Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ziet er zo op het eerste gezicht nog best netjes in de motorruimte

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
MonsieurGrat schreef:Zo, bijna op vakantie, morgen begint het avontuur met een kleine etappe, de rit naar Helmond om aldaar de kleppen te stellen, vrijdag stoten we dan door naar Mulhouse
Heb je die kleppen gesteld nadat de motor minstens 5 uur was afgekoeld Alban?? Omdat je het hebt over een tussenstop bedoel ik…
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
La Léo schreef:MonsieurGrat schreef:Zo, bijna op vakantie, morgen begint het avontuur met een kleine etappe, de rit naar Helmond om aldaar de kleppen te stellen, vrijdag stoten we dan door naar Mulhouse
Heb je die kleppen gesteld nadat de motor minstens 5 uur was afgekoeld Alban?? Omdat je het hebt over een tussenstop bedoel ik…
yep yep, vanochtend vroeg hier aan gekomen, wel vast de deksel e.d. losgehaald vanochtend.. in de middag pas aan de gang gegaan met het feitelijke stellen koude motor was me verteld, en mijn monteurtje hier zou niet durven het voordien te doen
Overigens had dat “vrijdag stoten we door” moeten lezen “zaterdag..” ik weet van gekheid de laatste weken amper welk dagdeel, laat staan welke dag of datum ik leef, met de nodige gevolgen :S
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Fijne vakantie, veel rijplezier en veel foto’s maken graag.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
dat gaat helemaal loslopen… zondag gaan we met de camera los in de Collection Schlumpf, en da’s pas het begin
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

- Ami Super
ow, da’s een heerlijk museum.
Trouwens het Peugeot museum is daar ook in de buurt.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 15734
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
nou, da’s een mooi begin van de vakantie :S
Vanochtend met een heerlijke bui en een flinke dosis goed vertrouwen in mijn dame op pad gegaan… alles leek perfect, ze liep lekker soepel. Maar de droom ging alras aan diggelen.
Besloot net voor Bergheim dat ik wel even een pauze kon gebruiken, dus ben daar de rastplatz opgereden, parkeerde de dame en merkte dat de motopr wat vreemd klonk, motor uit, even onder de klep gekeken… kwam flink wat stoom uit het koelvloeistof reservoir en de omgeving was nogal nat… dus ik dacht, we laten d’r effe een tijdje koelen terwijl wij wat drinken, en dan zal het wel loslopen… niet dus, zodra ik haar weer startte, om te kijken of het nu lekkerder klonk, kwam er een dot witte rook uit de uitlaat waar je U tegen zegt… conclusie, de koppakking is naar zijn grootje…
KNAC gebeld en die hebben de ADAC aangestuurd, na dik twee uur wachten was er dan een transport.:
De wagen staat nu in Bergheim, waar ze op maandag gaan kijken hoelang het duurt om haar te repareren en wat me dat gaat kosten (de chauffeur gokte op om en nabij de 800 euro ( !!!!!!)) dan kijken hoe we het verder oplossen, intussen heb ik mijn reis voortgezet in een leenauto:
T’is vergeleken met mijn lief wel hel erg oncomfortabel, maar er zijn ook wel dingen voor zo’n Picasso geval te zeggen :S
tot maandag gaan we toch proberen een beetje te genieten morgen in La Cité d’Automobile… en ik zal na een paar dagen wel eens een mini recensie over dat Picasso ding schrijven…
2 vraagjes nog voor het slapen gaan:
wat zijn normaliter de bedragen waar je op moet rekenen voor het vervangen van die cilinderkoppakking? En Weet iemand hier misschien nog een adresje in de buurt van Bergheim dat geschikter zou zijn dan de ADAC Poulwey??

Totaal aantal Berichten: 15734
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Da’s niet best.
Ik weet niet hoeveel tijd ervoor staat maar het is niet zon heel bijzonder klusje bij deze motor. Ik denk dat een goede monteur het wel in een halve dag moet kunnen alsie een beetje doorwerkt.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- Ami Super
Man, man, dit is jammer en balen zeg. Ik heb helaas geen adressen voor je.
Succes met het vervolg!
Patrick

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Wat een pech… Balen…
Bergheim, je zit dus in de buurt van Keulen?
ff gegoogled en vond:
Citroen-service Strasser GmbH
Merheimer Straße 109, 50733 Köln, Deutschland
0221 7201775
Las ook een goede recensie over deze garage.
Succes!

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nou,
da’s een lekkere tegenvaller, 800 euro zetten ze daar een compleet nieuwe kop voor je erop ??? pakking kost een paar tientjes als je pech hebt vlakken van de kop en een paar uur werk a 50-60 euro lijkt mij toch niet in de buurt van 800 euro te komen, trouwens je bent toch wel lid van de ANWB zodat je ook nog de sleepkosten hebt.
succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Dank je voor de gelukswensen jongens, zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.
par eXeMple… toppie tip, dat ikzelf niet even bedacht heb om te googelen… stom, maar dit soort dingen desorienteren me altijd volslagen, wordt er ook altijd ongezond emotioneel van…
ga maandag ochtend meteen even bellen. ‘s kijken wat zij ervan zeggen… dank je wel…
Mark.. lid van de KNAC, alhoewel die gegevens blijkbaar niet goed verwerkt zijn, dus dat gaat nog een staartje krijgen, ze betalen nu wel de sleep en lease kosten, maar kunnen die volgens hun nog door belasten :S , moet dus ook met hun nog een stevig gesprek hebben, maar goed, dat zijn nu wel de minste zorgen, Als we Collette maar weer op gang krijgen… goed te horen dat ik niet de enige ben die denkt dat 800euro een beetje veel is voor het vervangen van een pakking…

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Nou,
das helemaal toevallig ben er vandaag nog zowat lamgs gereden toen ik terug kwam van vakantie en ik zie idd dat je net bij mij over de grens bent gestrand.
Je zit ook vlak bij Heerlen in Nederland hier zit Citro Advies die weten volgens mij ook veel van CXén en scheelt misschien in de prijs.
Mark
CX 2000 pallas ‘78