Dan zou ik toch PU gieten ipv siliconekit
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:Het zou me verbazen als de DS steunen ander rubber hebben, een DS blok is ook van ouderwets gietijzer, een C35 diesel blok zal niet echt veel zwaarder zijn.
En toch is het zo. Motorsteunen van de C35 zijn anders: harder/stugger. Ik heb c35 steunen, die 25 jaar geleden nog nieuw te koop waren, wel eens in de ds gezet. Niet te doen. Veels te stug.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Toch bedacht voor de trillingen van de Diesel dan, bedankt voor de opheldering !
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De zoektocht naar motorsteunen gaat verder - ik dacht vis Facebook iets op de kop getikt te hebben maar er komt maar geen pakketje aan
Dan maar de brandstofvulpijp loshalen. Die pijp was vies en vettig van de gemorste diese maar het staal daaronder is helemaal gaaf. De rubberverbindingsmof blijkt onder vuil en tectyl nog helemaal goed en soepel. Met twee FIAT-logo’s er op - niet alle technische zaken komen dus van Citroën. Conclusie: niks poreus, gewoon netjes leren tanken. De boel weer in elkaar gezet en nu extra netjes de pijp aan de carrosserie bevestigd.
Ik dacht dat een losgeslagen loopvlak van de achterband in de wielkast schade had aangericht, maar dat valt achteraf reuze mee. Toen is alleen de bevestiging aan de carrosserie los geraakt.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Uiteindelijk tòch twee NOS motorsteunen uit Italie ontvangen. Maar nu moeten ze er in. Weet een van jullie of dat kan met de motor op de plek of moet ‘het paard’ onder de auto worden uitgerold?
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kan met motor en paard op z’n plek als ik het mij goed kan herinneren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat een geweldig forum is dit toch . Er zit wat ruimte in de tunnel boven de motor - dat zou dus net genoeg moeten zijn. Fijn, dat scheelt weer.
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Krik onder de motor, met een blokkie hout natuurlijk, stukkie opkrikken zodat de spanning van de motorsteunen af komt en sleutelen maar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Intussen eens tijd gevonden de bus naar de garage te brengen. Nog wel overwogen om de auto op bokjes te zetten en zelf te gaan sluiten, maar liggend in het grint leek me dat toch wel erg lastig. Krijg nu een telefoontje van de garage dat het hem ook maar heel moeizaam afgaat, aan de rechterzijde is er te weinig ruimte om de steun er tussenuit te halen. En ik maar denken dat je dat ding er zo tussen schuift. Had ik toch vooraf nog zelf wat beter moeten kijken.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het is de garagist toch gelukt. Hij mopperde wel. Aan de rechterkant lukte het nog wel door het luchtfilter eruit te halen, links zat de dieselpomp in de weg en dat was gedoe.
Maar: resultaat! Veel minder gedreun en trillingen. Zonder de looddeken over de motor nog het gebruikelijke lawaai. Straks de looddeken weer terugleggen. Weer een stap gezet richting de fluisterbus.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Afgelopen weekend weer eens serieus kilometers gemaakt. Een verademing: weg is al het tril van dashboard-delen bij koude motor. En warm klinkt er nu een brom in plaats van onbestemd lawaai. Ik merkte dat ik meteen ook ietsje sneller reed (90 echte km en soms wat meer in plaats van 85 en soms wat minder). Stil is het busje nog steeds niet maar het is wel een stuk beter te doen. Ik bleek op de snelweg opeens handsfree de telefoon op de kunnen nemen via de TomTom. Ik moest met m’n oor ongeveer op het apparaat gaan hangen, maar toch.
Op facebook zag ik dat er in Nederland nog Citroenspecialisten zijn die deze motorsteunen op voorraad hebben. Had ik het geweten, ik had deze vervanging veel eerder willen laten doen.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een eerste kampeer weekend er weer opzitten. Alles in het woongedeelte werkt weer na wat contactspray in een stel kroonsteentjes. Dat moet ooit nog beter.
De bus heeft weer een nieuwe apk - waarvoor nog wel wat aan de uitlaat gelast moest worden. Scheelt een boel in het lawaai. Gelijk ook de gereviseerde startmotor laten monteren. De oude gaf steeds vaker alleen een klik bij het starten - dat was al jaren zo maar het werd erger. De nieuwe trekt de motor veel sneller rond, ook wel fijn.
Nu op zoek naar voorremblokken. Die zijn langzamerhand een keer aan vervanging toe. Eens kijken of die nog via de reguliere handel te verkrijgen zijn.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Met temperaturen van 30° naar Polen gereden voor de internationale Citroën meeting ICCCR. Voor ik de terugweg weer aanvaarde olie en koelvloeistof peilen gecontroleerd. En toen vergeten de dop op de radiator terug te plaatsen. Net als op de heenweg stond de temperatuur meter vrij hoog, niet in de gaten dat een nog iets dichter bij het rood een teken was dat er echt iets mis hing. Te verwachten: leeggekookte radiator en heet gelopen motor. Nu moet de koppakking vervangen worden - dat komt goed. De radiator heeft meerdere gaten en dan is reparatie eigenlijk niet meer mogelijk. Ik moet op zoek naar een andere radiator. Of laat ik het radiator blok vervangen? Wat zouden jullie doen?
Blok vervangen lijkt me een goede keuze.
Een tweedehands radiator is ook al minstens 30 jaar oud, en heeft er zeer waarschijnlijk als een hard leven op zitten. ( Of veel kilometers, of vaak koud warm door korte ritten).
Blok vervangen door een goed bedrijf en je hebt weer een radiator zo goed als nieuw. Kun je hem zelfs misschien een rij extra geven ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat laatste is natuurlijk wel een goed idee, zeker als de weg omhoog gaat krijgt het ding het sowieso best snel warm.