99 van de 126
« Eerste  < Vorige 97 98 99 100 101 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
Gepost: 11 mei 2018 10:19 PM
  [ # 1471 ]

Geweldig Freek, wát een plaatjes! love6

Moest vooral ook erg lachen om die uitspraak van die Schot. Laughing Laughing Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 mei 2018 11:00 PM
  [ # 1472 ]

Inderdaad, prachtig beeld. Ooit reed ik met m’n toenmalige DS Break door Schotland. Toch wel jammer dat ik daar geen foto’s van heb, realiseer ik me nu.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 mei 2018 01:26 PM
  [ # 1473 ]

Hm, starten gaat nu helemaal niet meer. Relais en bougies besteld, afwachten maar.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 12 mei 2018 05:21 PM
  [ # 1474 ]

Andere mogelijkheid is dat er lucht in de brandstofleiding komt. Heb je een handpompje?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 mei 2018 05:23 PM
  [ # 1475 ]

Uit ervaring weet ik dat met 1 kapotte gloeibougie de boel nog wel aan wil slaan.
Met 2 kapot zeer moeizaam, laat staan als alle 4 het niet doen door een defect relais.

Je krijgt ‘m nog wel aan, maar dan moet je zelf voor gloeirelais spelen.
Neem een startkabel, doe die op de plus van de accu.
Let op, geen sluiting maken!
Het andere eind even 20 sec. op de eerste gloeibougie en dan een ander laten starten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 mei 2018 05:58 PM
  [ # 1476 ]

Ik heb een handpompje. Ontluchtingsschroef met veel moeite los gekregen, maar er kwam bij pompen vrijwel meteen diesel uit. Hij startte daarna met enige moeite wel, maar toen ik het een kwartier later weer probeerde was enkel amechtig kuchen mijn deel. Wel hoorde ik bij het gloeien een relais direct achter elkaar 2x klikken, dus ik vermoed toch dat het relais kapot is.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 mei 2018 06:01 PM
  [ # 1477 ]

Doe even de startkabel-truc.
Start ie dan wel direct, weet je zeker dat het gloeirelais de boosdoener is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 mei 2018 07:06 PM
  [ # 1478 ]

Garage Tweelinkers BV had de truc liever niet gedaan. Startkabel bleek ondanks goed kijken toch nog wat meer te raken dan alleen de achterkant van de bougie. Gevolg is een doorgefikte startkabel en een gesmolten mantel van de draad van bougie 1 naar 2. We blijven lachen en gaan op zoek naar een nieuwe set startkabels en een nieuwe draad voor het doorlussen van de stroom van 1 naar 2… RTFM

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 mei 2018 07:11 PM
  [ # 1479 ]

Volgens mij had ik nog iets over kortsluiting maken gezegd…..Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 mei 2018 07:33 PM
  [ # 1480 ]

Ssssst…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 mei 2018 07:33 PM
  [ # 1481 ]

Kan ik de gesmolten mantel voorlopig met isolatietape inpakken of is dat echt de goden verzoeken?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 mei 2018 07:51 PM
  [ # 1482 ]

Kan voor nood.
Of krimpkous.

P.s. zal kijken of ik er nog 1 als reserve heb.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 mei 2018 02:51 PM
  [ # 1483 ]

Ben je al weer tevreden onderweg of staat de auto intussen bij een garage? Waardeloos als een auto je opeens in de steek laat, sterkte er mee.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 14 mei 2018 06:02 PM
  [ # 1484 ]

Ik had nog 1 startkabel over, dus nog maar eens geprobeerd (nu 4x gekeken of ik niks in de bek ‘meenam’...). Met bypass is het gewoon starten en lopen. Dus het relais is de boosdoener (?).
Bij contact aan (dus zonder startkabel ertussen) klikt het voorgloeirelais 2x achter elkaar om vervolgens niets meer te doen. Blijft voor mij de vraag of het aan het relais ligt of dat er ergens in de aansluiting van het relais iets mis gaat. Er maakt daar niets zichtbaar sluiting. Maar dat merken we wel als er een nieuw relais is.

@ René, had je nog zo’n draad voor tussen de bougies? Anders vraag ik zaterdag even in Borculo, moet dan toch mijn andere CX ophalen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 mei 2018 07:11 PM
  [ # 1485 ]

Kijk maar even in Borculo.
Voor ik ‘m gevonden heb en per post bij jou is het ook zaterdag. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
99 van de 126
« Eerste  < Vorige 97 98 99 100 101 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook