3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De 22TRS van marcelka, Grote (blok) schoonmaak
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 06 december 2011 10:15 AM
  [ # 31 ]

Afgelopen Zaterdag was de dame niet meer van plan nog eens te starten.

Maar ja het was ook allemaal een beetje overmoedig, gewoon de accu er aan en dan moet ze het maar weer doen.
Alle kabels en aansluitingen van het electrische circuit nagelopen. Er waren wat brakke aansluitingen en de massa aansluiting kan ook beter.

Ik ben me gaan verdiepen in de wereld van de carburateurs en de Weber DMTR 34 in het bijzonder

Gisteravond eerst de Weber van het extra blok maar eens open gegooid. Die ga ik eerst maar eens goed schoon maken en met een revisieset weer opbouwen. Daarna uitwisselen in de dame.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 december 2011 10:42 AM
  [ # 32 ]

Goed bezig, maar let op dat je die spoeiers niet verwisseld ze lijken het zelfde en passen maar zijn anders.

Succes

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 11 december 2011 06:51 PM
  [ # 33 ]

Afgelopen week heeft ze een naam gekregen. TReeSke, terwijl de deftige franse naam Therèse zou moeten zijn…

Vandaag nog een paar uurtjes over om de schoongemaakte carburateur te gaan wisselen.
Na demontage van de carb onder de kap bleek het inlaatspruitstuk te drijven van van de benzine. Dus heb ik de schone carb nog maar even gelaten en laat ik de boel eerst maar eens lekker verdampen.
Later deze week schroef ik eerst de bougies er uit en vervang deze voor nieuwe. Zonder carb kun je daar ook makkelijker bij.

Ik heb alle slangetjes gelabeld zodat ik nog weet hoe het weer terug te steken.
Bedoeling is te proberen te starten met benzine uit een fles. Daarvoor heb ik de aanvoerleiding afgedopt. Kan dat kwaad voor de pomp?

Ik heb geprobeerd de elektrische afsluiter te testen maar die gaf met aansluiten rechtstreeks op de accu geen sjoege. Klopt dat?

Nu ik wegwijs ben geraakt in het gangenstelsel van de carburateur en alle slangen eromheen, ben ik wel benieuwd wat werkelijk belangrijk is om de boel aan de gang te krijgen en wat alleen maar fine- tuning is…

Wordt vervolgd…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Gepost: 11 december 2011 08:25 PM
  [ # 34 ]
marcelka schreef:

Ik heb geprobeerd de elektrische afsluiter te testen maar die gaf met aansluiten rechtstreeks op de accu geen sjoege. Klopt dat?

Hij moet wel massa maken natuurlijk, maar als je het pikkie van de stekker aansluit op de plus van een accu, moet je een ‘klik’ horen en moet het pennetje bewegen.
Als er niets gebeurt, gaat de benzinetoevoer niet open en is dat de eenvoudige reden dat Trees niet lopen wil.

Maar veel benzine in de inlaat duidt eerder op brakke ontsteking/geen vonk….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 11 december 2011 09:02 PM
  [ # 35 ]

De elektrische afsluiter die ik getest heb is van de andere carb.

Een vonk heb ik in ieder geval, ik verdenk nu eerder bijvoorbeeld de vlotternaald in de carb.
We zullen zien wat er gebeurt als ik de boel weer teruggebouwd heb…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 12 december 2011 09:57 PM
  [ # 36 ]

Ha ha Marcel, wat leuk dit weer!  Veel succes met het puzzelen!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 12 december 2011 10:39 PM
  [ # 37 ]

Het is inderdaad een puzzel. Maar een hele leuke!
Systematisch zoeken en steeds dingen uitsluiten. Helaas te weinig tijd om er echt aan door te werken Sad

Gelukkig heb ik er meteen een hoop extra onderdelen bij zodat er nog eens wat uitgewisseld kan worden.

Weet iemand hoe je zo’n electronische module die tussen de bobine en de verdeelkap hangt kan testen/doormeten?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 12 december 2011 11:17 PM
  [ # 38 ]

Daar kan ik je niet mee helpen. Ik heb er wel een als reserve gekocht bij La Leo, die ligt altijd achter in mijn kofferbak.
Wat wil je met TReeS gaan doen Marcel? Gewoon voor erbij??  Smile

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 12 december 2011 11:27 PM
  [ # 39 ]

Inderdaad gewoon voor erbij.
De GTi moet af en toe blijven staan omdat ik zonde vind onder alle weersomstandigheden CX te blijven rijden. Een carburateur Douvrin zou ook probleemlozer zijn dan dat gevoelige injectie spul. Voorlopig is bij mij het omgekeerde waar. De GTi start altijd!  Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 12 december 2011 11:50 PM
  [ # 40 ]

Laughing  Leuk hoe zo’n onderdelenzoektocht op Leboncoin dan weer volledig prettig uit de hand loopt!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 13 december 2011 05:57 PM
  [ # 41 ]

Zojuist de schone carb erop, aansluiten en .... Niet starten dus.

Maar inmiddels tussen de meuk een andere ontstekingsmodule gevonden. Die uitgewisseld en jawel!
TReeSke start en loopt au quart du tour.
Er was wel een vonk maar kennelijk geen frisse. Probleem lijkt gevonden.

Helaas komt ze nog niet van dr plek. De koppeling komt niet vrij.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 december 2011 07:51 PM
  [ # 42 ]

Hm. Da’s dan weer jammer.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 13 december 2011 11:14 PM
  [ # 43 ]

Zit de koppelingskabel nog wel goed vast in de gaffel van de bak, onder de auto? Ik roep ook maar wat hoor…
Bij mij is die gaffel laatst gebroken en dan komt de koppeling ook niet meer vrij.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 14 december 2011 12:45 PM
  [ # 44 ]

De koppelingsplaten zaten dus vastgeplakt.
Maar gelukkig niet heel erg want met een howto via Google was het al snel opgelost. Smile
Gelukkig was stap 1 voldoende en hoefde ik niet door naar de volgende ronde. Wink

Er lekt nu wel wat motorolie aan de rechterkant over het subframe net naast het wiel als de motor draait. Dus echt even rijden zit er nog niet in. Gelukkig kan ik de auto nu wel verplaatsen.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 14 december 2011 03:58 PM
  [ # 45 ]

Sjonge Marcel. Het is te hopen dat die olielekkage wel een beetje lastig op te lossen is en dat het niet bijvoorbeeld het even aandraaien van het oliefilter of een sensor oid. Anders is er ook geen lol aan zo’n Cx project voor weinig Laughing


Maar “on a more srious note”: Fantastisch dat het tot nu toe redelijk mee zit!!!!

Profiel  
 
 
3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook