35 van de 79
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
   
Collette; de lente begint te dagen
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 september 2010 11:11 PM
  [ # 511 ]

We dwalen natuurlijk zo wel even af. Dat je kunt, is natuurlijk te regelen. Een weekend in oktober of november ? Als het maar niet samenloopt met een evenement van de club. Dicht bij huis mag trouwens de Louwmancollectie ook best met een bezoekje worden vereerd. Ik heb een groot deel van de collectie al gezien, toen die nog deel uit maakte van het vermaarde museum Bianco Rosso in Aschaffenburg.Laten we zien per peebee tot een afspraak te komen en dan een draadje maken bij evenementen om te zien of er meer liefhebberij is. Waar waren we ook weer gebleven, Mulhouse, Metz, of Keulen ? Oh ja, die GTI van Alban naast de Dom in Keulen op de kiek, dat zou leuk zijn !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43382
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 september 2010 10:25 AM
  [ # 512 ]
Pascal schreef:

Toen ik de kop van de Douvrin 22 die nu in ‘Maya’ ligt lichtte, bleek dat was rondgereden met die korrels om tijdelijk het koelsysteem (lees radiateur) te dichten….
Wat een zooi gaf dat in het blok!!
Ik heb de cylinderbussen helemaal schoon moeten krabben, was nèt kalkaanslag…
Bij dit blok bleek uiteindelijk een falende thermoschakelaar (die je ventilatoren aanstuurt) de oorzaak van een doorgeblazen koppakking.
Dus laat inderdaad álles even goed nakijken en -testen, meestal is de koppakking slechts een symptoom en ligt de werkelijke oorzaak elders…

Dat is precies wat ik bedoel dus. Iemand oplappen na een hartaanval zonder de verstopte aderen te fiksen zet immers ook geen zoden aan de dijk…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 09 september 2010 12:06 PM
  [ # 513 ]

Lees het nu pas. Wat een drama!
Begrijp alleen niet waarom je de reparatie in het buitenland laat uitvoeren.
In jouw geval had ik de Cx laten verslepen naar een Nederlandse specialist.
Als ik de uitleg van waterman lees, is enkel het vervangen van de koppakking niet voldoende.

In elk geval succes!!!

Jeroen

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 09 september 2010 12:23 PM
  [ # 514 ]

idem

Ik ben natuurlijk geen deskundige, maar een monteur kan natuurlijk wel in z’n achterhoofd hebben dat hij Alban Paul met z’n witte GTi nóóit weer terug ziet, en hij kent hem toch niet, dus…......

Ik zou toch denk ik ook kiezen voor een Nederlandse specialist, die je kent, waar een goed beeld van bestaat, waarmee je goed kunt praten en die je goed kunt verstaan etc. Zou me toch een vertrouwder en veilige gevoel geven…

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 september 2010 12:29 PM
  [ # 515 ]

Ach, ik denk, dat een Duitse monteur met verstand van zaken het beter kan dan menig Nederlands bedrijf. Je moet ‘m alleen de instructie geven verder te kijken dan z’n neus lang is, als ie dat al niet uit zichzelf zou doen. Gister hoorde ik nog een verhaal over een schoon gemaakte radiateur, waar erg veel troep uit kwam. Met de uitleg van waterman hierboven hoeft je geen rakketgeleerde te zijn te snappen wat het gevolg is van een radiateur, die is dichtgeslibt.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 09 september 2010 01:09 PM
  [ # 516 ]

Ach, ik denk, dat een Duitse monteur met verstand van zaken het beter kan dan menig Nederlands bedrijf. Je moet ‘m alleen de instructie geven verder te kijken dan z’n neus lang is, als ie dat al niet uit zichzelf zou doen.

Waarom zou een Duitse monteur per definitie beter zijn dan een Nederlandse?
Heeft niets met nationaliteit te maken, maar enkel met verstand van zaken lijkt me.

De reden dat ik voor mijn eigen garage zou kiezen is dat ik bij evt. problemen/beslissingen/advisering dit liever bespreek met iemand die ik ken en vertrouw.
Een uitlaat vervangen zou ik door iedereen laten uitvoeren, maar dit lijkt me een ingewikkelde klus waarbij waarschijnlijk verschillende opties mogelijk zijn. Daar zou ik rustig over willen nadenken en me niet onder tijdsdruk willen laten plaatsen.
Ik moet nog zien of jij jouw Sm bij pech in het buitenland daar ter plekke zou laten repareren.  Wink

Jeroen

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 september 2010 01:43 PM
  [ # 517 ]

Als je een Duitser hebt met verstand van zaken (zoals ik eerder schreef), dan maakt het geen moer uit. Duitsers zijn doorgaans veel grondiger dan Nederlanders met het onderhoud van auto’s. Dat heb ik nu al wel vaak genoeg gehoord vanuit de autobranche om de stelling wel aan te durven. Zinloze discussie trouwens. Ik hoop voor Alban, dat het allemaal snel weer oké is. ‘k Heb je trouwens een peebteejte gestuurd Alban. En de herkansing voor de fotoshoot zit er ook aan te komen als je zin hebt !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 09 september 2010 01:50 PM
  [ # 518 ]

Zinloze discussie trouwens.

Precies, zwengel hem dan ook niet aan.

Het zal ook allemaal wel goed komen met de Cx!

Jeroen

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 september 2010 02:02 PM
  [ # 519 ]

Lees ‘ns terug bij Niels stupid whistle

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 09 september 2010 02:15 PM
  [ # 520 ]

Wat wil je nu: 
Doorgaan met deze zinloze discussie?
Het laatste woord hebben?
Mij belachelijk maken?

Ik geef alleen aan waarom ik zou kiezen voor een Nederlands bedrijf.
Daar denk jij anders over, je goed recht.
De deskundigheid van deze Duitse garage heb ik geen moment in twijfel getrokken. 

Wat mij betreft gaan we gauw weer on topic i.p.v. elkaar vliegen af te vangen.

Jeroen

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 09 september 2010 02:15 PM
  [ # 521 ]

De auto staat gewoon bij een goede specialist in Keulen, geen enkele reden om aan te nemen men daar de auto niet kan repareren tegen een redelijke prijs. ‘

Sowieso liggen over het algemeen reparatieprijzen in Duitsland wat lager dan in Nederland.

Wel zo fijn om na je vakantie meteen weer in een CX te kunnen rijden. Een transport kan zo maar een dikke week in beslag nemen!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 september 2010 02:29 PM
  [ # 522 ]
toniclight schreef:

Wat wil je nu: 
Doorgaan met deze zinloze discussie?
Het laatste woord hebben?
Mij belachelijk maken?

..... I rest my case.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 09 september 2010 09:04 PM
  [ # 523 ]

Inderdaad, laatste opmerking in deze discussie wat mij betreft, anders ga ik even m’n vrouw haar stofzuiger pakken.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 09 september 2010 09:42 PM
  [ # 524 ]

Ten eerste mooie foto’s Alban en zeker van die renault 5 TURBO met middenmotor die is echt te gek!!

Even nog even iets over die citroen garage in Keulen

Citroen strasse Köln is gewoon een moderne Citroen garage in Keulen met 115 Citroen occasions op de plank.Ik vermoed dat moderne garage’s vaak alleen de opdracht uitvoeren die ze meekrijgen in jouw geval alleen een koppakking vervangen.
Een gemiddelde monteur zal echt niet verder kijken waarom zal hij ook,een klant uit Nederland zien ze per definitie niet terug.

Dus een koelsysteem in zijn geheel checken nee dat zal hij echt niet doen.
Er doet zich natuurlijk nog een probleem voor je kan totaal niet in de gaten houden wat ze met jouw auto uitspoken,de auto staat natuurlijk op een andere plek dan waar jij zit.

Mijn advies is gewoon auto ophalen na reparatie en op het dooie gemakkie terug rijden naar Nederland,en dan hier het koelsysteem goed laten controleren

Succes verder

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43382
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 september 2010 09:53 PM
  [ # 525 ]

Aan vermoedens hebben we niets. Laat me effe uitleggen hoe het werkt in Duitsland en Frankrijk:

In die landen hebben garages namelijk een wettelijke garantie- en resultaatverplichting. Kortom, door wel de pakking te vervangen maar niet verder te kijken dan hun neus lang is zou erg stom van ze zijn omdat ze dan namelijk verantwoordelijk zijn voor eventuele gevolgschade.

Waarmee deze discussie nu gesloten wordt!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
35 van de 79
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook