33 van de 79
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Collette; de lente begint te dagen
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 05 september 2010 12:32 AM
  [ # 481 ]
MonsieurGrat schreef:

intussen heb ik mijn reis voortgezet in een leenauto:

Shit daar gaan al je plannen mbt het fotograferen van Collette in Frankrijk! Heel veel plezier in de C3P, over de ellende van de reparatie (en de kosten daarvan) kun je ook als je weer terugbent nog piekeren. Bonne voyage en sterkte!

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 05 september 2010 12:48 AM
  [ # 482 ]

He dat is balen…....

Zo ver in duitseland zit je nog niet,ik zou zelf de wagen terug laten transporteren naar Nederland en hier laten repareren.
Het scheelt veel in de prijs,en eventuele garanties achteraf is ook makelijker af te handelen.

En blijft het alleen bij de koppakking,of blijkt de schade groter te wezen wanneer alles gedemonteerd is,op dat moment betekent het dat je niet meer terug kan.

In ieder geval veel succes

Profiel  
 
Gepost: 05 september 2010 12:50 AM
  [ # 483 ]
Mark Gielen schreef:

800 euro zetten ze daar een compleet nieuwe kop voor je erop ??? pakking kost een paar tientjes als je pech hebt vlakken van de kop en een paar uur werk a 50-60 euro lijkt mij toch niet in de buurt van 800 euro te komen, trouwens je bent toch wel lid van de ANWB zodat je ook nog de sleepkosten hebt.

succes

Mark

Ik vind het altijd zo opmerkelijk dat mensen die waarschijnlijk nog nimmer zo’n klus gedaan hebben, altijd als eerste hard gaan roepen dat bedragen wel veel te hoog zullen liggen.  Rolling Eyes

“een paar uur werk”
“een paar tientjes”

Kleppen stellen is al 1,5 uur, weet je nu zelf uit eigen ervaring.
Als Mark een gloednieuwe cilinderkop voor mij kan regelen voor € 800 en hem er voor dat geld ook op weet te (laten) zetten, dan nam ik hem direct in dienst als Chef Inkoop!  Laughing

Alban, niet om je dag te verpesten, maar het lijkt mij nogal zinloos om vanachter een PC op de zaak vooruit te lopen, that’s all…. 

Don’t shoot the messenger! surrender

En… geniet van de vakantie, al is het met de Picasso, ze heeft in elk geval de Double Chevron op de grille, dus zie het maar als een achternichtje ofzo!  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 september 2010 01:24 AM
  [ # 484 ]

Potjandorie zeg, wat een pech… Hoe dan ook, maak wat moois van je vakantie!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 september 2010 01:47 AM
  [ # 485 ]

sterkte met deze tegenvaller !

ik zou denken, ook daar gestrand, liefst bij een cx-kenner garage laten verzorgen. eerst maar eens kijken wat de experts ter plekke zeggen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 05 september 2010 02:42 AM
  [ # 486 ]

Damn, wat klote voor je zeg! Verheug je je net op een heerlijke vakantie met een prachtige CX, gaat de koppakking lek en moet je je reis voortzetten met een lelijke broodtrommel die ze een Citroën noemen… Sterkte Alban!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 05 september 2010 08:45 AM
  [ # 487 ]

Heel veel plezier op vakantie. Effe goeie moed opdoen om de tegenvaller aan te gaan.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 05 september 2010 08:46 AM
  [ # 488 ]

Sjonge jonge jonge Alban, wat een drama. Vorige week stonden we nog om Collette heen, en toen vertelde je me nog dat je nog nooit wat had gehad met haar! Hadden we toch even moeten afkloppen op hout. Maar wat La Leo zegt, je rijdt in ieder geval nog een Citroën, het had ook een Deawoo Matiz kunnen zijn. Hopelijk verzacht dat de pijn een beetje!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43380
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 september 2010 10:21 AM
  [ # 489 ]
Mark Gielen schreef:

Nou,

da’s een lekkere tegenvaller, 800 euro zetten ze daar een compleet nieuwe kop voor je erop ??? pakking kost een paar tientjes als je pech hebt vlakken van de kop en een paar uur werk a 50-60 euro lijkt mij toch niet in de buurt van 800 euro te komen, trouwens je bent toch wel lid van de ANWB zodat je ook nog de sleepkosten hebt.

succes

Mark

Volgens mij moet je even een beetje realisme tot je laten doorbrengen. Dat doe ik graag voor je Laughing

Kopsetje kost snel 150 euro. Kop er af halen bij een gti is wel even werk, dan de kop laten vlakken, de zooi schoonmaken, alles weer monteren, kortom je bent zo 10 uur verder, iets wat je volgens het factureertijdenboek van Citroen zelf gewoon kunt rekenen Ok, 10 uur dus, x 50 of 60 euro, kosten van het vlakken er bij, kopsetje, wat klein materiaal, hopsa: knap als het lukt voor de genoemde 1000 euro…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 september 2010 11:46 AM
  [ # 490 ]

Wat een pech… Helemaal vervelend als zoiets in het buitenland gebeurt Sad
Sterkte ermee!

Hoe dit dat eigenlijk met de distributie bij zo’n 2400? Is dat een ketting net als bij de 2500 blokken?
Wellicht is het ook het overwegen waard om deze te laten vervangen als de boel toch los ligt?

Is het geen optie om de CX terug naar Nederland te laten verplaatsen en vervolgens rustig na te denken over wat je waar wil laten doen?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 05 september 2010 02:59 PM
  [ # 491 ]
La Léo schreef:

Ik vind het altijd zo opmerkelijk dat mensen die waarschijnlijk nog nimmer zo’n klus gedaan hebben, altijd als eerste hard gaan roepen dat bedragen wel veel te hoog zullen liggen.  Rolling Eyes

waterman schreef:

Volgens mij moet je even een beetje realisme tot je laten doorbrengen. Dat doe ik graag voor je

Kopsetje kost snel 150 euro. Kop er af halen bij een gti is wel even werk, dan de kop laten vlakken, de zooi schoonmaken, alles weer monteren, kortom je bent zo 10 uur verder, iets wat je volgens het factureertijdenboek van Citroen zelf gewoon kunt rekenen Ok, 10 uur dus, x 50 of 60 euro, kosten van het vlakken er bij, kopsetje, wat klein materiaal, hopsa: knap als het lukt voor de genoemde 1000 euro…


Normaliter ben ik niet vies van wat tegengas, maar in dit geval hebben bovengequoten helemaal gelijk:
het laten vlakken, afpersen en laten voorzien van nieuwe klephoedjes aan mijn Douvrin-22 kop kostte me al €150,-.
De koppakkingset was ook een kleine 100 euri, dus dan zal die voor een wat zeldzamere 2400 zéker zo duur zoniet duurder zijn…
Zit het spul er nog niet op, want aan demontage en hermontage ben je al snel een werkdag kwijt.
Los van wat eventueel nog meer vervangen moet worden, want boutjes en moertjes en tapeindjes willen na 25+ jaar wel eens zó vastzitten dat afbreken de enige uitweg is….

Ik doe de reparaties en vervanging aan mijn auto’s zelf, gewoon omdat ik het veel te leuk vind om het uit handen te geven aan een ander.
Dat ik daarmee ook geld bespaar is een leuke meenemer, maar niet de hoofdreden.

Ik vind die 800 euro een vrij voorzichtige reële schatting, tuurlijk kan dat eventueel goedkoper maar het tegendeel bij een oudere auto is eerder waar…
Desalniettemin: geniet op dit moment vooral van je vakantie; de rest komt morgen…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 05 september 2010 04:35 PM
  [ # 492 ]

Getver wat vervelend. Succes met de (keuze voor locatie van) reparatie, beperking van de onkosten en de rest van de vakantie.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 05 september 2010 07:01 PM
  [ # 493 ]

bon, dank voor de aanvullende info jongens…

Ik heb er vol vertrouwen in dat de schroefjes e.d. nog goed zijn, ze is in de afgelopen paar jaar dermate uitgebreid onderhouden (was toch een rally auto voor een tijdje) dat ik me niet kan voorstellen dat dat al heel lang niet is aangeraakt…

mar goed. we gaan het morgen afwachten…

Vandaag naar de Cité de L’Automobile geweest.. wow, ik zou haast denken dat alle andere automusea daarmee overbodig zouden worden, binnenkort maar eens gaan neuzen bij de Louwman collectie… en autotron is ook alweer een eeuwigheid geleden, dus misschien moesten we dat ook maar weer eens doen.

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 september 2010 08:21 PM
  [ # 494 ]

Monsieur,

de Schlumpf collectie is inderdaad indrukwekkend, ook een mooi tijdsbeeld met die foto’s op de achtergrond. Maar toch, stiekem vond ik het Peugeot museum leuker red face Dat is meer één verhaal in plaats van een onsamenhangende collectie.

Anyway, succes met de reparatie Wink

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 05 september 2010 08:38 PM
  [ # 495 ]

Bij dat Peugeot museum kon je een paar jaar geleden ook de fabriek bezoeken. Daar moest je bij de kassa naar vragen en dan kwam je op de lijst voor de ochtend daarna. Was errug leuk om te doen!

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
 
33 van de 79
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook