Waarom is het zo moeilijk / onmogelijk een auto op Frans kenteken verzekerd te krijgen om hem naar Nederland te rijden. De hele morgen mal bezig met verzekerings maatschappijen. WAT EEN ONZIN!
heb je het ook geprobeerd op chassisnummer i.p.v. op frans kenteken?
de uitleg voor het frans kenteken is even eenvoudig als logisch;
als Nederlander moet je auto in Nederland verzekerd zijn.
Daarnaats mag je in Nederland als Nederlander niet met een buitenlands kenteken rijden, omdat je dan potentieel belasting ontduikt.
Mocht het niet lukken, PM dan maar even.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250


































Totaal aantal Berichten: 15743
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat van die belasting is evenwel vrij eenvoudig te ondervangen door bij de belastingdienst een ontheffing aan te vragen voor veertien dagen. Die geven ze zonder probleem. Heb je ook nodig wanneer je van het buitenland naar Nederland immigreert en je auto als huisraad meeneemt.
Gewoon op chassisnummer verzekeren zie bv. hier http://weblog.diks.nl/auto-verzekeren-op-chassisnummer/ simpeler kan toch niet!!!
Trouwens mocht je stranden onderweg dan ben je wel op jezelf aangewezen!!!!!







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
99,—Euro voor twee weken incl. car assistance op chassisnummer.
On-line dus direkt geregeld…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Wilde net vragen of dit de oplossing is http://www.diks.nl/exportverzekering/?gclid=CMTbr_jLwbECFcQNfAodUVQALg . Zie nu de laatste reacties en ja. Eureka Dank iedereen voor de hulp. Volgende week terug in een mooie 2500 trs. Nogmaals dank voor alle adviezen


























Totaal aantal Berichten: 7616
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
We zien je graag terug met je nieuwe eigen CX topic. Goede reis!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Avalon schreef:Volgende week terug in een mooie 2500 trs.
Dat is helemáál zeldzaam!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Gefeliciteerd, Avalon!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
marcelka schreef:99,—Euro voor twee weken incl. car assistance op chassisnummer.
On-line dus direkt geregeld…
Vroeger verzekerde je verzekering die ene rit gratis als service. Nu brengen ze dit dus onder bij Rialto voor €100.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Probeer het anders even bij d+f assurantien. Goede kans van slagen.


























Totaal aantal Berichten: 7616
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
mooi, deze eenvoudige diesel met nette km-stand en dito prijs.
Deze limousine is ook erg mooi, al heeft ze heel wat ervaring en een stevige prijs voor bijna 4 ton op de teller. Had een serie 2 limo overigens niet standaard airco?
Deze dame ziet er ook nog appetijtelijk uit, al heeft ze een stevig prijs.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250












































Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
3k vind ik nog wel meevallen voor een strakke Limo.
Die airco vind ik ook vreemd, een serie 2 Prestige heeft 100% zeker standaard airco. Limo, wie zal het zeggen?
Vraag me alleen af of de kleur wel origineel is… Lijkt meer XM blauw om het maar even simpel te zeggen