

































Totaal aantal Berichten: 15734
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een thermostaat is geen thermocontactje heren. Een thermostaat is een puur mechanische klep die bij de juiste temperatuur het water doorlaat naar de radiateur. Doet ie dat niet, dan wordt de motor dus veel te warm. Zit er in deze GTi geen watertemperatuurmeter dan?
@graddus Alban had het inderdaad over de thermostaat,ik had het niet helemaal goed gelezen.
T is even stil geweest, druk druk druk, maar het is weer tijd voor een bericht, en geen leuk bericht…
afgelopen woensdag een ongeluk gehad, met als gevolg dat de rechter flank van Collette danig aan gort ligt.Bij het benaderen van de parkeer garage op kantoor kwam een idioot me van links tegemoet, en in een (achteraf onnodig gebleken) poging om hem te ontwijken, heb ik de slagboomkast meegenomen, de rechterflank is daarbij danig beschadigd geraakt… de voordeuris ligt vervormd, , de achterdeur is volledig in gedrukt en heeft waarschijnlijk de B-stijl meegetrokken, deze lijkt een paar milimeter naar achter te zijn vervormd.. vervolgens is het plaatwerk rond de achterste wielkast totaal vervormd. Ik zal van de week als ik tijd heb even wat foto’s maken en delen. Het moge helder zijn dat ik er goed ziek van ben geweest… Een paniek reactie terwijl ik al gestressed was, en te meer als blijkt dat het nergens voor nodig was..
Ik ben inmiddels op zoek gegaan naar vervangende deuren, waarbij de vraag is gerezen of er wezenlijk verschil zit tussen serie 1 en serie 2 deuren. Het ziet er naar uit dat de B-stijl opnieuw gericht kan worden, dus dat is geen grote zorg. Dan is er nog het plaatwerk achter de achterdeur.. dit lijkt een complexer verhaal te gaan worden, dit kan grotendeels uitgeklopt worden, maar de voorste rand, die de naad met de achterdeur vormt is dusdanig omgevouwen dat ik me afvraag of dit rechtgetrokken kan worden, grote kans dat ik dit eruit moet laten snijden en een nieuw stuk in moet lassen :S
Gezien het feit dat het budget voor dit jaar vrijwel geheel op is gaan we nu dus noodoplossingen toepassen, vervangende deuren en richten… hopelijk kan een maat van me het plaatwerk achter uitsnijden en een nieuwstuk inlassen, daarna gaan we verder kijken wat we kunnen doen
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Balen zeg,
Maar ben je hier niet voor verzekerd.Dan is het nog wel balen maar dan heb je tenminste nog wat.
Sterkte komende dagen/weken.
groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Teeee-ring Alban… niet best. Terwijl we nog wel zo hadden afgeklopt…
Sterkte man.
Way out in the water, see it swimming.
Frank.. helaas nee, bij anschaf was er een taxatie rapport aanwezig maar inmiddels verouderd, dus niet afdoende voor en full casco verzekering bij de verzekering die ik via de club heb afgesloten.
De bedoeling was hiermee te wachten tot volgend jaar, wanneer ze weer helemaal strak in de lak zou komen… overigens zou zelfs dan de schade dusdanig zijn dat de verzekering bepaald niet zou helpen, en schatting van mijn oom was dat de schade verzekering technisch op een total-loss uit zou draaien, tenminste 5000Euro als het door een schadeherstelbedrijf volledig gerepareerd zou worden… met andere worden, dat zou ik toch kunnen vergeten
Maar goed, overal is een mouw aan te passen, zelfs aan een broek, dus hier gaat dat vast en zeker op de een of andere manier ook lukken… tzal kostbaar worden, maar dat moet dan maar…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Balen balen en nog eens balen,ongeluk zit in een klein hoekje blijkt maar weer.
Als je advies nodig hebt zeg het maar,een paar jaar geleden heb ik een soort gelijke schade gehad maar dan links achter,met een beetje huisvlijt kan het allemaal relatief goedkoop gemaakt worden.
In ieder geval sterkte
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Potverdrie Alban wat een ellendige pech zeg… Ik heb er even verder geen woorden voor.
Hou je haaks man…
Dat is erg jammer ! Succes met het herstel !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sorry dat ik er terug kom maar als de auto alrisk verzekerd is (heb ik bij citroklasiek)
Dan krijg je bij totaloss toch altijd je taxatiewaarde ?????????????
dit is ook even ter verduidelijking voor mijn eigen hoor maar toch.
Sterkte dan maar
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special














































Totaal aantal Berichten: 43385
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alban heeft er niets aan, maar ik zeg het nog maar eens:
Jongens LAAT JE AUTO IN IEDER GEVAL TAXEREN door een erkend en bij het register aangesloten expert!! ook al heb je géén all-risk verzekering, bij een schade die verhaalt kan worden op een tegenpartij heb je dan wel een document waarin de waarde bepaald is. En wat betreft die all-risk verzekering zelf: Voor die rottige 200-300 euro per jaar ga je toch geen risico nemen?? 1 deukje en je hebt het er al uit. Just my two cents….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd, maar is de persoon waarvoor jij moest uitwijken nog gestopt of heeft hij/zij zijn/haar verontschuldigingen aangeboden?
Portieren s1 en s2 zijn bij mijn beste weten gewoon uitwisselbaar (ik heb in mijn Limo 4x s2 portier hangen).
Succes!!!!!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
shit wat een ellende man! Veel succes met het rechtkrijgen. Ook ik heb S2 deuren in een S1 gehangen. Kan prima maar er moeten wat dingen worden aangepast. Is goed zelf te doen, maar kost tijd..
Dat achterscherm is misschien meer een probleem, ik weet niet of je daar een stuk uit kan halen of dat je het hele achterscherm moet vervangen. Laat maar foto’s zien zodra je ze hebt.
Een goede plaatwerker kan zo’n beetje alles maken met wat geduld, beleid en geweld. Bij mijn SM zat vlak bij één van de typische Opron-knikken op de flank een deuk. Niks meer van te zien. Moet je wel naar een goede plaatwerker.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl