32 van de 36
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n V6: Adieu!
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 29 maart 2015 10:32 PM
  [ # 466 ]

Ik vind deze velgen heel goed staan. Past prima bij de hoekige vormen van de XM!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 april 2015 11:48 PM
  [ # 467 ]

Ai geen remlicht meer achter…

Op het display geeft hij continu aan, dat ik het rempedaal moet testen door in te trappen.

Ik denk dat dit het geval is:

http://www.xmclub.nl/forum/remlichtschakelaar-automaat-repareren

Dat gaan we even maar maken met Passen..

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2094
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 03 april 2015 08:02 AM
  [ # 468 ]

Ik denk dat er wat anders aan de hand is. Volgens mij kan het systeem niet opmerken dat de schakelaar niet werkt. Het weet immers niet of de schakelaar niet werkt of de rem gewoon niet ingetrapt wordt. Waarschijnlijk is er een zekering kapot of gewoon een lampje. Massa probleem of een kabelbreuk kan ook….

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 03 april 2015 08:52 AM
  [ # 469 ]

Inderdaad. Als de schakelaar in het pedaal niet meer werkt, dan krijg je deze displaymelding niet.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 april 2015 09:06 AM
  [ # 470 ]

Oké, dan hoop ik dat het een zekering is. Dat beide remlichten kapot is in een keer, lijk me heel toevallig.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 april 2015 09:43 AM
  [ # 471 ]

Ik weet niet hoe het in een XM zit, maar meestal worden zulk soort verlichting niet op dezelfde zekering gezet. Dus om te voorkomen dat bij een kapotte zekering niets meer werkt. Maar dat kan je zo opzoeken in de documentatie welke zekering waarvoor dient. Soms zelfs in het instructieboekje.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2094
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 03 april 2015 11:00 AM
  [ # 472 ]

remlichten links en rechts zitten op dezelfde zekering, F2 in de zekeringbak in de auto volgens het boekje. Daar zit niets anders bij gezekerd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 april 2015 11:14 AM
  [ # 473 ]

Niet apart dus Confused

Dan blijft de vraag, waarom is de zekering eruit gesprongen? (als dit het probleem blijkt te zijn).

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2094
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 03 april 2015 11:18 AM
  [ # 474 ]

ouderdom? Zekeringen gaan soms ook gewoon stuk zonder dat er iets mis is. Bij de remlichten komt het voor na gebruik van aanhangwagen. Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan een kapotte zekering. kabelbreukje bijvoorbeeld. En de lampjes kunnen natuurlijk ook beide stuk zijn. Hoeft niet zo te zijn dat ze tegelijk stuk gegaan zijn. Wanneer heb je ze voor het laatst getest? Wellicht heb je een tijd met maar 1 werkend remlicht gereden? Hoewel de serie 1 daar ook een melding van geeft dacht ik….

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 april 2015 09:30 PM
  [ # 475 ]

3weken geleden nog alles gecheckt qua verlichting Furriegurrie.


Vandaag de lampen vervangen en de zekering (10amp) gecheckt.. Nog niks….
Daarna de zekering vervangen, en weer remlichten.


Echter:

- Lampen zijn niet kapot.
- De ouwe zekering doorgemeten en ook die is niet kapot..

Echt vreemd….

Los contact, vuiligheid in de zekerkast?

Profiel  
 
Gepost: 03 april 2015 10:49 PM
  [ # 476 ]

Polen van je zekering een beetje gecorrodeerd van het stilstaan?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 april 2015 10:59 PM
  [ # 477 ]

Zou kunnen Marc.

Ik kijk het even aan.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 april 2015 01:00 PM
  [ # 478 ]

Zo gisteren de eerste lange rit met de V6 gedaan.

De heen weg ging het prima, alleen de terugweg een schrok door de auto heen gesis rechtsvoor en de melding: ABS out of use!...

De melding ging weer uit het gesis bleef, maar stopte toen ik de CC uitschakelde, dat zal wel toeval zijn..

Auto aan de kant gezet en de motorruimte als onder de auto gekeken op lekkage… Niks! gevonden. Auto in de R gezet, kreeg weer een melding maar die verdween zo snel, dat ik niet weet wat er op stond?
Remmen doet ze prima, dus verder gereden met CC aan en rustig met 120km/h naar huis gereden.

Vanmiddag de auto op de smeerput zetten en kijken of er iets lek/kapot is.


Maar iemand een idee?


Wordt vervolgt!

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 12 april 2015 01:07 PM
  [ # 479 ]

De cc werkt met vacuüm. Kan dat het gesis zijn? Werkt die nog wel OK? Zit alleen niet rechtsvoor maar linksvoor de pomp en bij gasklephuis het vacuüm ding (bij es9j4 in xm en xantia)

Melding iets van je remlichten weer die direct corrigeerde of zo? Neem aan dat je de rem in trapt bij schakelen naar R. Klink toch als electronica contactjes of iets met massa? Spul zal wel goed warm zijn?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 april 2015 05:36 PM
  [ # 480 ]

Ik herken nu weer de velgen en heb je auto op de meeting gezien. Jammer dat we elkaar niet even gesproken hebben.

De verschijnselen die je beschrijft kan ik niet met elkaar rijmen.

Het gesis zou inderdaad van de CC kunnen zijn zoals rehc zegt. Maar bleef de CC wel werken nadat de ABS melding kwam? De vacuumpomp zit linksvoor tussen binnen- en buitenscherm. Je kan erbij als je de wielkuip weghaalt. Bij de ZPJ V6 die jij hebt zit er een balgje bij het gasklephuis die de bediening van de gasklep overneemt van het gaspedaal. Tussen de pomp en het balgje loopt een vacuumslangetje.

De schok zou een onderbreking van de CC geweest kunnen zijn.

Misschien is er linksvoor iets mis gegaan met de vacuumpomp wat ook de ABS sensor bij dat wiel beïnvloedde. Ik zou niet weten wat dat dan moet zijn.

Overigens zie ik dat je de displaymeldingen in het Engels krijgt. Je kan ze ook in het Nederlands krijgen door een paar zekeringen in- of uit te steken. Staat in het instructieboekje.

Profiel  
 
 
32 van de 36
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook