



































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Vandaag kwam er een reactie uit FR, maar mede dankzij jullie aansporingen “koopt Nederlandsche waar” heeft het PB-verkeer met cx25gtit2 nu voorrang!
Edit: vandaag is inmiddels gisteren…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de koffie staat klaar !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
In aanmerking genomen dat hij al een week klaarstond, was de koffie nog verrassend goed, perfekt zelfs! De velgen liggen al bij de Velgenspecialist: ik hoop over ongeveer drie weken over het resultaat te kunnen berichten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
bxsport schreef:Weet er iemand of de velgendokter in uden goed is?
Mijn Delta Mics heb ik er weggehaald na eerste proefstraalbeurt en overleg voor verder vervolg. Ik kreeg geen warm gevoel bij het verhaal over het perspectief. Toen ik bovendien een concrete aanwijzing kreeg over te ver afgedraaide CX-velgen, heb ik het zekere voor het onzekere genomen. Delat Mics, dat mag niet verkeerd gaan. Te zeldzaam.
Effe post aangevuld: ik zie dat er al zaken is gedaan en het traject Uden al achterhaald is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
@Robin: Ik heb een velg van mijn CX T1/2 laten richten bij Velgen Expert, Helicopterstraat 8-B,1059 CG Amsterdam tel 020-6143991/ email:info@velgenexpert.nl/ website http://www.velgenexpert.nl.
Wat ik zag dat de heren ook voor velgrestauratie vakwerk leveren.
Ook voor andere forummers misschien iets om te onthouden.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Dank je. Mijn Delta Mics liggen nu op zolder. Gepoedercoat en wel. Helemaal top. Gaatjes vab zwakke plekken in het gietwerk zijn helemaal volgelopen. Dat was het verwachte probleem. Geen probleem dus.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
La Léo schreef:Wel blank poedercoaten bedoel je dan toch hè?
Niet dat ze de “zilverkleur” er met zilverkleurige poederlak op zetten. Dat is (oké dat vind IK) heel nepperig en lelijk.Afdraaien en met blanke lak beschermen is het mooiste. Wel kwetsbaarder, maar zoveel mooier.
@Harry: 4x TRX 210 kost om precies te zijn € 1342 (excl. verzenden), maar dan moeten ze nog wel om de velgen gelegd worden en daar gaat de bandenboer zéker wat voor rekenen, want ze zijn mega-lastig om te leggen! (heel stug)
![]()
Ziehier: TRX winkel
@:Leontien, zie het nu pas, dit is inderdaad een stuk goedkoper, dank je voor de info.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De grote velgenrenovatiediscussie, het vervolg… Ik was juist op de website van CX-Basis naar hemelbekledingsstof aan het kijken, toen mijn oog viel op deze gerenoveerde Turbo-velgen. Op de foto hebben ze het originele uiterlijk, dus heb ik even de telefoon gepakt om na te vragen hoe zij te werk gaan. De velgen worden eerst gestraald tot alle corrosie weg is, dan komt er een aluminiumkleurige coating op, die vervolgens licht afgedraaid wordt, zodat de gramofoonplaatgroeven ontstaan. Uiteindelijk komt er dan nog een kleurloze tweecomponentenlak op ter conservatie. Indrukwekkend en niet duurder dan de Velgenspecialist. En nu?
Edit: link gecorrigeerd
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
dat zijn de 14 inch velgen niet de TRX turbo maat je banden passen daar dus niet op, + ik kan mijn velgen voor 300 euro laten doen dus 946 euro is toch wel te duur hoor!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
bxsport,
de link was inderdaad verkeerd, nu verwijst hij wel naar de Turbo-velgen. De 300 euro die jij noemt, betreffen die Turbo-velgen of GTI-velgen? Heb je het resultaat gezien en kun je daarvan een foto posten?
Groet,
Rens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja dit zijn de T- velgen turbo velgen dus.
cx - basis is op dat vlak van velgen verschrikkelijk duur, ik kijk even of ik er nog ergens fotos van heb!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
grappig / interessant: de cx basis voegt dus (na het stralen) eerst een laag alu coating toe om de dan daarin de groeven te maken (af te draaien). wellicht heb je zo dus meer bescherming en kijk je dus zo niet tegen blanke alu.
met slechts blanke lak om ‘t af te dekken is die alu gevoeliger voor corrosie…..
weet bxsport wat er voor 300 euro gebeurt - alleen stralen - afdraaien - blanke lak ??
(diepere delen wel in donkere lak neem ik aan)
niet iedereen kan die velgen netjes afdraaien. de velg heeft een bolling in het zij-oppervlak. als je die afdraait, moet je die bolling volgen. ik heb velgen gezien, die dat per stukje hadden ondergaan, dus dan zag je vlakjes van afdraaien, van binnen naar buiten, en niet een hele egale bolling….. zou jammer zijn.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
RensKorevaar schreef:Indrukwekkend en niet duurder dan de Velgenspecialist. En nu?
Rens, kost het restaureren bij de Velgenspecialist € 250 per velg? Of begrijp ik dit verkeerd.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Bijna: 189 euro exclusief 19% BTW, dus 225 inclusief… per velg! Geen kattepis!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

























Totaal aantal Berichten: 6336
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
De velgen van CX basis hebben ook last van het randjeseffect. Bij het afdraaien is de bolling van de velg dus niet gevolgd, maar is als het ware tijdens het afdraaien de hoek stapsgewijs gewijzigd. Dit geeft niet zo’n mooi effect. Ik zou zoeken naar een restaurateur die bij het afdraaien van de velg de bolling wel kan volgen.
Ik had op mijn GtiT overigens zilverkleurig gepoedercoate velgen waarbij de dieper liggende donkere delen in een donkere tint grijs waren gelakt. Anders dan origineel, maar in mijn ogen ook wel fraai en erg duurzaam.