Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dat is bij de Ds ook zo, rvs maar wel magnetisch.
Gelukkig roest het niet.
Bedankt voor de info, ik heb nog een oudere houtdraaibank staan.
Misschien kan ik daar wat van fabrieken?
rvs 304 bijvoorbeeld is wel magnetisch (wel veel minder dan gewoon staal) bijvoorbeeld.
roest niet zolang het maar niet met zout of chloor in aanraking komt.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij een DS zijn ze volgens mij ook niet van RVS, al wordt het vaak wel zo genoemd.
Overigens kunnen ze wel een beetje roesten.
Neem aan dat het bij een CX vergelijkbaar is, maar wat het is…
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
RVS betekent dan ook roestvaststaal en niet roestvrijstaal.
Er zijn verschillende soorten, waaronder 304, 316 en 321.
In aanraking met zout vertonen bepaalde soorten corrosieverschijnselen en er zijn inderdaad ook RVS-soorten die magnetische eigenschappen hebben.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Eindelijk aan de laatste kant van de vaste carroserie begonnen.
Deze kant is er slechter aan toe dan de bestuurderskant.
Maar dit zal ook wel weer goed komen.
Het lijkt er op dat de gehele dakrand vervangen moet worden
Even voor de mensen wie hun cx lang willen behouden.
hier onder een foto,en daar waar ik mijn vinger houd,boor daar een gaatje,zowel links als rechts,kijk even goed dat als je de motorkap dicht doet,dit niet in het zicht zit
en spuit dit vol met textiel/ML/of wat dan ook.
ga dan vooral richting A stijl en probeer zover mogelijk te komen.
want hier kan veel ellende beginnen.
hier de foto.
En als jullie dan toch bezich zijn,haal dan de bekleding van de A stijl eraf,trek het middelste dopje waar je bekleding in vast klikt,eruit.
En ga hier ook goed in met de spuit.
Succes
en de rest van de foto’s
https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/albums/5990380155083235649
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tectyleren is natuurlijk altijd goed. Maar hoe komt het water er in, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Als er water in komt dat niet weg kan, houdt ook tectyl de roest op den duur echt niet weg.
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kan ook condens zijn als het ‘s nachts flink afkoelt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Doe de motorkap maar eens los en kijk maar eens goed.
Dan kun je zien dat zo ongeveer de gehele hoek uit kit met plaatstaal bestaat.
Het vocht kan langs de gaten komen waar het schanier met boutjes vast zit.
Deze zijn aan de onderkant dicht gekit.
Ook bij de ruitenwisser ,daar waar de as door gaat.
En als er eenmaal vocht in zit,gaat het overal heen.
Het kan ook niet droog ventileren,want er zit geen “gat ” aan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:Restauratie is niks anders dan zoveel mogelijk van het origineel behouden,en in originele staat terug brengen.
Hhhmm..Restauratie is een product terug brengen in zijn originele werkende staat. Dit doe je door originele onderdelen te repareren of nieuwe, originele onderdelen te gebruiken.
Er zijn verschillende niveaus van restauratie: concours staat is 100% restauratie van het origineel, zonder wijzigingen en verbeteringen.
Daaronder kom je allerlei niveaus tegen en dat is waar het meer persoonlijke voorkeur is.
Persoonlijk denk ik dat je als vragen moet stellen:
1. Wat is je doel voor (in dit geval de CX) het project. Dit is persoonlijk, de een wil er dagelijks mee rijden zonder problemen, de ander wil een 100% origineel (met alle bekend zijnde problemen) en de volgende doet het voor potentiële verkoop en maakt daarmee zijn keuzes gedurende de restauratie.
2. Wat is de economische (maar ook de gevoels-) waarde voor het gerestaureerde object. Bijvoorbeeld, een CX is een massa-product met relatief matige waarde, zelfs in uitstekende staat..Een originele DS Cabriolet is bijvoorbeeld een fortuin waard.
In het geval van de CX loont het om aanpassingen te maken omdat de verkoop waarde beter is als je er probleemloos in kunt rijden.
Bij de DS Cabriolet kan ik me voorstellen dat je werkelijk alles origineel wilt hebben, zoals hij uit de fabriek kwam rollen omdat dit de waarde enorm verhoogd.
Als voorbeeld, de Dodge Charger van Marcel. Die auto is origineel van de ruitenwisser-bladen tot het ‘idiote zeiltje’ in de kofferbak.
Die auto is, mijns inziens, in Concours-staat, kan prijzen winnen voor zijn restauratie.
Maar voor een CX is het een heel ander verhaal. Die auto restaureer je voor je hobby, om er in te kunnen rijden, om eventueel te kunnen verkopen, maar je verwacht niet dat je kunt rentenieren op de verkoop ervan.
Groente,
Je broer
Broer.. ..en Broertje van
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als voorbeeld, de Dodge Charger van Marcel. Die auto is origineel van de ruitenwisser-bladen tot het ‘idiote zeiltje’ in de kofferbak.
Die auto is, mijns inziens, in Concours-staat, kan prijzen winnen voor zijn restauratie.
Maar deze Dodge heeft anderhalve ton gekost.en is onverkoop baar,of hij legt er een ton op toe.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Begrijp wat je bedoeld, maar dat is nou precies wat ik zei. Persoonlijke keuze, wil ik een 100% origineel of is voor mij rijden met aanpassingen ok?
Daarnaast is het zo dat Marcel het meeste heeft laten doen. Zijn werk met veel reizen speelt mee natuurlijk. Werk jou uren eens uit met belasting en alle andere zaken zoals garage huur, afschrijvingen voor gereedschap, administratie kosten en alles wat er bij hoort..
Als jij er 1500 uur insteekt, met bijkomende kosten, dan zit je ook gauw op 35,000 Euro zonder onderdelen en materiaal.
In Marcel zijn geval speelde economische waarde een ondergeschikt belang. Gevoelswaarde stond nummer 1.
En zoals jij ook weet, hij heeft vanaf zijn 8ste - 9de jaar nooit anders gezegd als: Later…komt ereen Charger.
Had eerst verwacht dat het een copy van de General Lee zou worden, maar dat viel mee. Schitterende auto, vorige week nog de foto’s zitten bekijken met wat vrienden hier.. En die van jou, van pa, en de modellen van RJ.
Groente,
Luc
Broer.. ..en Broertje van
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Even een vraag,ik heb ergens foto’s gezien,waar er afdek doppen zitten op de grote buis waar je achterwielen aan “hangen”.
Wie O wie heeft hier info over?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
huh?
die buis van het chassis bedoel je?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nooit gezien…Zelf bedacht en gemaakt?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
erikkuiper schreef:huh?
die buis van het chassis bedoel je?
Yep
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.