


















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook een beetje vreemd vind hoor! Kun je eens vertellen wat en waar er nu helemaal verroest is aan de koets?
Way out in the water, see it swimming.























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Het is volop:
Is er al nieuws?
Way out in the water, see it swimming.
Tja, ja en nee… Collette is definitief over, ze staat voorlopig nog voor mijn flat, heb zelf erg weinig tijd op dit moment en ben veel van huis. Ik zag dat ze onlangs gespot was, en de spotter zal niet ontgaan zijn dat ze er wat hopeloos bij staat. De rechterkoplamp en de grille zijn gedemonteerd omdat ik bezig ben geweest met een poging de bobine te vervangen, maar zonder success. en de tijd niet gehad om de neus weer te hermonteren omdat er in de persoonlijke en familiesfeer de nodige tijd is gaan zitten. Er is echter vervanging onderweg, iets jonger, en in werkende staat. Dat gaat echter nog even duren, er wordt nu aan gewerkt, omdat e.e.a. gerfixt moet worden, vervolgens gaan er wat zaken van Collette over naar de vervanging en dan is het voor Collette, jammer genoeg, want ze verdient werkelijk beter, waarschijnlijk einde verhaal. Door de omstandigheden lijkt het er echter op dat e.e.a. nog een paar maanden gaat duren en tot die tijd wil ik er eigenlijk niet te veel over kwijt. De eerdere vervanging/donor waar ik nar gekeken had is meteen afgevallen, die was er nog zo veel slechter aan toe dan Collette dat het de moeite niet was.
Maar goed, het zal nog even heel stil blijven terwijl ik mijn aandacht richt op zaken die nu even prio hebben. Zo gauw er schot in de zaak komt, zal ik het melden.
Voor nu, geniet van de zomer jongens en meisjes…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Al met al geen leuke situatie! Sterkte Alban, en hopelijk heb je meer geluk met de vervangster!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik snap nog steeds niet waarom deze CX ineens total loss is…. maar goed…














































Totaal aantal Berichten: 43380
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dit hele topic is vrij lastig te begrijpen met alle vaagheden van Mr. Grat, maar misschien wil ie wel effe uitleggen wat er nou allemaal MET DIE AUTO aan de hand is?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nou ja, total loss is ‘ie natuurlijk snel als je een spuitbeurt in calculeert. Maar inderdaad, technisch was ‘ie volgens mij goed in orde…
Way out in the water, see it swimming.
Technisch is ze idd nog redelijk, alhoewel een mysterieus ontstekingsprobleem me uiteindelijk heeft doen beslissen het op te geven. Tijdens een rit door het Gooische matras besloot de motor opeens dat het klaar was en viel ze stil. met de ANWB dik 2,5/3 uur staan kloten om uit te dokteren wat er aan de hand was. Eerst dachten we aan de stroomverdeler, want er kwam maar minimaal vonk naar e bougies, maar die leek in orde, vervolgens ontdekte de anwb man een loshangende kabel met sensor, dit zou de BDP sensor moeten zijn, maar we konden niet ontdekken waar die in had gezeten, en later bleek die ook nooit aangesloten te zijn geweest. Uiteindelijk hebben we het naar een hoop gepuzzel en gebel opgegeven en haar naar huis laten afslepen. Vervolgens de suggestie dat het dan toch de bobine moest zijn, welke we vervangen hebben, maar zonder resultaat. Ik heb het, doordat ik de tijd er verder niet voor had, of de energie, hierna opgegeven.
de koets is waar de schoen echter echt wringt…. mijn ‘spuitbeurt’ gecombineerd met plaatwerk dat gewoon al erg op aan het raken was (denk aan deuren met stevige roestvorming in de onderkant, dat soort zaken) doet haar domweg geen goed, in tegendeel.
Ik heb vervolgens de overweging moeten maken of ik haar gewoon een tijd laat staan, tot ik zelf weer de oude ben, de tijd en de energie heb, of toch een alternatief zoeken. Met het oog op hoe ze eraan toe is, en hoe ik er aan toe ben was die afweging vrij snel gemaakt, zeker toen een paar van mijn naaste vrienden en familieleden zich er tegen aan begonnen te bemoeien.
Ik ben momenteel domweg te veel tijd kwijt aan mezelf, aan aansterken, hervinden en herpakken, aan tochten naar artsen en e.d. en dat kost ook allemaal geld, dus het is niet zo dat ik even iemand in kan schakelen die haar even op orde brengt, dat zou te veel kosten op dit moment. Doe ik Collette hiermee te kort? waarschijnlijk wel, maar ik kan het me niet veroorloven mezelf tekort te doen.
Buiten de ontstekingsproblemen was ze technisch voor zo ver ik weet echter in prima staat, en ik geloof dat ze als zoanig ook een dankbare bron voor donor onderdelen kan zijn.
Zoals gezegd is er inmiddels een vervangster onderweg. Dat gaat wat tijd kosten, maar het looptin ieder geval, een iets jongere versie van Collette in feite, zelfs weer wit.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
MonsieurGrat schreef:Doe ik Collette hiermee te kort? waarschijnlijk wel, maar ik kan het me niet veroorloven mezelf tekort te doen.
Hiermee vat je jouw beslissing eigenlijk in een paar woorden helder samen.
Succes met beter worden. De (een) CX komt daarna wel weer.
Al weet ik uit ervaring dat een CX ook een prima medicijn kan zijn in het herstelproces.
jaco schreef:
Succes met beter worden. De (een) CX komt daarna wel weer.
Al weet ik uit ervaring dat een CX ook een prima medicijn kan zijn in het herstelproces.
Dank je wel… Ja inderdaad, en daarom is de nieuwe al onderweg
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela





























Totaal aantal Berichten: 10500
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Sterkte met beter worden!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














































Totaal aantal Berichten: 43380
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeg mr. grat, zal ik eens naar dat ding komen kijk en proberen te zeggen wat er is?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ach Waterman, ik kan de diagnose zo ook wel stellen, van een afstandje: De CX voelt zich gewoon wat afge’mat’.
Sorry…





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Lijkt mij een prima voorstel van Waterman, het is toch zonde om een technische in goede staat zijnde CX, en met zo’n leuke history te slopen voor onderdelen omdat alleen de ontsteking niet werkt.
En tja die caresorrie dat kan dan later wel weer wat zwart is gemaakt kan ook wel weer wit worden, en deuren zijn geen probleem die ku je makkelijk vervangen.
iig beterschap en succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78