80 van de 80
« Eerste  < Vorige 78 79 80
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D: Ditjes & datjes…
Jeroen Simons
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 02 december 2020 07:03 PM
  [ # 1186 ]

Een beproefde Noord-Koreaanse methode is dat je enkele monteurs (Koreaans: bodyguards) tijdens een proefrit laat luisteren welk wiel, welke rem nu precies problemen oplevert. https://www.nu.nl/234704/video/bodyguards-kim-jong-un-rennen-mee-langs-auto.html

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10208
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 02 december 2020 07:15 PM
  [ # 1187 ]

Ook leuk. Wel een hoop gedoe om te organiseren…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2841
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 03 december 2020 07:04 AM
  [ # 1188 ]

In plaats van de Koreaanse methode kan je die van Google proberen:
Met de auto rijden terwijl je je foontje op een specifieke plaats in de auto legt en het geluid laat opnemen.
Of, als de auto op bokjes staat het foontje laten filmen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40896
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 03 december 2020 07:34 AM
  [ # 1189 ]

Allemaal leuk en zo, maar er kunnen hier eigenlijk maar een paar dingen aan de hand zijn:
- verkeerde (te harde) remblokken
- schijven krom
- voortrein uitgescheurd
- remzuigers vast

Wat aandrijfassen betreft: als die gaar zijn gaat zo’n wagen als een gek bonken en trillen bij hard accelereren en onwijs rammelen in een scherpe bocht onder belasting.

Doe je voordeel met bovenstaande opmerkingen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10208
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 03 december 2020 09:01 AM
  [ # 1190 ]

- Dan zijn het niet de remblokken, want daar heeft-ie ook al eens prima mee geremd. Die zijn dan bovendien altijd te hard, niet soms.
- Kromme schijven kan ja, ik weet immers niet of er goeie of slechte onder zijn gekomen. Ik weet alleen dat ze al een keer afgedraaid zijn en dat het daarna een poosje goed geweest is. Maar: kromme schijven zijn altijd krom, niet soms.
- Voortrein uitgescheurd kan maar is niet aannemelijk; die is namelijk al uitgebreid verhergelast inclusief versterkingen naar de traverse tussen blok en bak. Ik wil aannemen dat dat nog heel is.
- Ik heb geen redenen om de remzuigers te verdenken. De auto is afgelopen maart met dreunende remmen en al goedgekeurd inclusief rondje remmentestbank. Daarnaast heb ik nog nooit ergens aan kunnen vernemen dat er een rem blijft hangen.

Wat de aandrijfassen betreft: de boel gaat laagfrequent ‘zingen’ bij hard accelereren maar dat kan ook komen omdat die kar vaker motorsteunen dan motorolie nodig heeft en de steunen van het afgelopen voorjaar (setje nummer vier of vijf inmiddels, daar wil ik even vanaf zijn) dus allang weer in de kliko moet. De assen knakken alletwee wel als een debiel in een scherpe bocht, in het bijzonder ‘s zomers als het warm is. Dat hoor je (droogloopgeluiden) en dat voel je (het knakkende wiel gaat zich onrustig gedragen). Dus die aandrijfassen zijn sowieso wel versleten. Maar dergelijk knakkende assen heb ik ook wel beleefd zonder dat de betreffende auto bij het remmen gaat denderen als een idioot.

Intussen ga ik er gewoon zo, met dreunende remmen en al, weer mee rijden, want het is m’n laatste auto die het ook gewoon doet. Wat er dan vervolgens stuk gaat aan dat geklapper zien we vanzelf. Misschien weten we dan ook wat het probleem is.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 02 januari 2021 08:11 PM
  [ # 1191 ]

ZO gauw als het weer het toelaat en de wegen droog zijn gaan we samen es FF rijden en REMMEN met die DS.
Twee merken meer dan een.
Ik denk dat het meevalt, want alles waar men over praat is al geweest.
Ik verdenk de achteras daar is nog niet aan gewerkt..

Jan.D.

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10208
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 02 januari 2021 08:55 PM
  [ # 1192 ]

Je kunt, als je ‘m langzaam rollen laat, per omwenteling van de wielen ergens iets horen kraken. Netjes 1 knars per omwenteling, zo te horen; althans, het is een vast ritme. Als we dat kunnen vinden weten we denk ik ook wat er stuk is & daardoor zo’n berg gedender veroorzaakt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 03 januari 2021 07:22 PM
  [ # 1193 ]

We moeten binnenkort es FF samen kijken.
Ik vermoed dat het in de achteras zit, maar zeker is dat niet.
Ik denk een lager of een remsysteem achterin..
We gaan het zien…

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 05 januari 2021 07:34 PM
  [ # 1194 ]

Nu ik er over door filosofeer Kan het ook zijn dat er een gescheurd wiellager is.
Dat verklaart ook de hoop herrie afhankelijk van de temperatuur..

Jan.D.

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24432
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2021 08:10 AM
  [ # 1195 ]

wiellagers van de DS scheuren nooit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
80 van de 80
« Eerste  < Vorige 78 79 80
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook