405 van de 862
« Eerste  < Vorige 403 404 405 406 407 Volgende >  Laatste »

CX’en te koop
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 december 2011 10:27 AM
  [ # 6061 ]

Dat instrumenten paneel is orgineel, dat hoort bij deze uitvoering Serie 1 Turbo, een serie 1 uiterlijk en interieur en een serie 2 klokkenwinkel.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Gepost: 03 december 2011 10:34 AM
  [ # 6062 ]

Inderdaad, niet het dashboard, maar wel de klokkenwinkel van zo’n staalbumperturbo is typerend.

Profiel  

cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1257

Gepost: 03 december 2011 11:52 AM
  [ # 6063 ]
La Léo schreef:
M Citroen schreef:

Dom commentaar, dat valt toch wel mee?

Misschien is ‘dom’ niet de juiste term. In de Engelse taal is daar een beter woord voor ‘ignorant’, wat zoveel betekend als stupide met een sausje van onwetendheid.

En het spijt me mannen, maar jullie argumentatie is uitermate zwak.
Begin nu niet over “wij mogen toch wel onze mening geven over originaliteit of anderen daarop wijzen?” en “over smaak valt niet te twisten”, want volgens mij begrijpen jullie heel goed wat mijn punt was.

Namelijk dat er door bepaalde forumleden (wie de schoen past, trekke hem maar aan) meteen wordt ingehakt op een auto met termen als “zeldzaam lelijk” “een samengeharkte bende” en “veel te duur” en dat er zelfs wordt gesuggereerd dat als een auto er zo onorigineel en “optisch verbeund” of toegetakeld uitziet, het heel goed zou kunnen dat het met de techniek ook allemaal niet zo best in orde zou kunnen zijn.

Er werd tevens gesproken over een “waarschuwing voor wat er mogelijk nog meer mis [of aangepast] kan zijn aan deze CX”. Ja, stel je voor dat er ook nog pedaalrubbers uit een Ford Scorpio opzitten!  Shocked

Dan schrijft iemand: “Uiteraard is onderhoud ook uitermate belangrijk, maar dat is op de foto iets minder makkelijk te beoordelen.”

Klopt, dat is slecht op een foto te beoordelen, daarom moet je ook altijd gaan kijken (en een kenner meebrengen) in plaats van de auto meteen op een forum af te gaan kammen.* 

Maar de essentie van dit geval is nu juist, dat Stevie Wonder op die foto’s zelfs kan zien wat er optisch allemaal is veranderd aan deze auto, en vervolgens kan hij via zijn braille-regel op z’n aangepaste PC lezen dat de verkoper daarnaast heel accuraat en keurig beschrijft wat er allemaal technisch aan de auto gedaan is. En dat is heel wat, zoals ik reeds getracht heb voor te rekenen (hoezo dure auto, denk ik dan).

Dus tenzij de verkoper keiharde leugens heeft opgeschreven, lijkt dit mij wel degelijk een auto waar je als potentiële CX-dieselfan naar zou kunnen gaan kijken. Why not??

En ja: ik schaar het onder ‘ignorant’ als je dan hier gaat neerpennen dat die auto zo’n bedrag van z’n levensdagen niet waard is, puur gebaseerd op het feit dat iemand die dat blijkbaar wél fraai vond er een aantal minuscule, totaal niet terzake doende aanpassingen aan gedaan heeft, die bovendien binnen een luttele dag en tegen luttel geld ongedaan gemaakt kunnen worden, zelfs door iemand met twee linkerhanden nog wel.

Natuurlijk: originaliteit is belangrijk, maar dan vooral op technisch vlak in de zin dat er niet aan gerotzooid is. Technische modificaties kunnen juist wel weer heel nuttig zijn en netjes aangelegd, hoewel niet origineel.

Sorry mensen, maar als ik zie op welke wagens er in deze rubriek soms gekwijld wordt, puur en alleen omdat ‘ie nieuw gespoten goedkoop overgeblazen is in Bleu Regate, Rouge Massena of een andere sexy kleur, waarbij je je haren kunt kammen in de bumpers en het inlaatspruitstuk nog glanst van zijn behandeling met de WD-40 spuitbus, dan snap ik wel waarom ik regelmatig zoveel teleurgestelde mensen ontmoet die toch niet zo’n goede CX hadden aangeschaft als aangenomen mocht worden gezien de advertentie en de betaalde prijs.

En het omgekeerde gebeurt hier dus nu. Een mogelijk prima CX met bijgehouden techniek (waar best iets mis aan kan of zal zijn hoor!) wordt direct neergesabeld zodat die mensen die hier dus meekijken, die nieuweling op CX-gebied, meteen wordt afgeschrikt om nix en wellicht een prima CX misloopt. Om de verkoper van deze auto nog maar helemaal even buiten beschouwing te laten.

Léo

* Herinneren we ons nog die CX diesel die te koop stond bij Auto Eminent?
Een nieuw forumlid, onbekend met de CX, kwam hier eerst advies vragen over die auto en negeerde vervolgens onze adviezen om iemand mee te nemen die er verstand van had.
In plaats daarvan reed hij op de bonnefooi vanuit Alkmaar naar Steenwijk om te gaan testrijden.
Zijn verslag diezelfde avond hier op het forum was vernietigend. De motorruimte zag er niet netjes genoeg uit (was op de klepdeksel vettig) en de auto rookte als een gek en bleef maar roken, zelfs na 5 minuten rijden. (oeh echt, een diesel uit 1982??? hoe bestaat het!)

Er deugde volgens hem werkelijk geen reet van die CX en hij voelde zich ontzettend belazerd nu hij “helemaal voor niets al die kilometers gemaakt had voor een waardeloze CX waar van alles aan mis was en die Auto Eminent was een grote oplichter, de kilometerstand was gelogen, de historie was ongeloofwaardig etc. etc. etc.  O wat had die man een grote waffel.
Te triest voor woorden. Echt tenenkrommend.

Maar het leuke hiervan is dus, dat ik later degene sprak die de auto uiteindelijk wel gekocht heeft. Die bevestigde dat alles aan die auto gewoon klopte, de historie, de km-stand etc. en dat het een zeer goede, eerlijke auto was die hij voor en erg goede prijs had kunnen kopen.

Van die schreeuwerd hebben we gelukkig nimmer meer iets vernomen. Hij kocht uiteindelijk een VW-bus in plaats van een CX.

I rest my case…...  Laughing

Nou nou, Zullen we alsjeblieft ons zelf/onze hobby wat minder serieus nemen? We hebben het hier toch gewoon over een gemeenschappelijke interesse waar een beetje over van gedachten gewisseld wordt. Wink

Profiel  

Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 952

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 03 december 2011 12:03 PM
  [ # 6064 ]
25trd schreef:

Mooi breakkie!

Mooi kleurtje…

Wat staan er toch een hoop leuke dingen te koop. En waarom heb ik geen kolossale schuur?

Profiel  

Gepost: 03 december 2011 12:53 PM
  [ # 6065 ]
geoarthc35 schreef:

@Leo   perfect verwoord maar of het kwartje valt dat moeten we nog maar afwachten.

Dank Sjors.
Ieder z’n mening hè, en dit is de mijne. Verder moet men het geheel zelf weten zolang er niemand gedupeerd raakt.

En die Turbo met ABS…. erg zeldzaam ja!
Die prijs is zeer aantrekkelijk, eigenlijk een regelrecht koopje als je ziet wat er allemaal aan gedaan is en gezien de uitvoering. (na persoonlijke inspectie pas aanschaffen uiteraard mensen!) 

Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 03 december 2011 02:22 PM
  [ # 6066 ]
La Léo schreef:

* Herinneren we ons nog die CX diesel die te koop stond bij Auto Eminent?
Een nieuw forumlid, onbekend met de CX, kwam hier eerst advies vragen over die auto en negeerde vervolgens onze adviezen om iemand mee te nemen die er verstand van had.
In plaats daarvan reed hij op de bonnefooi vanuit Alkmaar naar Steenwijk om te gaan testrijden.
Zijn verslag diezelfde avond hier op het forum was vernietigend. De motorruimte zag er niet netjes genoeg uit (was op de klepdeksel vettig) en de auto rookte als een gek en bleef maar roken, zelfs na 5 minuten rijden. (oeh echt, een diesel uit 1982??? hoe bestaat het!)

Er deugde volgens hem werkelijk geen reet van die CX en hij voelde zich ontzettend belazerd nu hij “helemaal voor niets al die kilometers gemaakt had voor een waardeloze CX waar van alles aan mis was en die Auto Eminent was een grote oplichter, de kilometerstand was gelogen, de historie was ongeloofwaardig etc. etc. etc.  O wat had die man een grote waffel.
Te triest voor woorden. Echt tenenkrommend.

Maar het leuke hiervan is dus, dat ik later degene sprak die de auto uiteindelijk wel gekocht heeft. Die bevestigde dat alles aan die auto gewoon klopte, de historie, de km-stand etc. en dat het een zeer goede, eerlijke auto was die hij voor en erg goede prijs had kunnen kopen.

Van die schreeuwerd hebben we gelukkig nimmer meer iets vernomen. Hij kocht uiteindelijk een VW-bus in plaats van een CX.

I rest my case…...  Laughing

FYI Very Happy

Deel 1
Deel 2
Deel 3

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 december 2011 02:44 PM
  [ # 6067 ]

Volgens mij is dat topic prima geschikt voor een discussie of iets wel of niet op een auto hoort.
Bovendien in het DS en SM gedeelte op het forum zie ik dezelfde discussies.

Zowel daar als hier kan ik het waarderen, zo leer je wat bij wat niet zomaar in elk boek vermeld staat Wink

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 03 december 2011 03:37 PM
  [ # 6068 ]

geen 5300 euro waard….Raar ding….veel te duur…..klopt niet….rare knipperlichten….Zeldzaam lelijk ....particuliere ‘opleuk-actie’....Niet in dit leven….samengeharkte bende ....

Het gaat er natuurlijk om dat de objectiviteit een beetje verloren gaat…..

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 december 2011 04:08 PM
  [ # 6069 ]

Dat blijven meningen natuurlijk Wink

Er zijn ook mensen die rood lelijk vinden…

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 03 december 2011 04:11 PM
  [ # 6070 ]

..en die dat te pas en te onpas overal ventileren, zeker…......

Profiel  

Gepost: 03 december 2011 04:23 PM
  [ # 6071 ]
Nelis Infra schreef:

FYI Very Happy

Deel 1
Deel 2
Deel 3

Dank je Niels. Wink
Weet je, ‘t is net als bij iemand met een rare of gruwelijke lichamelijke afwijking die je op straat tegenkomt: Eigenlijk wil je niet kijken, maar om een of andere onbedwingbare reden doe je het toch!

Zo ook hier en ik was blij dat ik mijn werkschoenen met ruime stalen neuzen aan heb, want oooooeeh wat staan mijn tenen opnieuw mega-krom als ik dat topic lees!  angry blue

Grappig ook die mening (van iemand die zelf in CX’en handelt nota bene) dat een goed onderhouden motorblok toch wel minstens brandschoon dient te zijn. Laughing

Het zou aardig zijn als degenen die mijn commentaar als overdreven en “te serieus” bestempelen dit topic ook even doorlezen. En vertel mij daarna of het (achteraf dus totaal onterechte) geraas en de uiterst negatieve berichtgeving van die Volkswagen-Sjaak niet als schadelijk werd ervaren door de verkopende partij!!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Gepost: 03 december 2011 10:44 PM
  [ # 6072 ]

Ha forummers,

De schoen heb ik aangetrokken en hij past mij helaas inderdaad La Leo c.s. ... Naar aanleiding van deze terechtwijzing beter ik mijn leven en laat ik mij niet meer uit over de staat van welke auto dan ook (zelfs niet over een VW-camper en de bijbehorende bijlange-na-geen-cx-koper).

Het is heel makkelijk om mee te gaan in een soort CX-bashing als je de opeenvolgende commentaren leest. Onder aansporing van die commentaren ga je alleen maar meer details zoeken die euh… niet kloppen. Moet ik niet meer doen en ik ben trouwens ook geen aanhanger van de Origineel-clan, meer een aanhanger van ‘als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan’.

Wellicht kunnen we nu weer on topic verder gaan en elkaar uitsluitend CX’en tippen die van eigenaar kunnen wisselen. Op andere plaatsen, zoals aan togen bijvoorbeeld, kunnen we dan te pas en vooral te onpas ventileren wat we willen. Daar vallen we de CX-aanbieders niet mee lastig. Wie een geval van echte verkoopfraude denkt te ontwaren, kan altijd een apart topic aanslingeren.

Groet,

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 december 2011 11:00 PM
  [ # 6073 ]

Zal er nog eens 2 3 prestige’s tegenaan gooien

1 laagdaks voor weinig prestige 1

en nummer 2 nog voor minder en mischien ook laagdaks maar of je van deze auto blij van wordt ??? prestige 2

en er is natuurlijk niks mis met elkaar wijzen op auto’s waar mogelijk met chassis nummers gepruts is.

Mark

edit: vind ik toch nog een laagdaks prestige maar wel zelf ff de gordelafdekkapjes terug zetten

prestige 3

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 03 december 2011 11:19 PM
  [ # 6074 ]
Mark Gielen schreef:

en nummer 2 nog voor minder en mischien ook laagdaks maar of je van deze auto blij van wordt ??? prestige 2

Prijs is er wel naar zou ik zeggen…. Setje redelijk leer voor prestige serie 1 doet al gauw een paar honderd euro!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 03 december 2011 11:21 PM
  [ # 6075 ]

hmmmm, mooie Prestiges! precies een plaag (zegen?), maar er staan inderdaad momenteel zeer veel ‘Prestiges/Limousines’ te koop.

zelf geef ik wel de voorkeur aan de latere Prestige (hoogdak dus) maar in NL zijn ze precies wel gek van die laagdaks, terwijl je toch net dat beetje extra hoofdruimte hebt in de hoogdaks.

Profiel  

405 van de 862
« Eerste  < Vorige 403 404 405 406 407 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook