1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
startproblemen CX Prestige
Verreij
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 25-05-2011

Gepost: 25 mei 2011 02:31 PM

Van de week hield de CX er tijdens het rijden mee op. Nadien geprobeerd te starten, helaas. Indertijd ook al eens een dergelijk probleem gehad en toen bleken het de BDP sensoren te zijn. Deze heb ik dan ook standaard in voorraad. BDP sensoren vervangen echter geen resultaat. Nu blijkt dat er geen enkele vonk afkomt. Ik heb een dubbele bobine twee jaar geleden gemonteerd. Vorige bobine was stuk gegaan.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik heb ook alles stekkers al nagelopen en opnieuw vastgezet.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 25 mei 2011 02:35 PM
  [ # 1 ]

Injectierelais? Meestal onder je linker koplamp, blauw relais. Moet je altijd op reserve hebben!

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Verreij
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 25-05-2011

Gepost: 25 mei 2011 03:21 PM
  [ # 2 ]

Bedankt, ik zal er even naar kijken.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10586
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 mei 2011 04:22 PM
  [ # 3 ]

Als je geen vonk hebt zou ik het in de eerste plaats niet bij het injectierelais zoeken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Verreij
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 25-05-2011

Gepost: 25 mei 2011 04:25 PM
  [ # 4 ]

Waar zou je dan eerst naar gaan zoeken??

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 25 mei 2011 04:34 PM
  [ # 5 ]
jantje1948 schreef:

Als je geen vonk hebt zou ik het in de eerste plaats niet bij het injectierelais zoeken.

Als ik het me goed herinner (ik heb het schema niet bij de hand) gaat er een signaal direct van het injectierelais naar de ontstekingscomputer.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10586
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 mei 2011 06:13 PM
  [ # 6 ]

Kijk, dat wist ik nou weer niet. Ik heb tenslotte alleen maar een 2400 en een trd gehad…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 mei 2011 09:26 PM
  [ # 7 ]
Ree schreef:

Injectierelais? Meestal onder je linker koplamp, blauw relais. Moet je altijd op reserve hebben!

Zit die bij serie 1 links?
Als je een serie 2 heb zit het blauw relais onder de rechter koplamp (passagierskant).

Profiel  
 
Verreij
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 25-05-2011

Gepost: 01 juni 2011 09:30 AM
  [ # 8 ]

Nieuwe injectierelais kwam gisteren binnen en geplaatst echter zonder het gewenste resultaat. Mijn kennis op dit gebied raakt nu toch wel uitgeput. Heeft iemand raad wat het mogelijk zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 juni 2011 10:18 AM
  [ # 9 ]

Als het niet de BDP’s, de big blue of de bobine is, dan zijn nog mogelijke verdachten:
- de computer zelf
- draadbreuk
- connectoren (die heb je al nagelopen, maar echt alle connectoren onder de motorkap? Er zijn er veel die een rol spelen bij de ontsteking. Zijn de connectoren op de BDP’s goed schoon? Die willen mij mij wel eens een beetje overgangsweerstand hebben en dan start hij niet.)
- bougiekabels

Profiel  
 
Gepost: 01 juni 2011 11:27 AM
  [ # 10 ]

Omdat je het over “twee BDP-sensoren” hebt, ga ik er vanuit dat je een Série 1 CX hebt uit ‘84 of ‘85… toch?

Bij de 2500 IE van Série 1 zit de ontstekingscomputer achter het handschoenenkastje. Als iemand daar onder tegenaan heeft geschopt kan de stekker van de ontstekingscomputer zijn losgeschoten. Of deze computer heeft de geest gegeven, kan ook.

Bij de latere types zit dit kastje op het binnenscherm, nabij de luchthoorn. Check al die 2 stekkers ook goed!

Doet de auto het helemaal niet meer of loopt ze nu slecht?
Weet je zeker dat je geen vonk hebt op alle kabels (eventueel meten met een inductiepen ofzo).
Meet je wel spanning op de bobines? (even met een spanningzoeker met lampje meten).

Zitten de stekkers op je bobine écht goed vast, maken alle pinnetjes ook werkelijk contact? Die stekkers zijn berucht om los-gaan-zitten en intern overvonken namelijk.

Dito voor de BDP-sensoren, weet je zéker dat ze goed zijn? Wissel ze desnoods even om!

Hulp op afstand is altijd erg lastig met dit soort problemen, maar een schrale troost: je bent zéker niet de enige die dit soort euvels aan zijn 2500 IE ondervindt Very Happy .... of eigenlijk:  hmz

Succes!
Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Verreij
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 25-05-2011

Gepost: 01 juni 2011 03:09 PM
  [ # 11 ]

Alvast bedankt voor het meedenken. Ik zal nog eens onder de motorkap kruipen om alle voorstellen nog eens langs te lopen en te checken of het hier aan zou kunnen liggen. Wordt vervolgd….

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 juni 2011 12:50 PM
  [ # 12 ]
par eXeMple! schreef:

....
- connectoren ....

idem

echt een grondig rondje maken, je komt altijd wat tegen (hopelijk de oplossing Wink )

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Verreij
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 25-05-2011

Gepost: 03 juni 2011 10:54 AM
  [ # 13 ]
La Léo schreef:

Omdat je het over “twee BDP-sensoren” hebt, ga ik er vanuit dat je een Série 1 CX hebt uit ‘84 of ‘85… toch?

Bij de 2500 IE van Série 1 zit de ontstekingscomputer achter het handschoenenkastje. Als iemand daar onder tegenaan heeft geschopt kan de stekker van de ontstekingscomputer zijn losgeschoten. Of deze computer heeft de geest gegeven, kan ook.

Bij de latere types zit dit kastje op het binnenscherm, nabij de luchthoorn. Check al die 2 stekkers ook goed!

Doet de auto het helemaal niet meer of loopt ze nu slecht?
Weet je zeker dat je geen vonk hebt op alle kabels (eventueel meten met een inductiepen ofzo).
Meet je wel spanning op de bobines? (even met een spanningzoeker met lampje meten).

Zitten de stekkers op je bobine écht goed vast, maken alle pinnetjes ook werkelijk contact? Die stekkers zijn berucht om los-gaan-zitten en intern overvonken namelijk.

Dito voor de BDP-sensoren, weet je zéker dat ze goed zijn? Wissel ze desnoods even om!

Hulp op afstand is altijd erg lastig met dit soort problemen, maar een schrale troost: je bent zéker niet de enige die dit soort euvels aan zijn 2500 IE ondervindt Very Happy .... of eigenlijk:  hmz

Succes!
Léo

De CX start helemaal niet. Ik kan wel starten maar de motor slaat niet aan.Ik heb een serie 2, ook op deze versie zitten twee BDP sensoren.

De CX staat nu nog niet in mijn garage maar dat zou ik wel graag willen. Heeft iemand een suggestie hoe ik de CX in rijstand krijg zodat ik haar naar mijn garage kan slepen, betreft wel een automaat?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 03 juni 2011 11:03 AM
  [ # 14 ]

Op de startmotor…? Of kan dat niet bij een automaat?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 03 juni 2011 11:19 AM
  [ # 15 ]
Verreij schreef:

De CX start helemaal niet. Ik kan wel starten maar de motor slaat niet aan.Ik heb een serie 2, ook op deze versie zitten twee BDP sensoren.

De CX staat nu nog niet in mijn garage maar dat zou ik wel graag willen. Heeft iemand een suggestie hoe ik de CX in rijstand krijg zodat ik haar naar mijn garage kan slepen, betreft wel een automaat?

Alvast bedankt voor het meedenken.

In de rijstand brengen zonder draaiende motor is niet mogelijk. Staat ze ver van je garage vandaan?
Het is wel mogelijk een op haar buik liggende CX op een autoambulance of oprijwagen te krijgen.

Heb je de punten die we genoemd hebben al nagelopen?

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook