31 van de 36
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n V6: Adieu!
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 19 maart 2015 12:38 AM
  [ # 451 ]
Twan238 schreef:

Is het een idee Gert om het gelijk grondig aan te pakken? Omdat de bak nu al niet echt super schakelt.
Het zou zonde zijn om, in het geval van spoelen, veel geld in de bak te pompen en volgende week loopt ie helemaal stuk.

Alleen vervesen, en even het rubbertje vervangen van de afsluiting tussen deksel en bak Twan.
Spoelen, is wat men zegt,niet te doen.


Bedankt voor de info Citroenmgz.

Ik ga eens met die nummers eens kijken of ik daar aan komen kan bij de automaterialenbedrijf.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 19 maart 2015 09:03 AM
  [ # 452 ]
Twan238 schreef:

Is het een idee Gert om het gelijk grondig aan te pakken? Omdat de bak nu al niet echt super schakelt.
Het zou zonde zijn om, in het geval van spoelen, veel geld in de bak te pompen en volgende week loopt ie helemaal stuk.

en er alvast eentje op de plank te mikken die wél goed schakelt Wink

blijft altijd een risico die bakken. vraag is of je er op een gepland moment achter wilt komen met groter onderhoud dat ie het begeeft (en je die reserve bak al hebt liggen en eronder kunt fietsen) of wilt wachten tot het op een later moment vanzelf gebeurt. heel veel is ook afhankelijk van de historie van je bak. is die netjes bijgehouden en keurig schone rode olie of is het drek. als het drek is kun je er donder op zeggen dat er gezeik komt als je gaat verversen.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Vega
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 31-12-2006

- Xantia 2.0i 16V Break Millésime
- ZX 2.0i Volcane
- ZX 16V
- Xantia 1.8i SX
- Xantia 2.0i VSX Aut.
Gepost: 19 maart 2015 11:07 AM
  [ # 453 ]

Nou, voor een goede bak heeft Gert al mooi gezorgd, compleet met blok erbij zelfs. Op de plank is wel een groot woord trouwens, meer een houten kist van plm. 1.20 in het vierkant Laughing

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 19 maart 2015 08:38 PM
  [ # 454 ]

Laughing

Dat klopt helemaal, alleen weet ik niet of deze reseve bak 100% in orde is. Mocht de houdige bak ooit gaan hemelen, om het zo te zeggen…. Gaat de reserve eerst gereviseerd worden…

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 19 maart 2015 10:08 PM
  [ # 455 ]

Naar mijn idee is die huidige bak al stuk Laughing maar goed, dat is een andere discussie

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 maart 2015 10:49 PM
  [ # 456 ]
Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 maart 2015 01:11 AM
  [ # 457 ]

Vlak voordat Gert de XM kocht was dat al gedaan geloof ik?! Maar als ik eerlijk mag zijn, ben ik het eens met Twan. Waarom laat je de reserve bak niet vast reviseren en zet je er die in de loop van het jaar er niet gewoon lekker onder?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 20 maart 2015 10:30 AM
  [ # 458 ]

Kijk hier eens: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1586852/

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 maart 2015 01:07 PM
  [ # 459 ]

Dit lijkt veel op de filter van de ZF 4hp18 automaat met o-ring erbij gemonteerd?.

Deze staat bij de onderdelen van een 3L-24V V6 Saab 9000


En dit is een afdichting oliezeef van een autmaatbak 2,3-16 turbo Saab 9000
Dit lijkt me dus de afdichting van filteren deksel.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 maart 2015 01:14 PM
  [ # 460 ]

Wat staat er precies in die topic: Jansr

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 20 maart 2015 01:49 PM
  [ # 461 ]

Heel veel.
De naam van he topic: Break V6 automaat, lijstje.

Kan je die link niet openen? Dan kom je er.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 maart 2015 08:26 PM
  [ # 462 ]

.

Dit lijkt veel op de filter van de ZF 4hp18 automaat met o-ring erbij gemonteerd?.
Deze staat bij de onderdelen van een 3L-24V V6 Saab 9000


En dit is een afdichting oliezeef van een autmaatbak 2,3-16 turbo Saab 9000
Dit lijkt me dus de afdichting van filteren deksel.


Iets wat duidelijker foto’s.

 

Oke,JanSr

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 22 maart 2015 09:53 PM
  [ # 463 ]
rehc schreef:

en er alvast eentje op de plank te mikken die wél goed schakelt Wink

Vega schreef:

Nou, voor een goede bak heeft Gert al mooi gezorgd, compleet met blok erbij zelfs. Op de plank is wel een groot woord trouwens, meer een houten kist van plm. 1.20 in het vierkant Laughing

 


Dusssssss Laughing


Waarom moeilijk denken, als je ook nog een reserveblok heb liggen! Dus vandaag even het filter en de deksel van de reservebak eraf gehaald.

Handig om te weten dat de 3 bouten niet even lang zijn. Helaas zit er geen magneetje meer op de deksel. Ben benieuwd of er wel eentje in de V6 zit.

Dus van de week de o-ringen eraf halen en nieuwe halen. Heb ik tenminste een maat. De filter doe ik goed schoonmaken,want die ziet er voor de rest nog goed uit.


En via de ontluchtingsgat kan ik de olie bijvullen:


De gevonden info:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/171250/P0/


Dus aankomende weekend maar beginnen aan deze klus, de oliepeil van de bakolie zit té laag. Dus even niet rijden….

Wordt vervolgt!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 maart 2015 01:44 AM
  [ # 464 ]

Het voordeel van pa z’n Benz is, dat de oude doorgang te krapjes was om er doorheen te komen. Dus pa een stenen pilaar slopen, en ik een nieuwe poort maken.

En hierdoor past nu ook de V6 door de opening heen:


En het past maar ook net in de garage de V6:

 

Maar goed, even serieus werk aan de V6, want ze lekt bakolie. Dat is iets wat ik niet prettig vind!~

 

Van de week nog nieuwe o-ringen kunnen kopen voor het filter en de deksel van de automaatbak;

Daarna begonnen met het aftappen van het olie:

L: schone filter R:de vuile filter


Tot me vreugde zat op het magneet geen metaalresten. Dus de bak is inwendig nog in orde?:


Alleen de olie wat er uitkwam was behoorlijk bruin:


En de verse olie:

Totaal kwam er 2,85L olie eruit en moest ik totaal 0,5l erbij doen om de bakolie op peil te krijgen..
Das verdomd veel verloren..

 

Via de ontluchtingskanaal bijgevult.


Omdat de olie koud is, bij 0,4 Gr gemeten. De bakolie is nu op de helft van het niv gevuld.


En hoe rijdt het: Eigenlijk merk ik niet veel verschil. Hoewel het lijkt dat ze minder schokt tijdens schakelen, of kiezen van de schakelstand…..

 

Wordt vervolgt!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 maart 2015 10:29 PM
  [ # 465 ]

Vanmorgen geen bakolie meer op de grond… Missie geslaagd.

Vandaag de V6 eens de snelweg bezocht en verrek de CC doet het opeens weer!  Mr. Green 
Zo op de snelweg, kwam meteen de vraag in mijn gedachte op: Waarom heb ik haar 1,5jaar stil laten staan? Dit rijdt leuker, en zo relax…....


Ik moet zeggen, de vuurdoop heeft ze doorstaan. Alleen de V-snaar/multiriem mag aan gespannen worden..


Oja, en wat foto’s van haar nieuwe wielen:



You love it, or hate it! 

Maar ik ben er erg blij mee. Het is wel moeilijk om het juiste setje te vinden naar je persoonlijke smaak. Deze type velg heeft een soort van driehoekige design. Wat terug komt in de 19inch ADRIATIQUE velg voor de C5 III:


Vandaar deze keuze.


Wordt vervolgt!

Profiel  
 
 
31 van de 36
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook