter bevestiging van de rechter bougiekabels, een afgebroken stukje zat nog onder de moer.

Vandaag had ik er een dagtaak aan om met de Peugeot 104 aan de slag. Deze had een doorgedraaide verbindingsbus naar de prise-as van de versnellingsbak, afgelopen vrijdag de motor eruit, de niet bijpassende bak verwijderd, en het blok enigszins kaal gemaakt. Vandaag van alle uitgebouwde delen de pakkingvlakken schoongemaakt en ontvet, en onder aanbrengen van nieuwe pakkingen en kitranden een correcte bak geplaatst, distributiedeksel en koppelinghuis er weer op en de kleppen gesteld. Volgende week verder opbouwen, de motorruimte een schoonmaakbeurtje, en dan kan de zaak er weer ingetakeld. Leuk en leerzaam, en best een beetje trots dat ik met goede voorbereiding veel zelf heb kunnen doen. De 104 staat bij m’n garage, een monteur hoefde alleen het vliegwiel en de krukaspoelie met de nodig Nmeters vast te zetten en de kleppen te stellen.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 29 januari 2011 11:06 AM
  [ # 68 ]

In de linker opvoerpijp voor de carburateur voorverwarming ontdek ik aan de achterkant bij de bovenste kromming een keurig rond gaatje. Vraag is natuurlijk, hoort dat zo en waarvoor dan wel, of is het tóch ontbinding whistle

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 29 januari 2011 01:59 PM
  [ # 69 ]

Bij een GS is het zeker niet aanwezig, maar gezien de verdere staat van de pijp lijkt het me ook geen ontbinding en eerder iets wat er ooit met opzet is gedaan. Joost mag weten waarvoor?
Dichtlassen (of een boutje met ringetje inschroeven) lijkt me een prima oplossing. . .

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 29 januari 2011 05:56 PM
  [ # 70 ]

Vandaag ben ik, paralel aan stukken voor mijn Peugeot 104, enkele gedemonteerde Ami-delen aan het schoonmaken en opknappen. Van de Ami bezig met het inlaatstel met carburateur, de opvoerpijpen voor de spruitstukverwarming met hun flensringen. Opschuren, ontvetten en zwart maken. Het gaatje in de linker pijp was me niet eerder opgevallen, het lijkt me dat uitlaatgassen hierlangs onbedoeld ontsnappen naar de motorruimte. Kan best zijn dat het gaatje er expres zit om te grote drukverschillen uit te sluiten, of iets dergelijks. Onder het spruitstuk hangt een dun slangetje van een 45cm naar beneden dat mogelijkerwijs dezelfde functie heeft? Komt uit ergens tussen blok en koppelingshuis.

Van de 104 vandaag de Ducellier startmotor onderhanden genomen, op dezelfde wijze als eerder die van de Ami. Omdat het huis niet zo netjes meer was heb ik dit ook afgeborsteld en ontvet, en toen weer mooi matzwart gespoten.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 30 januari 2011 03:10 PM
  [ # 71 ]

Om ook nog wat van het mooie weer te genieten laat ik het nu eerst bij dit spruitstuk. Vanochtend al vroeg inclusief tapeinden uit elkaar gehaald, bevestigingsmateriaal en pakkingvlakken schoongemaakt, van nieuwe pakkingen voorzien, en de gefatsoeneerde inlaatpijpen gemonteerd. Omdat het in de koude garage wat lang duurt alvorens de lak droog is het geheel maar op m’n gevelkacheltje gelegd.

In het onderdelenboek opgezocht waar het neerhangende slangetje toe dient. Ik had verwacht dat het uit zou komen in de holle ruimte van de voorverwarming, maar mis, het is bedoeld als uitloop voor in de mengselkamer neerslaande brandstofresten. Omdat het slangetje volgens de beschrijving iets te kort was heb ik het vervangen door een exemplaar van correcte lengte, 44cm.

Gisteravond nog even de moeite genomen om de oliekoeler schoon te maken. Deze zat door ingeblazen vettigheid en erin vastklevend zand vooral in het achterste gedeelte helemaal dicht. Met montage van nieuwe olieringen kan deze ook weer gemonteerd. Groet, spijker5.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 januari 2011 08:52 PM
  [ # 72 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 03 februari 2011 08:36 PM
  [ # 73 ]

Vanmiddag heb ik bij mijn overburen, een garage van o.a. reusachtige New Holland tractoren en combines, in ruil voor een doos gebak een passende dop en grote sleutel mogen lenen. Daarmee moeiteloos de borgmoer van de koelvin kunnen verwijderen en vervolgens alvast de olieleiding en de voorste en bovenste koelbeplating. Helaas brak bij de eerste poging de imbussleutel waarme ik het vliegwiel geblokkeerd had, maar gelukkig viel het uiteinde op de garagevloer ipv in het koppelingshuis whistle Komende tijd rustig verder sleutelen!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 05 februari 2011 07:30 PM
  [ # 74 ]

Afgelopen dagen alle koelbeplating kunnen verwijderen, nadat ook de uitlaatspruitstukken en de linker aandrijfas waren losgemaakt. Na in deze positie het geheel wat te gereinigen is het toe aan het echte werk. Gelukkig heb ik er oordeelkundige hulp bij whip

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 februari 2011 08:59 PM
  [ # 75 ]

Mooi werk, maar…. wat doet die haarbal daar?  yeah

Citroen!

Profiel  
 
 
5 van de 27
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook