36 van de 79
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »

Collette; de lente begint te dagen
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 09 september 2010 11:37 PM
  [ # 526 ]

potdorrie zeg, let je even een paar dagen niet op….

EVen een paar vlugge dingen:

1. Bedankt voor de complimenten aangaande de foto’s. Ben er zelf ook erg tevreden mee, en heb hopelijk nog wat exemplaren in het vat.

2. Minimeet in Mulhouse? Ik zou dol graag willen, maar tenzij de dames en heren van de Cité de L’Automobile bereidt gevonden worden om wat platen van me te kopen, zit mijn vakantie en lange afstands budget er voor dit jaar onverwacht snel doorheen. Enkele tegenvallers hebben de afgelopen maanden aardig in door mijn reserves hen gevreten (niet alleen geintjes als de koppakking) dus ik ben op zijn vroegst volgend jaar weer beschikbaar voor Frankrijk (balen, want het idee was oorspronkelijk om mijn verjaardag voor het eerst in drie jaar weer eens over de grens door te brengen, weg van het gedoe)

3. De heren van de ADAC hebben de hele dag maandag gebruikt om tot de conclusie te komen dat het enkel de koppakking was, ik heb ze vanaf 11uur ‘s ochtends zowel zelf als door de KNAC/ANWB laten lastigvallen en al die tijd zijn ze er schijnbaar me bezig geweest. Ik mag hopen dat ze in die periode een hele hoop hebben gecheckt. Overigens leken de cool problemen de laatste weken niet meer op te treden, t’is echt zuiver zichtbaar geweest toen ik het meldde, 2 of drie keer terwijl ik in de file stond met extreme hitte… Strasser heeft me gisteren gebeld dat Collette klaarstaat om opgehaald te worden, dus dat gat morgen gebeuren. Ik zal uiteraard nog even door vragen wat hij zo al heeft gevonden, was de pakking gewoon rot, of was er een andere oorzaak? Overigens was de schatting uiterst nauwkeurig qua prijs, net onder de 820 euro is het uiteindelijke resultaat. Ze zijn al met al dus lekker snel trouwens, want vrijdag werd gezegd zou net haalbaar zijn, maar uiteindelijk was ze gewoon een dag nadat ze bij hen was afgeleverd gereed Very Happy. En inderdaad, het Duitse garantie systeem is vrij strikt, je kunt er natuurlijk nooit blind op varen dat iedereen daar ook naar handeld, maar goed, ik ben van nature al cynisch genoeg, dus bij vlagen dwing ik mezelf dan maar gewoon vertrouwen in mensen te hebben, anders kan ik mezelf net zo goed met een pistool in de badkamer op sluiten, da’s geen manier van leven. Gelukkig hoeft ze morgen maar een klein stukje, van Keulen tot Helmond, want zaterdag moet ik toch in het zuiden zijn, dus ik blijf dan ook maar daar logeren.

4. Jeroen, waarom kiezen voor een Duitse garage? simpelweg efficienter, de enige manier om er zeker van te zijn dat het nog deze week zou gebeuren, makkelijker qua transport, en ik zat opgezadeld met een ADAC lease auto die ook weer in Duitsland ingeleverd moet worden, dus moet daarna ook weer van daar uit naar huis zien te komen, bij voorkeur in mijn eige meisie, en dat is zo dus bereikt.

Hoe dan ook, Morgen rijd ik vanuit Reims naar Bedburg, vandaar naar Keulen en dan terug naar het Nederlandsche.. Hoezo Reims, je ging toch naar Metz? Jazekers, maar eenmaal in Metz aangekomen kon ik daar mar 1 nacht terecht in een hotel, en ik had hier nog een reservering staan, dus dan maar doorrijden. De rit van Mulhouse naar Metz was fantastisch. Kleine omweg genomen, die me Collette nog meer deed missen, de route Bergheim-Thannenkirch-Selestat… fantastisch bergweggetje, met veel speldbochten e.d. kasteeltjes, wijngaarden, met volle teugen genoten. Metz-Reims was ook mooi, tussenstop gemaakt in Verdun, erg indrukwekkend. Reims is ook heerlijk, maar mijn benen zijn gruwelijk kwaad op me, ik heb de nare gewoonte om hele steden door te lopen, hier vandaag dus ook…

Maar goed, morgen Collette ophalen, kan niet wachten, wat en genot zal het zijn om weer in mijn eigen meisje te zweven Very Happy

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 09 september 2010 11:47 PM
  [ # 527 ]

Succes morgen en dat je maar weer lekker in de CX op pad kan!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 09 september 2010 11:49 PM
  [ # 528 ]

Fijn te lezen dat je Cx weer klaar is!
Uit je relaas haal ik dat het ook wel goed gebeurd is.

Jeroen

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 10 september 2010 12:41 AM
  [ # 529 ]

Weer ns wat meegemaakt. Al met al goed opgelost zo.
Al dat geregel lijkt eenvoudiger op papier dan in de praktijk.
Hopelijk gelijk de laatste keer,(dat van de koppakking dan)
Good luck!

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 10 september 2010 04:19 PM
  [ # 530 ]

inderdaad, in theorie is het KNAC/ANWB verhaal voor intern. pech hulp prachtig, maar dan komt het er op eens in de praktijk op aan, en dan wordt het een stuk complexer.

Hoe dan ook, vanochtend mijn meisje opgehaald Very Happy

Had iemand gezegd dat dit toch vooral een dealer en servicestation was voor nieuwe Citroenen? dat valt dus effe mee, op atrat voor de entree in ieder geval een prachtige serie 1 breedspoor.

de werkplaats is amper overdekt te noemen, en de binnenplaats is niets moderners te vinden dan een aantal XM’en.  een mooie GS / X, tenminste 7 deudeuches in verschillende staat van compleetheid, inclusief een Charleston, 2 DS’en een of twee BX’en en CX break en een Berline die weggeroest en gestript is, een LN(A)/104, oww en een verdwaald wrak behorende bij aan een Volvo 460 of i.d. en een 205 Pug…. en andere verdwaalde zaken…

Geholpen door de Geschäftsführer selbst, herr Theo Puchelski.  Wat is er nu uiteindelijk allemaal gebeurd? De pakking is vervangen (kosten pakking 68 euro ex. btw), ventieldekseldichting of wat het ook mag zijn dat bedoeld wordt met “VENTILDECKELDICH” vervangen rubberringen, verdere pakkingen en de thermostaatregelaar en een waterleiding vervangen. plus uurloon onder de vermelde 820 euro…  De boosdoener bleek dus inderdaad een defecte thermostaat. Herr Puchelski heeft dus hel netjes zijn werk gedaan zoals het hoort… Very Happy

hoe dan ook, ik ben dus lekker naar Holland komen zweven, heerlijk, zo meteen als het hier in het zuiden weer droog wordt gaan we de dame nog even een lekkere poetsbeurt geven zodat ze morgen op familie dag weer netjes voor de dag komt

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 10 september 2010 04:25 PM
  [ # 531 ]

Mooi dat je haar weer terug hebt en nog mooier dat ze ook een oorzaak hebben gevonden. Verder had ze zo te zien niet beter terecht kunnen komen voor de repartie.

Een “ventieldekseldichting” is de kleppendekselpakking dat is die rubbere rand die je boven aan de kop ziet zitten.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 september 2010 04:26 PM
  [ # 532 ]

Ventil = klep, dus da’s de pakking van het kleppendeksel.

Fijn dat jullie weer samen zijn…! Laughing

En wie had gezegd dat Strasser een dealer is? Ik niet. Ik had wel gelezen dat het een zootje is maar dat ze wel goed werk leveren. En gelukkig hebben ze ook naar de oorzaak gezocht.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 10 september 2010 04:34 PM
  [ # 533 ]

oww wat stom, dat ik daar zelf niet op ben gekomen zeg…  klepdekselpakking, lol…. nu ja, die moet dan ook ardig te grazen zijn genomen tijdens dat stukje rijden, want toen het deksel er afgelopen week af lag bij het kleppenstellen, toen was ie nog in toppie conditie.. maar goed, ze doet het weer Very Happy ballon perfect

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 10 september 2010 04:58 PM
  [ # 534 ]

...en daar gaat het uiteindelijk allemaal om.
Mooi dat alles weer gerepareerd is, en houdt moed:

zo onbetrouwbaar als ‘men’ oude Citroën’s pleegt te bestempelen zijn ze ècht niet!

Veel zweefplezier!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1136

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 10 september 2010 05:40 PM
  [ # 535 ]

Mooi dat alles weer rijdt! En die gele GS op de foto is ook een mooie zeg, sjee.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 10 september 2010 06:44 PM
  [ # 536 ]

Wat een lekkere bende daar, en dus, een garage welke in eerste instantie vertrouwen opwekt!  cheese

Mooi dat je d’r weer terug hebt man! Goede reis terug!!!

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 september 2010 07:21 PM
  [ # 537 ]

gratuliere, schon des deine Dame wieder schwebt !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27957

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 september 2010 08:18 PM
  [ # 538 ]
Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 10 september 2010 09:03 PM
  [ # 539 ]

Dacht dat de auto hier gemaakt zou worden niks is minder waar dus.
Ik heb vaak meer vertrouwen in bedrijven waar het een beetje rommelig is dan berijven die van die opgepoetste werkplaatsen hebben.

Ook goed om te horen dat ze de oorzaak hebben gevonden,alleen jammer dat zo een simpel thermo contact je op zoveel kosten kunnen jagen.Maarja je kan niet alles voor wezen.

Veel zweefplezier verder en een veilige thuiskomst

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 11 september 2010 12:50 AM
  [ # 540 ]
daan schreef:

Dacht dat de auto hier gemaakt zou worden niks is minder waar dus.
Ik heb vaak meer vertrouwen in bedrijven waar het een beetje rommelig is dan berijven die van die opgepoetste werkplaatsen hebben.

Ook goed om te horen dat ze de oorzaak hebben gevonden,alleen jammer dat zo een simpel thermo contact je op zoveel kosten kunnen jagen.Maarja je kan niet alles voor wezen.

Veel zweefplezier verder en een veilige thuiskomst

lol, tja, zo gan die dingen..

voor wat betreft die thermostaat, eigenlijk had ik dat dus wel voor kunnen zijn, ik had die thermostaat allang moeten laten nazien, maar ja, kleine dingen schieten er snel bij in, zeker in de drukte die ik normaliter om me heen heb.. weer een les geleerd, een dure les, maar dat zijn vaak de beste

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

36 van de 79
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook