



































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Fijn dat de matzwarte tijden ten einde zijn. Dat Colette en Monsieur Grat een glanzende toekomst tegemoet mogen gaan!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Daan,
heel mooi, ja was voor mij ook een hele verrassing toen dit op tafel kwam (of in dit geval de ijsjeskast van het tankstation). Maar zoals je zegt, waarom ook niet, e.e.a. ligt ongetwijfeld een tik complexer dan mij zo voor ogen staat, maar vandaar ook de mail met de vraag. Denk er rustig over na en ik hoor het van je
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hier worden interessante plannen gesmeed… Ben heel benieuwd wat er uit de bus gaat komen!
Fijn Alban, dat je weer zo ver de oude bent!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Is Colette er technisch zó slecht aan toe dan?
Die indruk had ik nooit gekregen uit de verhalen hier.
Nouja, we wachten ‘t af.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Of is Alban misschien wat impulsief?
LOL, tikkie impulsief, dat altijd, zeker als de lente eindelijk mijn hoofd binnen dringt…
Maar nee, Collette ansich is technisch best heel goed in orde. Het heikele punt zit hem hier echt in de koets, die hebben we vorig jaar proberen te redden, maar ik denk persoonlijk dat mijn (overigens ook zo lekker impulsieve) actie in November die de das aardig om gedaan heeft.
Geld om de koets weer strak te krijgen, wat toch mijn eerste voorkeur had, is er dpomweg niet, de afgelopen maanden heb ik door mijn gezondheid stevige extra kosten gehad, en beduidend minder inkomsten :S. Die extra kosten die zullen voorlopig ook nog wel blijven, het traject waar ik nu inzit is waarschijnlijk permanent nodig om mijn lijf op sterkte te krijgen en houden.
Dan zou de overweging zijn om de koets van een technisch iets mindere auto over te zetten, een redelijk nette koets, die geen verse spuitbeurt vereist, maar aangezien we hier niet meer over klassieke chassis/koets constructies spreken, of over de kooi met opgeschroefde platen zoals op de ID/DS (dat is daar dan weer het grote voordeel van) is dat onnodig complex, te meer de aangeboden auto een Breedspoor betreft, en eerlijk is eerlijk, dat is geen gezicht als de wielen in voorkasten toch echt gewoon smalspoor zijn (staat een Break waar dat het geval is op de Overtoom, en het oogt bijna net zo armoedig als Collette intussen)
Derde overweging en momenteel voor mij de favoriet, maar goed, het kan nog alle kanten op, is een klein beetje investeren in de aangeboden CX, wat elementen uit Collette overzetten (zoals mijn geliefde bolletjees asbak, die zou ik toch niet willen missen) en alle andere goede onderdelen bergen en gebruiken om andere mooie dames gaande te houden. op die manier kan Collette toch voortleven, niet alleen in mijn bezit, maar ook bij anderen. Er zit genoeg op Collette dat de moeite van het redden waard is, ik vraag me alleen af of dat allemaal samen, de som van de delen, wel de moeite isom te proberen dat op 1 wagen te doen.
Maar goed, we moeten nog even e.e.a. bekijken, ik ga zelf in de loop van deze of volgende week even bij de aanbieder kijken naar de wagen, die ik nu alleen nog van foto’s, plus een beschrijving van wat technisch en optisch de toestand is, ken.
De absolutie van het behouden van Collette als 1 wagen is in ieder geval vervallen, er is nu, niet zozeer uit impuls, maar op basis van hoe en wat er gebeurd is en mgebeuren moet, een punt gekomen dat ik onder ogen moet zien dat misschien, heel misschien, een zachte dood de beste oplossing is, maar links om of rechts om, het blijft een CX en wel een serie 1, die onder mijn billen over het asfalt zoeft, daar ben ik voor eeuwig toe veroordeeld, en dat ben ik met plezier
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
La Léo schreef:Is Colette er technisch zó slecht aan toe dan?
Technisch niet. Mat zwart all over the place, ergo auto kaalmaken en opnieuw laten spuiten. Klusje met een vanaf prijs van 4 k als de auto echt helemaal hard is en er niks meer hoeft te worden gelast. Meerwerk ? Dan kan het zomaar oplopen tot 7 k en dan gebeuren er geen rare dingen. Zo’n bedrag is een CX niet waard.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin Visser schreef:La Léo schreef:Is Colette er technisch zó slecht aan toe dan?
Technisch niet. Mat zwart all over the place, ergo auto kaalmaken en opnieuw laten spuiten. Klusje met een vanaf prijs van 4 k als de auto echt helemaal hard is en er niks meer hoeft te worden gelast. Meerwerk ? Dan kan het zomaar oplopen tot 7 k en dan gebeuren er geen rare dingen. Zo’n bedrag is een CX niet waard.
Precies, en lassen zal sowieso moeten als ik het echt goed aanpak,de hele rechterachterscherm er af en een nieuwe erin (plaatwerk kost ook al weer een paar honderd. nou ja, zo vast nog wel wat dingen die qua koets minder zijn. En alhoewel ik op emotioneel vlak zeg, als ik 10 mille op de bank had staan dan zou ik dat zo laten doen, zegt het verstand: die 10 mille heb je niet, en al had je ze wel, dan is de investering moeilijk te verantwoorden, je zou op zijn hoogst kunnen zeggen, dan rijd ik er de rest van mijn leven in, en dan is 10mille een lachertje, en tegen de tijd dat ik pensionabel wordt is ze veel meer waard want veel zeldzamer… maar nee… niet de meest logische optie…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Als je er de rest van je leven in wilt rijden (en ik hoop dat je heel oud wordt Alban…) dan gaat er nog een flink veelvoud van die 10 mille in zitten. In de carrosserie alleen al. Het blijft een CX hè...
Het is maar de vraag of de klassiekerwaarde de investeringen om te blijven rijden ooit overstijgt. Daar moet je het zeker niet voor doen…
Maar goed, het wordt dus waarschijnlijk Collette II…














































Totaal aantal Berichten: 43380
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Robin Visser schreef:Zo’n bedrag is een CX niet waard.
Dat vind jij… Misschien is deze cx dat nog niet waard, maar er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden van cx’en die het wel waard zijn. Daarbij, wat is waard.. het gaat voor een groot deel om emotionele waarde die niet in geld is uit te drukken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
par Example… inderdaad, voor de warde als zodanig doe ik het in ieder geval niet, zoals je zegt, slechts weinig klassiekers zullen ooit de vereiste investeringen in waarde overstijgen, en de CX zal daar waarschijnlijk nooit toe behoren. Op zich is dat ook niet de overweging, wat wel de overweging is, is of juist deze CX de investering waard is, en ik denk dat de koets daarvoor gewoon te ver heen is. Dus kijken we nu inderdaad verder, alhoewel de naam wel een andere zal worden dan Collette…
Waterman, fair point, er zijn ongetwijfeld bijzonder mooie exemplaren die het waard zijn, zo staat hier in Amsterdam die prachtige GTI in zilvergrijs met al die 7’s in het kenteken, ik heb me laten vertellen dat die welhaast 4 keer opgeleverd heeft wat de mijne me bij aanschaf heeft gekost, helaas is ook die dame inmiddels aardig beschadigd aan de flanken (lijkt alsof ze een paar Amsterdammertjes geschampt heeft) En inderdaad is er vooral de emotionele waarde, die is nooit echt in monetaire begrippen te duiden, maar, zo heb ik de afgelopen maanden geleerd, je moet die waarde wel kunnen relativeren.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Robin Visser schreef:Zo’n bedrag is een CX niet waard.
Dat vind jij… Misschien is deze cx dat nog niet waard, maar er zijn natuurlijk genoeg voorbeelden van cx’en die het wel waard zijn. Daarbij, wat is waard.. het gaat voor een groot deel om emotionele waarde die niet in geld is uit te drukken.
Eens
Hoi Alban, ik dacht dat je ook naar het technisch evenement in Leerdam zou komen, was benieuwd naar de Colette van jou en de staat waarin de CX verkeert en of jouw CX inderdaad niet gered kan worden zonder torenhoge kosten dat had wellicht een andere uitkomst gehad dan die je nu nastreeft.
Jouw Collette heeft een Rally en Tour achtergrond, is toch een beetje bijzonder is wellicht in de nabije toekomst een soort van verzamelaars item.
Nogmaals jammer dat de specs er niet naar hebben kunnen kijken.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Lijkt me weer een nogal impulsieve actie… Afgezien van dat het ding er nu niet uitziet, kun je er toch gewoon mee rijden? Als je dan op een gegeven moment weer wat moed hebt ontwikkeld, schuur je het zwart er weer af en laat je haar netjes wit spuiten.
Plaatwerk “overzetten” kan helaas niet bij een CX, afgezien van de deuren.














































Totaal aantal Berichten: 43380
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik geloof dat ik de draad in dit draadje helemaal kwijt ben….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste