











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
La Léo schreef:En wie zich laat afschrikken door 45 eurootjes belasting elke maand, is zo’n auto sowieso niet waard en moet een AX gaan rijden of gaan fietsen ofzo.
Maak daar maar zo’n 6 tientjes in de maand van
Overigens zou ik zelf ook liever die ruime 700 euro per jaar liever in de CX steken dan aan de belasting afdragen. Maar ja het is niet anders.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
HALLO? in BE zijn auto’s van meer dan 25 jaar ook 90% belastingsvrij hoor, daarom worden de +25 jarigen ook duurder verkocht dan eentje die nog maar 23 is… en dat kan vooral voor een 2,5liter al een aardig bedrag schelen! (diesels nog meer, vandaar dat de serieII turbodiesels hier momenteel zeer goedkoop te vinden zijn (verkeersbelasting hoog!) of ze gaan zelfs gewoon naar de sloop…
voor de rest… 10000 euro is veel geld, CQS is niet de goedkoopste, maar als er inderdaad een deftige restauratie gedaan is, dan is ze dat waard!












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan is de auto in België over 2 jaar toch nog steeds een oldtimer?
Hier in Nederland wordt een 87 het helemaal niet meer, dat is toch wel een klein verschil





























Totaal aantal Berichten: 10586
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Daar schijnt weer over gepraat te worden…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
als er geen roest issues zijn, en de restauratie/revisie is aantoonbaar netjes gedaan, is dit zwarte exemplaar een snoepje !
even vragen naar de uitlaat, en in hoeverre zij achter dit product staan mbt garantie, en dan kopen !
dagelijks gebruik… tja, alleen voor korte stukjes is deze auto niet bedoeld (heb je gelijk een hoger verbruik) - lekker kilometers vreten, daar is deze voor gemaakt, en dat is echt genieten in deze auto !!
(ik zit al een redelijk stuk over de 10K heen met aanschaf, en alles wat ik er in gestopt heb…...)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, om maar gelijk te roepen “kopen” gaat wat ver. Ook van genoemde aanbieder is genoeg broddelwerk voorbij gekomen om in ieder geval het advies te geven deze auto door een ander bedrijf goed te laten controleren alvorens tot een eventuele aankoop over te gaan. 10.000 euro is serieus geld voor een CX en voor dat geld moet er in ieder geval een stevige garantie op die wagen kunnen worden gegeven door de verkoper. Daarbij blijft de vraag of een cx gti turbo nou wel zo geschikt is voor dagelijks gebruik. Weet in ieder geval wel dat je er, zeker in België, niet bij iedere garage op de hoek mee terecht kan en dat de keuring ieder jaar weer een uitdaging (lees KOSTENPOST) kan zijn. Leuke wagens, niet goedkoop qua verbruik, niet de meest betrouwbare zoals al geschreven werd door iemand anders, duur in onderhoud en roestgevoelig.
Maar: nogmaals het dringende advies de auto VOOR AANKOOP door iemand anders dan de verkoper héél erg goed te laten bekijken!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik ken de garage en ben er niet tuk op… de uitlaat moet op zijn minst origineel zijn zoals ie nu is geeft ie bevoorbeeld te veel tegendruk ivm met de turbo die erop zit. CQS zijn restauratie wil ik toch wel eens eerst dichtbij onder de loep nemen… ik ken verscheidene auto’s die daar vandaan komen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
cx25gtit2 schreef:(ik zit al een redelijk stuk over de 10K heen met aanschaf, en alles wat ik er in gestopt heb…...)
Ik ook, maar dat kun je natuurlijk niet vergelijken met een verkoopprijs, want je rijdt er ook al jaren mee. Het idee dat je het geld dat je in een auto stopt er ook weer uit zou halen kun je bij een CX maar beter heel snel vergeten…




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
voor 10000 euro moet daar een perfecte JUISTE uitlaat op zitten, en als de wagen als al 4 jaar stilstaat met vier nieuwe TRX ’ en 210/55/390 mogen er stilaan ook andere op want dan hebben ze een platte kant van het staan….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
verkoop waarde zal bij de mijne maar fractie zijn van wat ik er in gestopt heb. maar ik verkoop haar ook niet !
voor mij is het ultieme zweefgenot ! en daar moet je bij een CX in investeren. heel simpel.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ok cx gtit2 jou cx is perfect maar als topicstarter er dagelijks of toch veel mee wil gaan rijden denk ik dat er andere cx modellen betrouwbaarder zijn dan een turbo van 10000 euro die al zo lang stilstaat. Dit is toch heel veel geld om in een keer uit te geven en dan
laten we zeggen geen garantie te hebben…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon een 2500 platte diesel,gewoon goed
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mbt de opmerking van Waterman hierboven:
je hebt gelijk, uiteraard wel kritisch naar deze auto kijken.
en mbt de niet de meest betrouwbare auto…. tja…. afgezien van een gescheurd motorblok, brakke/haperende stekkerverbindingen, radiator gaar, airco-pomp stuk, roestgaten, weigerende injectie kast, LHM lekkage, gevoelige BPD sensor, storing in de zekering kast, koppeling vervangen, vastlopende blower en weet ik wat allemaal heb ik eigenlijk nooit grote issues gehad.
maar het meeste valt onder regulier onderhoud, slijtage (van bewegende delen), roest preventie en aanpakken van probleem-roest. en dat kost geld, ieder jaar weer.
iets anders, hij is 8 (!!) jaar geleden gerestaureerd. prima, maar er komen ondertussen vast wel weer zaken boven drijven.
dan is 10,5K misschien gewoon te veel (ik heb mooiere gezien voor 10K). ik hoop dat er wat ruimte zit in de vraagprijs.
en wat is de echte km stand ??
waar ga je hem voor gebruiken ? boodschappen of km’s maken ?
kan ze binnen staan ?
‘s winters ook de weg op ? of een andere als back-up ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
F.SvM schreef:Gewoon een 2500 platte diesel,gewoon goed
ik herinner mij een platte diesel break die mij best snel voorbij reed op de snelweg richting Parijs. tja…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik geloof namelijk nooit dat CQS de aandrijfassen heeft gereviseerd. en zo…ik vrees echt dat 10000 te veel is voor zo’n deze wagen.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!