39 van de 39
« Eerste  < Vorige 37 38 39
   
C35 Camper - weer iets minder lawaaiig
Eemspoort
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 25 juli 2019 08:35 AM
  [ # 571 ]

Het enige “gat” wat ik heb is de doorvoer-mof van de versnellingspook, daar moet ik nog eens een oplossing voor zoeken.
En wellicht ook een keer met geluids-isolatie spelen, zal ook zeker een paar db schelen.
Anderzijds, je went ook wel aan die herrie. We hebben de vakantie er al op zitten, circa 5.500 km afgelegd met het ouwe beest.
En het stoorde me niet echt, eigenlijk.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6599
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 25 juli 2019 09:17 AM
  [ # 572 ]

Mijn achakelmof was ook behoorlijk aan flarden tien ik de auto kocht. Ik heb in het verleden de dubbele mof rond de pook nog wel op de kop kunnen tikken. Een paar kleine slijtplekken met liquid rubber kunnen repareren. Maar nu je het zegt, dat is natuurlijk ook een geluidlek. 5500km, da’s een beste afstand. Wij komen zo ver niet, mijn vriendin (en de hond) zijn het na maximaal twee uur wel zat. Eigenlijk ook wel relaxed. Smile

Profiel  
 
Eemspoort
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 25 juli 2019 11:44 AM
  [ # 573 ]

We hebben wel 3 weken gedaan over die 5.500 km hoor Mr. Green Ik zit er niet mee een paar uur achter elkaar te sturen, maar niet elke dag!

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6599
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 30 november 2019 03:21 PM
  [ # 574 ]

Vandaag de brief ontvangen over de fijnstof-toeslag op de motorrijtuigenbelasting. Blijft toch iets geks houden dat in deze tijd van sjoemeldiesels alleen het bouwjaar bepalend is voor deze belasting en niet de daadwerkelijke uitstoot. Nou ja, ook met een extra rekening van €100,- mag het busje komende zomer naar de ICCCR in Polen.

Profiel  
 
Eemspoort
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 30 november 2019 03:29 PM
  [ # 575 ]

Dan zal die bij mij ook wel op de mat zijn gevallen, inmiddels.
Maar idd, naar de daadwerkelijke uitstoot word niet gekeken. Bij ons in de binnenvaart ook niet, alleen maar naar de theorie.
Wat dus inhoud dat mijn bijna 60 jaar oude hoofdmotor, die in prima staat verkeerd en niet rookt of enorme wolken roet uit stoot, ooit wel eens verboden zou kunnen worden. Waanzin.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6599
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 30 november 2019 05:35 PM
  [ # 576 ]

In Duitsland wordt de uitstoot van auto’s gemeten. Op basis daarvan krijg je een gekleurde stikker. Daar heeft het dus zin om achteraf moderne technieken in te bouwen. Een veel beter systeem. Zou ook prima in de scheepvaart toegepast kunnen worden. Maar ja ...

Profiel  
 
Eemspoort
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 30 november 2019 05:39 PM
  [ # 577 ]

Die technieken bestaan idd ook voor de scheepvaart. Het probleem is echter om de zaak gecertificeerd te krijgen, daar wil de roverheid nog niet echt aan. Maar er zijn schepen die het wel voor elkaar hebben gekregen. Is echter wel een flinke investering, je bent zo een ton kwijt…

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6599
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 30 november 2019 07:00 PM
  [ # 578 ]

big surprise

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40095
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 01 december 2019 03:37 PM
  [ # 579 ]
Eemspoort schreef:

Die technieken bestaan idd ook voor de scheepvaart. Het probleem is echter om de zaak gecertificeerd te krijgen, daar wil de roverheid nog niet echt aan…

Dat probleem is er dus ook voor auto’s. Je kunt prima een roetfilter onder je oudere diesel zetten, of je euro-0 benzinebak naar euro 1,2 of zelfs 3 ombouwen. Maar je krijgt er niets voor terug omdat de RDW die aanpassingen niet wil vermelden op het kenteken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Eemspoort
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 01 december 2019 07:43 PM
  [ # 580 ]

En dat is het hele probleem, hè. Het gaat niet om het milieu, het gaat enkel maar om de centen.
Dat bepaalde oplossingen veel beter zijn voor het milieu en vooral erg duurzaam (minder uitstoot en minder afval, want er word niets vervangen), interesseert ze niet, anders deden ze er wel wat mee. Erg jammer. Sad

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
 
39 van de 39
« Eerste  < Vorige 37 38 39
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook