1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De 22TRS van marcelka, Grote (blok) schoonmaak
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 28 november 2011 01:06 PM

Gisteren een nieuwe aanwinst uit Frankrijk opgehaald. Zat al een tijdje te twijfelen of ik nog iets met een type 2 zou willen. Een beetje verscholen tussen de advertenties voor onderdelen zat een TRS. Op het eerste gezicht niet interessant maar ik besloot er toch een mailtje op te sturen. Auto bleek van 1986 te zijn en stond al 9 jaar stil. De eigenaar had er nog 2 jaar mee gereden en met een startprobleem weggezet. Sindsdien stond de auto in een timmerwerkplaats droog maar zwaar onder het stof te wachten op een beter leven.
Ik ben gaan kijken en zag een auto staan die met een keurig interieur, zo op het oog roestvrij, netjes in de lak, volgens mij de moeite waard was weer op de weg te krijgen.
Als bonus kreeg ik er 4 portieren, een extra motorblok, bumpers, stuurhuis enzovoorts bij de koop mee.
De eigenaar was blij met de ruimte die het opleverde want hij is bezig met de restauratie van een oude C4.

Het was een hele sjouw die handel mee te krijgen maar met twee uurtjes laden was alles klaar voor de terugreis. We hebben de achterdraagarmen van houten stops voorzien.
De straat lag lager dan de uitrit van de garage dus we konden de auto redelijk makkelijk op de aanhanger lieren.
Thuis hebben we wat meer moeten passen en meten met houten blokken en latten om de auto weer op Nederlandse bodem te krijgen.

Nu de bende eens uitzoeken en de auto wegzetten om met de zoektocht te beginnen waarom deze niet meer wil starten. Ik denk dat ik eerst de distributieriem vervang voordat ik de zaak weer tot leven ga brengen.

Wordt vervolgd…







Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2011 01:18 PM
  [ # 1 ]

Leuk!!  een schuurvondst!

Denk dat je het beste sowieso de carburateur moet openmaken en grondig reinigen.
Dan nieuwe bougies en grote kans dat ze dan toch start.
Check ook even de stekkers van de verdeler naar de ontstekingsmodule (naast L-koplamp). Als die geen contact maakt krijg je geen vonk. Of de module zelf is kapot, kan ook nog. Of de module maakt geen goede massa.

Succes, ik ben benieuwd!
Léo

P.s. En verse benzine erin, want na 9 jaar is alle fut er waarschijnlijk wel uit. Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 28 november 2011 01:22 PM
  [ # 2 ]

Kek ding! Die aanhanger dan he Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 28 november 2011 01:33 PM
  [ # 3 ]

Die aanhanger was geweldig (ik ben meegeweest om Marcel te assisteren). Super handig, stabiel en met een handige lier.

In het zonnetje ziet het er allemaal nog wat beter uit dan gister in de regen! Ik ben benieuwd.
@La Leo: de auto was jaren geleden weggezet omdat ze niet wilde starten. Er is toen al wat naar gekeken maar nog geen oplossing gevonden.

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2011 01:34 PM
  [ # 4 ]
furriegurrie schreef:

Er is toen al wat naar gekeken…


Ja, dat bedoel ik. ‘Gekeken’. Op de franse half-ass manier. Laughing
Dat kunnen jullie véél beter. Dussss.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 28 november 2011 01:39 PM
  [ # 5 ]

wie weet Wink

Het verhaal was (als m’n Frans goed genoeg was) dat er vonk en benzine aanwezig waren, maar dat de dame niet wilde lopen. Dus wellicht iets anders elektrisch ergens of een sensor wellicht. Marcel zal denk ik gewoon bij de basis moeten beginnen en de verschillende checks doorlopen.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 28 november 2011 01:56 PM
  [ # 6 ]

Leuk hoor± Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 28 november 2011 02:14 PM
  [ # 7 ]

Helemaal leuk Marcel!
Ziet er idd netjes uit op de foto’s benieuwd of dat in het echie ook zo is,
groet
Yke

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2011 04:29 PM
  [ # 8 ]
furriegurrie schreef:

Het verhaal was (als m’n Frans goed genoeg was) dat er vonk en benzine aanwezig waren, maar dat de dame niet wilde lopen. Dus wellicht iets anders elektrisch ergens of een sensor wellicht.

Deze motor heeft geen sensoren om hem te laten lopen. Is heel eenvoudige techniek. Cool
Als hij vonkt én benzine krijgt (en je bent daar absoluut zeker van) kan het alleen nog zo zijn dat het ontstekingstijdstip niet juist is of dat er bougiekabels verwisseld zijn ofzo.

Of de benzine deugt niet, maar dat zal 9 jaar geleden wel vers zijn geweest.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 28 november 2011 04:58 PM
  [ # 9 ]

Vers is de benzine nu in ieder geval niet meer Wink

Eerst moet de dame maar eens op haar plek in de schuur.

Het is bij tweede inspectie bijzonder hoe goed alles er uit ziet. Alsof de auto gisteren nog heeft gelopen.
Ik heb er in ieder geval nog een motorblok bij als spiekbriefje Cool
Ik ga eens zoeken tussen de meuk of er misschien ook nog een ontstekingsmodule bij zit.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 november 2011 06:05 PM
  [ # 10 ]

Toof man, ziet er klasse uit op die foto’s! Veel succes ermee en niet vergeten in de waxoil te zetten!

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 28 november 2011 08:26 PM
  [ # 11 ]

Goeie actie Marcel! Succes met het opknappen Smile

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 november 2011 08:35 PM
  [ # 12 ]

Leuk project Wink

Altijd goed zo’n kofferbak vol onderdelen Very Happy

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 28 november 2011 08:37 PM
  [ # 13 ]

Leuk om zo een cx van de ondergang te redden!
Heb je al ruimte in je schuur? of ligt daar nog dat Xm blok?
Veel succes en groeten

Peter.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 28 november 2011 09:13 PM
  [ # 14 ]

Heb je al ruimte in je schuur? of ligt daar nog dat Xm blok?

Het komt nu wel onverwacht een beetje tegelijk. Dat blok ligt er nog ja.
Voorlopig maar niet meer naar de advertenties kijken en eerst eens wat ruimen. Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 28 november 2011 09:19 PM
  [ # 15 ]

Als ik er morgen een accu aan hang en ik krijg haar aan de praat, hoe groot is de kans dan dat de boel in de soep draait?

Heeft 165.000 op de teller en ik kan geen distri wissel vinden in de onderhoudsboekjes. Wel een nieuwe koppeling op 104.000

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
 
1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook