



































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat is een plaatje, Lucas! Leeft hij nog?
Die donkerder kleur voor de dieper gelegen delen past erg goed bij een donkere carosserie. Zo heeft Jim deze in precies dezelfde kleur grijs als zijn carosserie: heel mooi! Omdat mijn CX lichtgrijs is, meen ik dat hij goed met de oorspronkelijke kleur uit de voeten kan en niets donkerders nodig heeft.
Wat de renovatie betreft, ben ik nu toch wel aan het twijfelen gebracht. bxsport noemt iets dat slechts een fractie kost van de Velgenspecialist of van CX-Basis, maar het resultaat is vooralsnog onduidelijk. De Velgenspecialist biedt een egaal oppervlak en CX-Basis wellicht een stapsgewijs verloop van de groeven. Voordat ik ze in aller ijl weer bij de Velgenspecialist probeer weg te halen en aan CX-Basis toe te vertrouwen, ga ik morgen eerst weer met CX-Basis telefoneren. Wellicht gaan ze me vertellen dat het procedé sinds jouw ervaring verder verbeterd is. Wordt vervolgd!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik had fotos maar ze staan niet meer op mijn pc. ik vraag ze even terug op..het afdraaien moet wel degelijk de bolling van de velg volgen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
heeft er soms iemand het verschil tussen een velg afgewerkt met blanke lak en een met poederlak om eens te vergelijken?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Lucas Unger schreef:De velgen van CX basis hebben ook last van het randjeseffect. Bij het afdraaien is de bolling van de velg dus niet gevolgd, maar is als het ware tijdens het afdraaien de hoek stapsgewijs gewijzigd. Dit geeft niet zo’n mooi effect.
Vanmorgen met meneer CX-Basis zelf gesproken. Hij bevestigde dat het afdraaien vroeger stapsgewijs verliep, maar dat dit tegenwoordig volkomen gelijkmatig gedaan wordt, “zoals origineel”. Dat klinkt dus goed. Nu nog de vraag of het adres van bxsport dit ook kan en dan voor een derde van de prijs…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
bxsport schreef:heeft er soms iemand het verschil tussen een velg afgewerkt met blanke lak en een met poederlak om eens te vergelijken?
dit zijn de mijne. gestraald, en in kleur gespoten. de dieper delen matching in mijn carrosserie gris meteor EYY. geeft ook iets meer contrast.
ik denk dat poedercoaten mbt de optiek niet anders zal zijn. ze zouden iets egaler kunnen zijn….. (kleine oneffenheden, deukjes en zo…. kan je bij-/wegwerken voordat je die poedercoat). maar dat zie je alleen als je er met je neus boven op zit
en wel plakloodje monteren er na
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
RensKorevaar schreef:Lucas Unger schreef:De velgen van CX basis hebben ook last van het randjeseffect. Bij het afdraaien is de bolling van de velg dus niet gevolgd, maar is als het ware tijdens het afdraaien de hoek stapsgewijs gewijzigd. Dit geeft niet zo’n mooi effect.
Vanmorgen met meneer CX-Basis zelf gesproken. Hij bevestigde dat het afdraaien vroeger stapsgewijs verliep, maar dat dit tegenwoordig volkomen gelijkmatig gedaan wordt, “zoals origineel”. Dat klinkt dus goed. Nu nog de vraag of het adres van bxsport dit ook kan en dan voor een derde van de prijs…
jep ik ga erachter, is een adresje in belgie… maar ik moet er nog even naartoe rijden dan, als cx -basis iemand vindt voor het gelijk afdraaien van velgen moet dat hier ook kunnen, voor minder…. ik zal eerst al eens even bellen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
rens ik rij volgendeweek tot aan het bedrijf en daar bespreken we eerst alles maar een prijs zoals bij cx basis gaat het al zeker niet zijn
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
kan er mij iemand dat randjeseffect laten zien?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Zou zo’n bedrijf ook 0,3 inch van de omtrek van de velg kunnen afdraaien ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
dat weet ik niet heb je daar geen andere machine voor nodig?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
bxsport schreef:kan er mij iemand dat randjeseffect laten zien?
Het gaat om groeven zoals op een gramofoonplaat: heel fijn en alszodanig nauwelijks te zien, maar ze resulteren wel in een mooiere lichtreflectie of eigenlijk -spreiding. De foto op de website van CX-Basis geeft een redelijke indruk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die van mij zijn ook in de coating gezet.
Helaas niet perfect en het afdraaien zie je ook een beetje.
Ondanks dat toch erg veel complimenten op gehad






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
RensKorevaar schreef:Bijna: 189 euro exclusief 19% BTW, dus 225 inclusief… per velg! Geen kattepis!
O! Dan is een Turbovelg aanmerkelijk duurder om te restaureren dan een blokjesvelg!
Zal dan wel door het ontwerp komen.
En dan zijn die Duitsers zo duur nog niet.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Robin Visser schreef:Zou zo’n bedrijf ook 0,3 inch van de omtrek van de velg kunnen afdraaien ?
Ik denk niet dat dan nog verantwoord is, want daarmee wordt de dikte van de velg aangetast. Bovendien, da’s bijna 8 mm en zo dik is dat metaal niet eens.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik heb gehoord, dat een Duitser dit had verzonnen. Vandaar.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl