6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De GTI T2 van Freek: weer 2 jaar APK
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 25 februari 2011 09:00 PM
  [ # 76 ]

Mooi Freek, welkom bij de belastingvrijen…!

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 25 februari 2011 10:52 PM
  [ # 77 ]
Robin Visser schreef:

Ik ben niet gerust. Er staat in grbuik genomen en dat is niks meer en niks minder dan op kenteken gezet. Dit is precies waar ik bang voor was. Het gat wordt gedicht. Dus oproep aan een ieder die het aangaat: als de sodemieter het verzoek om vrijstelling indienen !

Ja ik vind het ook een heel vage tekst en dat had natuurlijk makkelijk eenduidig geformuleerd kunnen zijn. Maar de ambtenaar bevestigde dat mijn auto belastingvrij werd en dat dit automatisch in juli ingaat.
Wat denk jij Robin als onze forum-jurist? Dat iedereen die voor 1 januari een aanvraag doet zich geen zorgen hoeft te maken en dat degenen die na 1 januari in aktie komen last krijgen van deze wettekst? Kunnen ze de beslissing die ze nu hebben genomen herroepen? Dus vanaf 1 januari 2012 gewoon weer MRB gaan heffen?
In de vorige tekst stond gewoon 25 jaar en dat is dus eigenlijk concreter.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 26 februari 2011 12:12 AM
  [ # 78 ]

Als de vrijstelling eenmaal onder de oude regeling cq wet is verleend, blijft dit van toepassing.

En ook van harte gefeliciteerd met je vrijstelling houderschapsbelasting. nice day

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 26 februari 2011 03:19 PM
  [ # 79 ]

IK denk persoonlijk dat aanvragen onder ouod recht, moeten worden afgewikkeld naar oud recht.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 06 april 2011 03:31 PM
  [ # 80 ]

Ik zat even te gluren op de site van CX Basis. Wat een goede onderdelenvoorziening toch. Het lijkt wel of er steeds meer onderdelen beschikbaar komen. Mijn oog viel op een comlete set nieuwe koelwaterslangen voor 250,-. Lijkt duur maar is best schappelijk denk ik. Kan je weer jaren zorgeloos vooruit.
Heeft iemand enig idee hoe lang slangen meegaan? 25 jaar lijkt mij rijkelijk lang gezien de omstandigheden waarin ze verkeren. En kan je zien wanneer het kritiek wordt? Kunnen ze ook barsten zonder eerst haarscheurtjes te vertonen? Kortom: veel vragen!

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 09 augustus 2011 11:46 AM
  [ # 81 ]

Na thuiskomst van vakantie een blauwe envelope op de mat. De brief begint goed: na 27 juni is geen MRB meer verschuldigd. Maar de brief eindigt minder:
Door een wetswijziging vervalt mijn vrijstelling alweer per 1 jan 2012. Dit omdat de wet het nu heeft over de datum van ingebruikname van de auto ipv de leeftijd. Ik kan bezwaar maken maar de kans op succes schat ik zeer laag in.
Hebben al meer leden dit nieuws ontvangen?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 augustus 2011 12:06 PM
  [ # 82 ]

Ik niet - maar op mijn kenteken staat het jaar 85 - en voor de C35 het jaar 86. Toch raar: er wordt vrijstelling verleent onder de huidige wetgeving. Ik zou verwachten dat dit dan een verworven recht is en dat dit bij een wetswijziging niet zomaar ongedaan kan worden gemaakt. Voer voor juristen?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2011 07:48 PM
  [ # 83 ]

Met een beetje geluk worden alle CXen weer belastingvrij.

De regeling ligt weer ter discussie in Den Haag.
Dit is ter sprake gesteld door de PVV. VVD en CDA (dacht ik..) lijkt ook voorstanders te zijn.

Is er nog hoop voor de rest van de serie 2’s Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 augustus 2011 07:53 PM
  [ # 84 ]

I hope so…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 14 januari 2012 03:01 PM
  [ # 85 ]

tijd voor een kleine update: het afgelopen jaar heb ik zo’n 4000 km gereden en dat is probleemloos verlopen. Twee weken geleden maar eens het koelsysteem en de LHM ververst. Ook het luchtfilter en de bougies even geinspecteerd: deze kunnen nog wel even mee. De elektrodenafstand was ondanks 20000km nog niet toegenomen. Twee maanden geleden heb ik ook maar eens de tankvlotter vervangen. Al enige jaren deed ik de tank niet vol omdat er dan (vooral in de zomer) een benzinelucht merkbaar was, veroorzaakt door het bekende euvel: scheurtjes in de plastic rand van de vlotter. Hydraulique had gelukkig een goed tweedehandsje.Nu ik weer vol kon tanken toch ook maar eens het verbruik gemeten en dat valt niet tegen: tussen 1:9,5 en 1 op 10. En dat terwijl de verbruiksmeter een gemiddelde aangeeft van 12,3l/100 km. Die is dus te pessimistisch.
Verder ben ik bezig met het vervangen van de bekleding van de A,b,c en d-stijlen. Het vinden van de goede stof (zwart velours) is een hele klus. De stof van CX basis is te veel antraciet en ik zoek diep zwart. Maar gelukkig heb ik dat gevonden bij autostoffeerder Tonny de Bruin in Roosendaal. De hemel zelf heb ik zo’n 8 jaar geleden al vervangen.
Over twee weken maar weer eens een APK. Ik verwacht niets maar je weet maar nooit natuurlijk….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 januari 2012 04:23 PM
  [ # 86 ]

Ik had precies hetzelfde met de tankvlotter Confused
Gelukkig nog een nieuwe kunnen vinden, maar die zijn eigenlijk gewoon op…

Voor de juiste stof kan je misschien contact opnemen met Bonhof, die doet ook de hemels, misschien hebben ze die stof ook.

Bij mij is het overigens groenachtig, niet zwart. Of kan dat allebei?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 14 januari 2012 04:44 PM
  [ # 87 ]
freek schreef:

Maar gelukkig heb ik dat gevonden bij autostoffeerder Tonny de Bruin in Roosendaal.

@Arjan
Heeft hij al gevonden Wink

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 27 januari 2012 10:11 PM
  [ # 88 ]

vandaag naar van Abeelen in Den Bosch voor de jaarlijkse APK. En dat ging vlekkeloos. Wel een opmerking over roestige achterschijven, dus ik zal de remklauwen maar eens onder handen nemen. Het CO% was keurig 1%. Het aardige is dat de keurmeesters duidelijk laten blijken dat ze een keuring van een ‘afgelikte’ CX met plezier doen. En dan tonen ze ook begrip als er iets niet helemaal aan de eisen voldoet.
Vorige week ook maar eens een handsfree set ingebouwd en een stopcontact aan de zijkant van de console geplaatst. Ook vandaag de laatste raamstijlen bekleed. Het ziet er weer helemaal top uit. Kortom: voorlopig kan ik weer vooruit.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 27 januari 2012 10:41 PM
  [ # 89 ]

Altijd leuk weer zo’n goed gekeurde wagen.
Rem ‘ns een aantal keren snoei hard en kijk dan nog eens naar die roest op de schijven, voordat je de klauwen uit elkaar gaat halen. Eerst remklauwen even doorbloeden en dan remmen, heb je wel kans dat het weer remt zoals het hoort.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 januari 2012 11:35 PM
  [ # 90 ]

klinkt goed !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook