150 van de 207
« Eerste  < Vorige 148 149 150 151 152 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 maart 2014 10:57 PM
  [ # 2236 ]

Nog nooit gezien, wat zegt het onderdelenboek daar over?

Gezien de diameter zal er wel één of ander maat speciedeksel passen o.i.d.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 maart 2014 11:18 PM
  [ # 2237 ]

ook nog nooitgezien, maar waarom wil je dat?

bij mij valt het erg mee hoeveel troep erin komt.
plus water komt er toch wel in, en kan ook weer weg nu.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 maart 2014 12:05 AM
  [ # 2238 ]

Ik heb het ergens gezien,het was geen vlakke dop,er zat een profiel in.
Ik was/ ben hier gewoon benieuwd naar.
Dus wie info heeft? Graag…..

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 maart 2014 03:43 PM
  [ # 2239 ]

Al googlend kwam ik dit tegen http://www.oldtimerautosite.nl/alles_over_metaal_en_ontlakken.htm#Vertinnen0

Heb je daar nog wat aan?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 maart 2014 08:18 PM
  [ # 2240 ]

Deze had ik nog niet gezien.
Maar wat me wel opvalt,dat in heel veel van deze filmpjes de plaat overlappend gelast wordt.
terwijl er is mij geleerd om stuikend te lassen,dus bv niet een spatbord rand nieuw maken met een cm overlap onder of over het oude plaatwerk.
Want dit is weer vragen om problemen.
Want zoals net in het filmpje,kruipt de tin er echt geen 2 cm tussen,dus hier gaat vocht zitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 maart 2014 10:41 PM
  [ # 2241 ]

De Rustbuster (http://www.rustbuster.nl - met de DS-club daar nog eens een lascursus gevolgd) geeft de tip om met soldeerpasta te werken. Die bevat een klein beetje tin. Als je dat spul in de overlap brand, kruipt het er wel een heel eind in omdat er dan ook een hoop vloeimiddel bij zit. Dat vloeimiddel brand weg, de tin blijft over. Maar je hebt gelijk - stuikend is eigenlijk veel mooier en beter. Egbert op dit forum schreef daar ook al een keer iets over.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 maart 2014 12:23 AM
  [ # 2242 ]

Ik kom uit het loodgieters vak,restauratie,kerken landhuizen kastelen monumentenzorg enz enz
Kilometers dakgoot gesoldeerd,het doorvloeien gebeurt alleen goed wanner er sprake is van cappulere werking.
Dit houd dus in dat de beide plaatdelen geheel vlak op elkaar moeten liggen en tijdens de verhitting niet mogen wijken.
Gebeurt dit wel tijdens de verhitting,of is het nooit vlak geweest,dan zal daar geen tin tussen zuigen,wel tussen lopen.
Wat dus tot gevolg heeft dat er geen goede hechting optreed tussen tin en het materiaal.
Dus er komt vocht tussen.roest tot gevolg.
Het vloeimiddel heeft een etsende werking,en zorgt er alleen voor dat het materiaal gezuiverd wordt van oxidatie en andere vuiligheden.
In het begin deden we dit met zoutzuur,maar dat wil je niet in op of tussen je auto,want dit moet nader hand uiterst goed weggepoetst worden.
Ander is de rest zo weg,ook niet bij je zinken dakgoot.
Dit heeft dus eigenlijk niks met vloeien te maken,als jij twee nieuwe plaatdelen neemt en die met een lamellen schijf bewerkt,kun je die perfect solderen zonder vloeimiddel.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 27 maart 2014 12:36 AM
  [ # 2243 ]

delen erin lassen is veel en veel beter dan met overlap.
maar als die overlap heel klein is en je het goed last, dwz niet hier en daar een puntje maar volledig gaat het ook goed.

solderen zonder vloeimiddel heb ik nog nooit geprobeerd maar ik moet zien dat dat mooi lukt.
s39 moet je inderdaad niet willen, maar met purine of zo is dat ook zo erg?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 maart 2014 01:44 AM
  [ # 2244 ]

Ha, ik ken iemand die bij zijn volvo amazone de spatbordbiezen met S39 had ingesmeerd in plaats van vloeibare pakking. Hetzelfde blauwe busje…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 maart 2014 11:28 PM
  [ # 2245 ]

Goedenavond .
Alleen de “binnenkant” van de A stijl is blijven zitten.
Morgen eerst de dakrand boven de deur vervangen,en dan kan de gehele hoek weer dicht.
En dan is de carroserie vanaf de B stijl tot aan de motorkap “klaar”.
Het gevoel van weer willen opbouwen wordt steeds groter,kan de rest van het laswerk wel wegkijken.
Maar goed als bovengenoemde klaar is,rest alleen nog een stukje goot boven de achterdeur,en binnen en buitenscherm rechts achter.
Uiteraard nog de “losse” delen,motorkap deuren en achterklep.
Maar dat is het werk niet meer,en kan ik met de rest al aan het opbouwen.
Maar goed nog even dromen en wat lassen…...... dream

https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/albums/5996325212590923121

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 maart 2014 10:36 AM
  [ # 2246 ]
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 maart 2014 10:55 AM
  [ # 2247 ]

De spuiter zal nog wel even duren.
De binnenkant spuit ik zelf,en daarna zal ze eerst zover opgebouwd worden.
Zodat ze op het onderstel kan.en dan gaat ze naar de spuiter.
En wanneer dat is?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 30 maart 2014 11:55 AM
  [ # 2248 ]
erikkuiper schreef:

delen erin lassen is veel en veel beter dan met overlap.
maar als die overlap heel klein is en je het goed last, dwz niet hier en daar een puntje maar volledig gaat het ook goed.

Er is denk ik een andere overweging om ingelaste stukken sowieso geen overlap te geven. Het ziet er minder goed uit. Na het inlassen moet het betreffende plaatdeel weer in vorm worden gebracht. Met overlap is daarvoor plamuur nodig. Dat komt mijns inziens nooit echt helemaal goed.

Leuk dat het zo vordert. Het lassen is denk ik wel het meeste werk. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 maart 2014 09:16 PM
  [ # 2249 ]

wie A zegt komt vanzelf bij B.

Voor mensen wie het hemeltje er toch uit hebben liggen,ga even met de tectielspuit rond.
Dit omdat hier beginnende roest zit,als je hemel eruit is,kijk je tegen een versteveging srand aan, en je dakplaat.
Bij onder staande foto Kijk je tegen de buitenkant aan kun je mooi zien wat een roest hier zit[dit is een dak van een schade cx,wie in zeer goede staat verkeerde op de schade na dan]

Aan de binnen kant zit een kier tussen dak plaat en verstevegings rand,ga daar grondig met je tectiel door.
Want hier zit een bron van ellende.
en nog even voor de mensen wie een dak transplantatie hebben gedaan,petje af very good
wat een punt lassen zitten er in dat dak,maargoed mijn rand is er af en de nieuwe zit er al onder,moet um alleen even aflassen.

hier de foto’s
https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/albums/5996644767032612289

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 april 2014 10:25 PM
  [ # 2250 ]

linker A stijl plus een hoekje van het dak.

en de rest van de foto’s

https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/albums/6003342515639139873?authkey=CPfG4vOKsKDP3wE

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
150 van de 207
« Eerste  < Vorige 148 149 150 151 152 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook