@rogier, als je hulp nodig hebt dan mail me ff, kom ik wel even langs.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Kleppen stellen gaat ook prima met de startmotor: de motor blijft namelijk precies hangen op het punt dat een uitlaatklep geopend is. Scheelt weer opkrikken en zo.
Het beste is om ook een voelermaatje van 1 stap groter te proberen: als de juiste er goed doorheen schuift, maar de grotere past niet, dan is het goed.

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Kijk ik leer nog ‘s wat. Ik had al in het digital WPH zitten neuzen en de motor van een C-matic verdraaien is zonder de startmotortruc nog niet zo eenvoudig geloof ik.
En dank voor het aanbod Thijs, ik PB je nog ff vanuit huis of we hier een gezellige bier/koffie CX-meet van kunnen maken Anders vervuilen we Patrick’s draadje alleen maar
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ondertussen 2,5 maanden en bijna 5000km verder. Probleemloos eigenlijk.
Het rechter achterruit komt niet netjes omhoog, en de dashboardverlichting is brak. Ik heb even snel gekeken, maar alles brand op een laag niveau behalve de snelheidsmeter. Het lampje van de toerenteller is stuk, als ik deze vervang, dan gaat de snelheidsmeter ook bedroevend zacht branden.
Heeft iemand tips en truuks?
Verder maakt de koelfan wel erg veel geluid, is dat normaal? Ik merk ook erg duidelijk een behoorlijke stroomconsumptie. Is het een idee om er een modernere in te plaatsen die efficiënter met zijn verbruik omgaat en minder lawaai maakt?
En oh ja, het achterruit ligt aardig los. Die moet er dus opnieuw in gezet worden. De verwarming werkt trouwens nog prima!
Voor de rest gaat het allemaal formidabel! Wat een genot zeg.

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
patje74 schreef:En oh ja, het achterruit ligt aardig los. Die moet er dus opnieuw in gezet worden.
Het is nu overwegend droog geweest, maar de natte periode komt eraan. Als je het weet zou ik maar maatregelen nemen, want elders in een draadje werd er (via de ruit) lekkage geconstateerd. Je kan het water maar beter uit je wagen houden

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat heb ik ook gehad van de winter, het vocht is er tot het voorjaar in blijven zitten.
De auto was elke keer beslagen, terwijl er niet mee gereden werd.
Vochtvreters helpen dan wel overigens.
Ik hoop dat het er nu inmiddels door de warme allemaal uit is

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
patje74 schreef:Ondertussen 2,5 maanden en bijna 5000km verder. Probleemloos eigenlijk.
Het rechter achterruit komt niet netjes omhoog, en de dashboardverlichting is brak. Ik heb even snel gekeken, maar alles brand op een laag niveau behalve de snelheidsmeter. Het lampje van de toerenteller is stuk, als ik deze vervang, dan gaat de snelheidsmeter ook bedroevend zacht branden.
Heeft iemand tips en truuks?
Je weet dat er een dimmer op zit he? Onder de rechter satelliet een draaiwieltje.
Verder maakt de koelfan wel erg veel geluid, is dat normaal? Ik merk ook erg duidelijk een behoorlijke stroomconsumptie. Is het een idee om er een modernere in te plaatsen die efficiënter met zijn verbruik omgaat en minder lawaai maakt?
Mijn CX heeft negen maanden gestald gestaan, en sindsdien vind ik de ventilator nog meer lawaai maken, dus ik wil er even naar kijken binnenkort. Misschien dat een keer grondig schoonmaken al heel wat helpt?
Mijn dimmer is ook noodlijdend. Door wat contactspray in het huis te spuiten brand de verlichting nu weer op twee standen. Fel of enigszins gedimd. Voldoende voor dag/nacht.

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vandaag heb ik een nieuwe carkit op de kop getikt, hoewel het ding 20 jaar jonger is dan de CX vind ik het toch aardig passen. Heel toevallig had ik net een duo-simkaart in bestelling (ik zie mijzelf niet met zo’n koelkast rondlopen namelijk), dus zodra ik even tijd en zin heb kan ik gelijk aan de slag.
Voor de rest weinig nieuws, ze doet het gewoon zoals het hoort! Eigenlijk heb ik zelden een wagen gehad waar ik zo weinig aan heb hoeven doen vanaf de aanschaf.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ondanks het leeftijdverschil ga ik toch een Parrot 3200 in mijn Limo bouwen….. Ik ga het bedieningskastje bevestigen op de plaats van het plaatje met de uitleg van de versnellingen. Kan ik door het gat dat daaronder zit mooi het kabeltje naar binnen laten lopen. Niet ideaal, maar zeker niet slecht!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Als je die nog niet hebt gekocht, kun je voor weinig de mijne overnemen die in mijn Volvo in de weg zat. Ik vond het niet bepaald verfraaiing van het dashboard en heb toen onzichtbaar een Nokia AK-7W laten inbouwen ter vervanging. Ik kwam er namelijk achter, dat nummers opzoeken op de telefoon minder afleidt. Ik had dus alleen een verbinding nodig, het liefst zonder afbreuk aan de originele aanblik van de auto.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een kleine update. Eindelijk staat er een afspraak, op 1 oktober gaat de CX naar Revanti en zal ik terugrijden met een bommetje in de koffer. Heeft iemand nog tips voor de vulnippel-locatie? Is het mogelijk om hem achter op de trekhaak te zetten? Ik meen dat ik dat hier eens gezien heb,
Verder heeft ze vrijdag nieuwe voorbandjes gekregen, ditmaal in de juiste maat. Ineens heb ik geen enorme kilometerafwijking meer!
En verder… ze doet wat ze moet doen, saai hé!

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee rijden in een CX is nooit saai
Straks wel lekker goedkoop
Hoe groot wordt de bom die erin komt?
Vulnippel op de schutplaat onder de bumper?
Waar hier dat rondje plaatje overheen zit?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90