Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dito. En ik leer er een hoop van want veel dingen ontgaat me in eerste instantie. Dat het voor de waarde of de staat van de auto wat minder ter zake doet weet ik ook wel. En dat het voor de verkoper niet leuk is als een in de basis goede auto zo wordt afgekamd (zo zie ik mijn eigen zoek-de-verschillen-bijdrage overigens niet) snap ik ook. Maar het blijft nu eenmaal een internetforum. Dat mag dan een apart cafégedeelte hebben, off topic geleuter en “dit is niet origineel dus het is een auto van niks” reacties hou je ook in dit gedeelte wel. Gelukkig zijn er altijd wel relativerende forummers die de rest weer bij de les houden (dank je Leontien). Prima toch?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 15738
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Er zegt toch ook niemand dat een aanbod niet besproken mag worden? Er wordt alleen gevraagd om dat op een beetje een weloverwegen manier te doen

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Falk schreef:La Léo, graddus….................bedankt voor deze ingreep!!!
Voor de rest van het forum
![]()
O, ik heb GEEN auto’s in de verkoop! Erger me alleen aan het domme commentaar!
Haha, ik heb ooit eens een DS aangekaart die de sierstrip op een iets afwijkende hoogte had hangen….....totale pandimonium…..

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
graddus schreef:Ik kan me wel vinden in het verhaal van Leontien hoor. Een paar bladzijden geleden moppert een verkopend forumlid hier nog dat er zonder enige informatie wordt geoordeeld aan de hand van een paar foto’s in een advertentie, met als gevolg een volwassen roddelcampagne. Nu wordt er weer een auto het graf in geluld op de aanwezigheid van een interieur uit een verkeerd bouwjaar en een paar Halfords-wieldoppen. In plaats van je te verstoppen achter ‘ach laat ons toch’, zou er ook eens gekeken kunnen worden naar een wat minder bevooroordeelde manier van reageren
Wil ik wel even toelichten hoor
Er kijken hier natuurlijk veel mensen mee, het kan natuurlijk zijn dat iemand na het posten van zo’n ad interesse krijgt in de auto. Dan vind ik het persoonlijk nuttige info als iemand dan van te voren weet dat de auto niet geheel origineel is. Wat je doet met de info is voor iedereen natuurlijk persoonlijk, maar als je zo iemand een flinke teleurstelling en een lange rit kan voorkomen vind ik dat wel nuttig.
Gezien de - vind ik nogal rare - aanpassingen aan deze auto vind ik het een extra waarschuwing voor wat er mogelijk nog meer mis of aangepast is aan de auto wat je zo op het eerste gezicht niet kan zien.
Maar daar kan ik natuurlijk helemaal naast zitten
Verder vind ik het ook altijd wel een beetje een sport om te zoeken of er dingen mis zijn met een auto
Toen mijn CX te koop stond kon ik dus niets vinden wat niet klopte, dat was ook 1 van de redenen om bij de auto te gaan kijken. Nu ruim 3,5 jaar later nog steeds weinig kunnen vinden wat in vermeld was in de advertentie, wel zo prettig vind ik

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik ben het met Arjan eens, originaliteit is ook belangrijk en een nuttig discussiepunt. Bovendien zegt het ook wel wat over de vorige eigenaar(s) of de auto optisch verbeund is of niet…
Uiteraard is onderhoud ook uitermate belangrijk, maar dat is op de foto iets minder makkelijk te beoordelen.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Wat zegt het dan precies over de eigenaar? Ik ben zelf behoorlijk van de originaliteit maar is een ander daarom minder liefhebber of minder zuinig op zijn auto??
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
fluidphreak schreef:Ik ben het met Arjan eens, originaliteit is ook belangrijk en een nuttig discussiepunt.
Precies, van zulke discussies hier heb ik inmiddels toch aardig wat opgestoken wat er soms mogelijk is in bepaalde bouwjaren
Zeker van een serie 1 waar ik wat minder in thuis ben. Serie 2 heeft inmiddels wat minder verassingen voor mij.
Mulder schreef:Wat zegt het dan precies over de eigenaar? Ik ben zelf behoorlijk van de originaliteit maar is een ander daarom minder liefhebber of minder zuinig op zijn auto??
Het KAN er natuurlijk op duiden dat als de buitenkant een zooitje is dat er aan de techniek ook flink gerommeld is.
Bij mij persoonlijk werkt het soms wat argwaan op bij bepaalde advertenties, helemaal als er ook nog in tekst nog wat puntjes staat die niet kloppen.
Uiteraard kan het ook dat het technisch nagenoeg perfect is en dat de eigenaar de aanpassingen gewoon mooier vind.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 7611
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Da’s inderdaad een mooi kleurtje - zo wordt een serie 1 toch wel mooi.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
M Citroen schreef:Dom commentaar, dat valt toch wel mee?
Misschien is ‘dom’ niet de juiste term. In de Engelse taal is daar een beter woord voor ‘ignorant’, wat zoveel betekend als stupide met een sausje van onwetendheid.
En het spijt me mannen, maar jullie argumentatie is uitermate zwak.
Begin nu niet over “wij mogen toch wel onze mening geven over originaliteit of anderen daarop wijzen?” en “over smaak valt niet te twisten”, want volgens mij begrijpen jullie heel goed wat mijn punt was.
Namelijk dat er door bepaalde forumleden (wie de schoen past, trekke hem maar aan) meteen wordt ingehakt op een auto met termen als “zeldzaam lelijk” “een samengeharkte bende” en “veel te duur” en dat er zelfs wordt gesuggereerd dat als een auto er zo onorigineel en “optisch verbeund” of toegetakeld uitziet, het heel goed zou kunnen dat het met de techniek ook allemaal niet zo best in orde zou kunnen zijn.
Er werd tevens gesproken over een “waarschuwing voor wat er mogelijk nog meer mis [of aangepast] kan zijn aan deze CX”. Ja, stel je voor dat er ook nog pedaalrubbers uit een Ford Scorpio opzitten!
Dan schrijft iemand: “Uiteraard is onderhoud ook uitermate belangrijk, maar dat is op de foto iets minder makkelijk te beoordelen.”
Klopt, dat is slecht op een foto te beoordelen, daarom moet je ook altijd gaan kijken (en een kenner meebrengen) in plaats van de auto meteen op een forum af te gaan kammen.*
Maar de essentie van dit geval is nu juist, dat Stevie Wonder op die foto’s zelfs kan zien wat er optisch allemaal is veranderd aan deze auto, en vervolgens kan hij via zijn braille-regel op z’n aangepaste PC lezen dat de verkoper daarnaast heel accuraat en keurig beschrijft wat er allemaal technisch aan de auto gedaan is. En dat is heel wat, zoals ik reeds getracht heb voor te rekenen (hoezo dure auto, denk ik dan).
Dus tenzij de verkoper keiharde leugens heeft opgeschreven, lijkt dit mij wel degelijk een auto waar je als potentiële CX-dieselfan naar zou kunnen gaan kijken. Why not??
En ja: ik schaar het onder ‘ignorant’ als je dan hier gaat neerpennen dat die auto zo’n bedrag van z’n levensdagen niet waard is, puur gebaseerd op het feit dat iemand die dat blijkbaar wél fraai vond er een aantal minuscule, totaal niet terzake doende aanpassingen aan gedaan heeft, die bovendien binnen een luttele dag en tegen luttel geld ongedaan gemaakt kunnen worden, zelfs door iemand met twee linkerhanden nog wel.
Natuurlijk: originaliteit is belangrijk, maar dan vooral op technisch vlak in de zin dat er niet aan gerotzooid is. Technische modificaties kunnen juist wel weer heel nuttig zijn en netjes aangelegd, hoewel niet origineel.
Sorry mensen, maar als ik zie op welke wagens er in deze rubriek soms gekwijld wordt, puur en alleen omdat ‘ie nieuw gespoten goedkoop overgeblazen is in Bleu Regate, Rouge Massena of een andere sexy kleur, waarbij je je haren kunt kammen in de bumpers en het inlaatspruitstuk nog glanst van zijn behandeling met de WD-40 spuitbus, dan snap ik wel waarom ik regelmatig zoveel teleurgestelde mensen ontmoet die toch niet zo’n goede CX hadden aangeschaft als aangenomen mocht worden gezien de advertentie en de betaalde prijs.
En het omgekeerde gebeurt hier dus nu. Een mogelijk prima CX met bijgehouden techniek (waar best iets mis aan kan of zal zijn hoor!) wordt direct neergesabeld zodat die mensen die hier dus meekijken, die nieuweling op CX-gebied, meteen wordt afgeschrikt om nix en wellicht een prima CX misloopt. Om de verkoper van deze auto nog maar helemaal even buiten beschouwing te laten.
Léo
* Herinneren we ons nog die CX diesel die te koop stond bij Auto Eminent?
Een nieuw forumlid, onbekend met de CX, kwam hier eerst advies vragen over die auto en negeerde vervolgens onze adviezen om iemand mee te nemen die er verstand van had.
In plaats daarvan reed hij op de bonnefooi vanuit Alkmaar naar Steenwijk om te gaan testrijden.
Zijn verslag diezelfde avond hier op het forum was vernietigend. De motorruimte zag er niet netjes genoeg uit (was op de klepdeksel vettig) en de auto rookte als een gek en bleef maar roken, zelfs na 5 minuten rijden. (oeh echt, een diesel uit 1982??? hoe bestaat het!)
Er deugde volgens hem werkelijk geen reet van die CX en hij voelde zich ontzettend belazerd nu hij “helemaal voor niets al die kilometers gemaakt had voor een waardeloze CX waar van alles aan mis was en die Auto Eminent was een grote oplichter, de kilometerstand was gelogen, de historie was ongeloofwaardig etc. etc. etc. O wat had die man een grote waffel.
Te triest voor woorden. Echt tenenkrommend.
Maar het leuke hiervan is dus, dat ik later degene sprak die de auto uiteindelijk wel gekocht heeft. Die bevestigde dat alles aan die auto gewoon klopte, de historie, de km-stand etc. en dat het een zeer goede, eerlijke auto was die hij voor en erg goede prijs had kunnen kopen.
Van die schreeuwerd hebben we gelukkig nimmer meer iets vernomen. Hij kocht uiteindelijk een VW-bus in plaats van een CX.
I rest my case…...
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zal ik dan ter compensatie maar een exemplaar neer zetten wat en er
1 - orgineel uitziet.
2 - technische veel aan gedaan is.
3 - ook een dito prijs heeft.
maar ook voor deze geldt natuurlijk kijken is weten hoe ie echt is.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Mark Gielen schreef:Zal ik dan ter compensatie maar een exemplaar neer zetten wat en er
1 - orgineel uitziet.
2 - technische veel aan gedaan is.
3 - ook een dito prijs heeft.maar ook voor deze geldt natuurlijk kijken is weten hoe ie echt is.
![]()
Mark
Prachtige auto!!! Zeker na alle betogen hiervoor wil ik geen betweter zijn maar in de eerste zin van de advertentie staat wel een fout. “Overgang model met stalen bumpers en nieuw dashboard” is gewoon serie 1 dashboard. Verder prachtige wagen, echt, alleen jammer van de beschrijving.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
@Leo perfect verwoord maar of het kwartje valt dat moeten we nog maar afwachten.
Citroen c32 Hilton XLS
Ze bedoelt denk ik het instrumentenpaneel, dat lijkt wel serie 2 te zijn. Ronde klokken. Wel erg mooie auto zo op het eerste gezicht.

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
mooie kleur
http://voorraad.rcautoshoogeveen.nl/zoekschermautodealers.aspx?did=3867&pw=1
Citroen c32 Hilton XLS