Inderdaad, radiateur eruit, en dan spruitstuk lossen. Zoals beschreven het draad goed schoon borstelen en dan inspuiten met IMAL of een andere goede kruipolie. Dan lekker op je gemakje het spruitstuk in de bankschroef, moer erop lassen en nog eens proberen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Kun je de weerbarstige moeren van het spruitstuk niet splijten? Als je er bij kunt is dat misschien een optie.
VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn











































Totaal aantal Berichten: 24462
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je kan er moeilijk bij.. meestal breekt het tapeind. maar dat vroeger of later toch problemen geven. kan je het beter nu oplossen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@Bogaard. Ik denk ook dat de tapeinden ook vervangen moeten worden maar zonder moeren en spruitstuk erop heb je wat meer “vlees” en technieken” om ze te lossen.
VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn










Totaal aantal Berichten: 961
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Inmiddels heb ik het probleem van de afgebroken bouten opgelost door ze uit te boren en nieuwe schroefdraad te tappen. Dat ik allemaal prima gelukt.
Waar ik wel op stuitte is een stukje plaatwerk wat boven de demper van de uitlaat zit:
[removed][removed]
Dit is een soort hitteschild waarbij aan de ene kant een soort ‘doos’ met een roostertje zit.
Ik wil dit schild eraf hebben om wat aan roestpreventie te doen.
Het schild zit vast met 4 moeren die via de onderkant bereikt kunnen worden. Deze heb ik los maar er zit in die ‘doos’ ook nog een bevestiging die aan de interieur kant los moet. Kan iemand aangeven waar die bout zit. De bout zal ergens onder het tapijt verstopt zitten maar als de middenconsole er voor uit moet dan laat ik de zaak lekker zitten.
PS: waar is deze ‘doos’ eigenlijk voor? Er zit aan de voorzijde een rooster die bij mij dicht zit door een hoeveelheid bitumen. Is dit onderdeel nog ergens te krijgen?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v




























Totaal aantal Berichten: 9137
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Die doos is voor “koeling” zonder dat ding zou het nog warmer worden .
De bout moer wie je zoekt zit aan de linker kant voor de bestuurders stoel.
Of hij is van de bestuurders stoel.
Zal voor de zekerheid effe kijken bij mijn foto’s.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9137
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Effe gekeken in de foto’s ...
Niet echt duidelijk maar volgens mij zit ie maar met 4 boutjes vast.
Let op de vul ringen blokjes zijn van asbest.
En roesten doet het daar onder niet.
De bak zelf wil wel roesten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9137
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Nog een keer gekeken.
Kan inde de voorste imbus bout zijn van de stoel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.