5 van de 44
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - nieuwe motorsteunen
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7554
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 juli 2010 05:35 PM
  [ # 61 ]

Hey, Scotch, bedankt voor het aanbod. Je hebt een PB.

Profiel  
 
Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 16-07-2004

Gepost: 30 juli 2010 07:28 PM
  [ # 62 ]

Ooh, de heerlijke C35. Ik heb er heel wat maanden in rond mogen rijden om wasmachines af te leveren. Het was dan de 1,5 meter verlengde versie van de standaard C35.

Dat ongelofelijke lawaai van de motor dat klopt, dat hebben ze allemaal. Onder de (afneembare) bult in de cabine zit dan ook direkt de motor. Wij hadden dat opgelost door er een oude transportdeken overheen te leggen. Dat scheelt vooral voor de hoge frequentie ratels en dat maakt het direkt een stuk draaglijker.
En goed, het is een ouderwetse diesel, die nagelen duchtig.

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 30 juli 2010 09:24 PM
  [ # 63 ]

Ik vind het reuze meevallen, het is wel een mooi fris en degelijk geratel, vermits alles in orde is natuurlijk.
Stationair ben ik wat minder te spreken vanwege de vreselijke resonanties die overal en nergens vandaan lijken te komen.

Qua onderstel/veercomfort veert de C35 beter dan de modellen die tegenwoordig worden aangeprijsd, lees MB , Peugeot, Iveco etc.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 juli 2010 11:36 PM
  [ # 64 ]

@Maarten Deen: Wasmachines afgeleverd in een C35 die 1,5 verlengd is: Heb je bij Horn gewerkt?

Citroen!

Profiel  
 
Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 16-07-2004

Gepost: 31 juli 2010 12:07 AM
  [ # 65 ]

Nee. Volgens mij reed Horn ook niet met C35’s. Ik dacht dat die Renaults met grote bak hadden.

Ik reed voor Maxwell.

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 juli 2010 01:07 AM
  [ # 66 ]

Ok. Horn reed vroeger met verlengde HY’s, daarna met verlengde C35’s, dacht ik. Kan me vergissen, is al even geleden…. tongue rolleye

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7554
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 augustus 2010 12:24 PM
  [ # 67 ]

Ik ben blij dat mijn C35 niet verlengd is: minder ijzer is minder roest. Van het weekend maar eens gekeken naar het opbollende roestplekje op de deur. Blijkt dat de auto nooit getectyleerdi is. Na wat raggen met de staalborstel een prachtig gaatje in de deur. De binnenkant daarna met Fertan behandeld. Dagje later met tectyl. Nu nog de buitenkant. En de andere deur, want daar zit een grotere blaas op ...
En dan het dak op: de bus industrielak staat klaar, hij krijgt een fris wit dakje. Maar voor dat ik dat doe wil ik eerst de ontzettende lelijke dik gekleide siliconenkitranden rond de dakluikjes een beetje netjes maken. Iemand ervaring met het wegsnijden van silconenkit? En wat je moet doen om de laatste restjes kwijt te raken?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 augustus 2010 02:27 PM
  [ # 68 ]

Siliconenkitverwijderaar van bison kopen, moet je lekker dik inpappen, in laten trekken en afvegen, bij voorkeur herhalen…
Als je krassen nalaat kun je die het best even aansmeren met menie of zinkverf.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7554
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 augustus 2010 05:45 PM
  [ # 69 ]
Maarten Deen schreef:

Ooh, de heerlijke C35. Ik heb er heel wat maanden in rond mogen rijden om wasmachines af te leveren. Het was dan de 1,5 meter verlengde versie van de standaard C35.

Dat ongelofelijke lawaai van de motor dat klopt, dat hebben ze allemaal. Onder de (afneembare) bult in de cabine zit dan ook direkt de motor. Wij hadden dat opgelost door er een oude transportdeken overheen te leggen. Dat scheelt vooral voor de hoge frequentie ratels en dat maakt het direkt een stuk draaglijker.
En goed, het is een ouderwetse diesel, die nagelen duchtig.

Ik reed ooit met de toen nieuwe 2.5l diesel C25 - daar herinner ik het me veel minder van. Maar goed, toen zat ik ook regelmatig met een Mercedes 508 op de weg ... Alles is relatief, natuurlijk. In mijn C35 is de dikke rubber mat nog aanwezig en de geluiddemping onder de motorkap in het interieur, maar dan nog ...

Profiel  
 
Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 16-07-2004

Gepost: 02 augustus 2010 08:53 PM
  [ # 70 ]

De C25 was ook een stuk stiller. Ook prettiger te rijden. Dat roeren in de C35 met die lange versnellingspook die een beetje achter je lichaam zat vergde enige gewenning van mijn spieren. Dan was de stuurversnelling van de C25 een genot!
Ik weet zelfs nog het kenteken van de eerste C25 die we kregen: VS-25-BF. Staat nog altijd geregistreerd! Leeg gewicht 2 ton en 73 pk.

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7554
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 augustus 2010 12:20 AM
  [ # 71 ]

Nou - die stuurversnelling was het wat mij betreft toch niet helemaal. Dan is die pook zo rechtstreeks op de bak toch prettiger. Maar je moet inderdaad even wennen aan de houding. De C25 laat zich wel lichter sturen, waardoor ‘t allemaal wat minder als een vrachtauto rijdt. Wel raar - de C25 heeft net wat meer pk’s dan de C35. Ik ben er nog niet achter waar ‘m dat nou in zit.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 augustus 2010 07:19 PM
  [ # 72 ]

Misschien een iets andere inspuitpomp omdat de motor van de C35 verkeerd om draait (andersom dan de CX & C25 en dezelfde kant op als de DS)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43132
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 augustus 2010 07:25 PM
  [ # 73 ]
break23m schreef:

Wel raar - de C25 heeft net wat meer pk’s dan de C35. Ik ben er nog niet achter waar ‘m dat nou in zit.

Dat hangt af van welk blok er in de C35 zit. Er zijn namelijk C35’s waar een 2200 diesel in zit ondanks dat ze het type “C35” hebben. In een C25 zit in het geval van de 75 pk uitvoering een 2500 diesel, min of meer recht uit de CX.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 augustus 2010 07:42 PM
  [ # 74 ]
waterman schreef:
break23m schreef:

Dat hangt af van welk blok er in de C35 zit.

Dat zeker ja, de 2200 was echt een slome duikelaar met max. 100 KM/U.

Klopt dat nou van de draairichting, want in Frankrijk schijnen DSsen te rijden met een C35 dieselmotor…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43132
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 augustus 2010 07:46 PM
  [ # 75 ]

Dat klopt. Maar, het is niet zo dat die C35 motor 1,2,3 in een DS past. Er zijn een aantal lastige aanpassingen nodig aan o.a. de nokkenas.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
5 van de 44
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook