4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Benzinekwaliteit
Gepost: 28 mei 2012 11:48 AM
  [ # 46 ]

Geen enkele CX loopt ‘uitstekend’ op de huidige Euro 95.
Maar dat is net zoiets als dat mensen vinden dat je met Michelin Energy’s fantastische grip hebt omdat het immers Michelins zijn.

Ze hebben gewoon nooit iets beters geprobeerd of de auto niet voldoende naar de limiet gereden om dat te ervaren. Als ik weleens CX’en rijd van klanten, hoe traag die zijn en (om het vergelijk met de bandenkeuze te trekken) hoe makkelijk ze op vochtig wegdek wegglijden in bochten en dat vergelijk met mijn simpele 20’je met 98 erin en Toyo’s erop…  Laughing

Totaal niets mis mee als je zo wilt rijden, maar ik maak persoonlijk liever andere keuzes.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2012 11:50 AM
  [ # 47 ]
sans-pareil schreef:

maar het beeld van een tankwagen vol met euro 95 waar een litertje octaan booster bij gaat op het tankstation klopt niet,

Neen, dat zei die gast van Texaco dus ook. Ik heb hem de tankwagen ook echt niet zien openen met een flesje vloeistof in zijn hand. Die mythe is dus de wereld uit.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2012 11:56 AM
  [ # 48 ]
CitrofielTD schreef:

Het bijmengen van product geeft idd als nadeel dat de troep gaat uitzinken. Bij diesel is dit een nog veel grote probleem ivm het vlokken. Vroeger was het devies bij overwinteren: Auto aftanken en wegzetten. Nu moet je dat niet meer doen, want je hebt na een half jaar water ethanol en pure benzine gescheiden in je tank.

Mensen, dat vind ik nu nog eens nuttige info: want we zetten vrijwel allemaal die CX/DS/SM in de winter een paar maanden op stal.  Neemt niet weg dat die vrijwel lege brandstoftank vrolijk verder roest natuurlijk. Dus kiezen uit 2 kwaden.  hmz


Maar mijn aanvullende vraag: Is dit ‘schiften’ het geval met alle benzines, dus ook met Excellium, of SuperPlus 98 CitrofielTD?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 mei 2012 12:18 PM
  [ # 49 ]
La Léo schreef:

Geen enkele CX loopt ‘uitstekend’ op de huidige Euro 95.

Totaal niets mis mee als je zo wilt rijden, maar ik maak persoonlijk liever andere keuzes.

Zelden zoek ik de grenzen van het kunnen van mijn CX op eigenlijk, ben niet zo’n persoon die als eerste weg moet zijn bij een verkeerslicht maar hou wel van doorrijden.
Ik zie ook geen enkele reden om de staatskas te spekken door vaker dan nodig aan de pomp te staan.

Los van dat: ik heb de ontsteking van mijn 22 Douvrin gewoon volgens boekje/ merktekens afgesteld en merk (!) niet dat ze moeite heeft met de Euro95 die op haar dieet staat.
Nee; een Douvrin heeft geen klopsensor dus zekerheid hierin heb je nooit.
Mijn broertje heeft op een tankwagen gereden en verteld me dat er wel degelijk additieven worden bijgemengd na/op het depot, dit heeft zoals vermeld met accijnzen (en het ontduiken ervan) te maken.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2012 12:28 PM
  [ # 50 ]

Ik zoek ook niet de grens persé op hoor.  Op die manier rijden kost veel teveel! Very Happy

Maar mijn punt was: je merkt pas verschil tussen twee producten als je ze écht test, en dat doe je door verder te gaan dan de gemiddelde gebruiker of een doorsnee situatie.  Wink


De resultaten van al die bio-rommel zie je trouwens pas als je eens een motor openschroeft waarin dat spul lange tijd gedraaid heeft. Ik heb ergens een plaatje liggen van een ‘nieuwe’ Audimotor (2008 ofzo) met nog geen 150.000 km op de klok… totáál van binnen voorzien van een keiharde roodbruine filmlaag. Auto was naar de garage gebracht met allerlei onduidelijke storingen. Moest uiteindelijk totaal uit elkaar en élk onderdeel moest intensief gereinigd worden alvorens ze het weer konden gebruiken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Sherlock Holmes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 15-05-2006

Gepost: 28 mei 2012 01:09 PM
  [ # 51 ]

Tot wanneer ik mijn Cx definitief op stal gezet heb,reed ik meestal op Euro98.Soms op Euro95 en toen liep ie precies minder goed maar dat kan ingebeeld zijn natuurlijk.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 mei 2012 01:27 PM
  [ # 52 ]
La Léo schreef:
sans-pareil schreef:

maar het beeld van een tankwagen vol met euro 95 waar een litertje octaan booster bij gaat op het tankstation klopt niet,

Neen, dat zei die gast van Texaco dus ook. Ik heb hem de tankwagen ook echt niet zien openen met een flesje vloeistof in zijn hand. Die mythe is dus de wereld uit.

Een aantal jaar gelden was er een aflevering van De Keuringsdienst van Waarde over dit onderwerp. Als ik vanavond tijd heb, zal ik kijken of ik die aflevering terug kan vinden.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 mei 2012 01:51 PM
  [ # 53 ]

deze dus kvw deel1

en deel 2

op uitzending gemist krijg ik alleen zwart beeld Confused:

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
CitrofielTD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 21-04-2007

Gepost: 28 mei 2012 08:06 PM
  [ # 54 ]
sans-pareil schreef:

Dat van mengen in de tankwagens wist ik niet. Hoe werkt dan dat met die AGP wetgeving?

Je geeft accijns aan op Euro 95, zeg 50.000 liter, doe daar 50 liter additief bij in de auto en verkoop 50.050 liter premium aan de pomp. De accijns voor alle benzines zijn hetzelfde

La Léo schreef:
CitrofielTD schreef:

Het bijmengen van product geeft idd als nadeel dat de troep gaat uitzinken. Bij diesel is dit een nog veel grote probleem ivm het vlokken. Vroeger was het devies bij overwinteren: Auto aftanken en wegzetten. Nu moet je dat niet meer doen, want je hebt na een half jaar water ethanol en pure benzine gescheiden in je tank.

Mensen, dat vind ik nu nog eens nuttige info: want we zetten vrijwel allemaal die CX/DS/SM in de winter een paar maanden op stal.  Neemt niet weg dat die vrijwel lege brandstoftank vrolijk verder roest natuurlijk. Dus kiezen uit 2 kwaden.  hmz


Maar mijn aanvullende vraag: Is dit ‘schiften’ het geval met alle benzines, dus ook met Excellium, of SuperPlus 98 CitrofielTD?

Op alle benzines en Diesels. Diesels hebben er meer last van. Vraag maar eens aan een boertje die een eigen tank heeft staan… Het schiften wordt wel verminderd als de brandstof op temperatuur wordt gehouden.

Rommel of niet. Dit wordt de toekomst, maar zolang er nog veel invloedrijke mensen fors aan verdienen (inclusief J.K. de Jager en zijn vrienden) zal het geen vaart lopen.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 mei 2012 09:33 PM
  [ # 55 ]

Dat bedoel ik niet. Ik neem aan dat je in de tankwagen nog steeds niet mag mengen bij het benzinestation, dat moet nog steeds gebeuren op een AGP lijkt me.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 juni 2012 10:19 AM
  [ # 56 ]

Even een conclusie trekken….. we weten het dus met zijn allen oook niet c.q. zijn het niet met elkaar eens.

Gisteren 1,5uur bezig geweest een tuinmachine op te starten…. Hele carburateur zat vol troep. Alle gaatjes van de sproeier zaten dicht.
Denk je even snel iets te kunnen doen, zit je te prutsen aan een machine die het niet doet en waar je vervolgens eindeloos mee bezig bent… Ik word dan (op zijn zachts gezegd) een beetje Grrrr
Enfin het loopt weer.

Maar wat een rotzooi!! Op de wanden van het vlotterhuis krijg je de groen/gele aanslag er niet eens meer af.
Zag ook dat de koperen sproeier al groen van de (koper)uitslag was.

O ja…. nu komt het: het betreft een NIEUWE machine die vorige jaar EEN keer gelopen heeft. Alles dus fonkelnieuw. Dat sleutelt wel weer erg lekker, want je krijgt geen vuile handen!

TIP: draai de benzinekraan dicht en laat de motor ‘sterven’ dan is de carburateur leeg.
Is dit een idee ook voor de auto? Benzinekraan voor de carburateur?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 juni 2012 11:35 AM
  [ # 57 ]

Heb twee maaiers, een zitmaaier en een gewone motormaaier.
Overwinteren beide met benzine in het systeem, bij het nieuwe maaiseizoen gewoon weer starten!
Gaat Euro 95 in van de witte pomp.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2012 11:36 AM
  [ # 58 ]
maartens schreef:

Maar wat een rotzooi!! Op de wanden van het vlotterhuis krijg je de groen/gele aanslag er niet eens meer af.
Zag ook dat de koperen sproeier al groen van de (koper)uitslag was.

Maarten, doe jezelf een lol en gooi een beetje van dit spul in de tank. Of laat hem er puur op lopen.


We kunnen vervuiling niet (meer) voorkomen, dankzij de huidige brandstoffen zal dit toch een groeiend probleem worden. Dáár zijn we het met z’n allen toch wel over eens, oder?
Dus het enige wat je kunt doen, is steeds weer reinigen, dan houd je het enigszins beheersbaar.
Ik gebruik dit spul vaak bij grote beurten of als auto’s ‘ineens’ gaan pingelen of inhouden na tanken van dubieuze benzine. Als CO waardes te hoog zijn (door verroeting) bestaat er nog een ander middel ter aanvulling, deze: Gas Treatment

De Forté-man kwam toevallig nog langs afgelopen vrijdag. Had weer een paar mooie horrorverhalen over een VAG-motor met 160k op de klok die hij op een werkbank opengeschroefd aantrof bij een bedrijf. Geheel vervuild en met allerlei vage storingen.

Het gaat steeds erger worden, voorspelde hij: vooral omdat Ethanol de eigenschap heeft de verzuring van de motorolie te bevorderen/versnellen en dit in combinatie met onderhoudsintervallen die officieel steeds langer worden, plus daarbij het gegeven dat mensen steeds langer wachten met onderhoud/olie verversen omdat het allemaal al duur genoeg is….

Maar uiteindelijk loopt de rekening alleen maar hoger op….....

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 juni 2012 01:11 PM
  [ # 59 ]

hm, mijn grasmaaier start gewoon na de winter met de ‘95 die er nog inzit, en zonder problemen… maar de ene motor is ook de andere niet waarschijnlijk…

ondertussen heb ik nu 2 keer op rij ‘98 getankt met mijn Prestige, aangezien ze wat ‘verplicht’ woon-werk verkeer moet afleggen. Verleden week telkens wat horten en stoten bij vertrekken uit stilstand, anders niet.

Vanmorgen gestart, enja, geen horten en stoten meer, alles zoals het hoort. lijkt me sterk dat dit ook door de benzine zou komen, maarja, wie zal het zeggen. Het zal zeker geen kwaad kunnen om ‘98 te tanken, al moet ‘95 mijn insziens toch ook kunnen.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 juni 2012 03:16 PM
  [ # 60 ]

maar de ene motor is ook de andere niet waarschijnlijk…

Die grasmaaiertjes met hun B&S motor of Honda motor zijn in dit opzicht het zelfde hoor.
Simpele motortjes met een simpel carburateurtje….

Het enige waarom ik mij bedacht waarom mijn grasmaaier en andere 4-taks tuingereedschappen er meer last van hebben dan mijn auto’s is, denk ik, omdat de sproeiers van deze kleine motortjes (nog) kleinere gaatjes hebben.

Ik kon geen foto nemen van de geblokkeerde sproeier, maar ik moest de gaatjes met een ijzerdraadje open peuteren. Helemaal dicht zaten ze. Zo erg had ik het nog niet gezien.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook