2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Benzinekwaliteit
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 mei 2012 04:55 PM
  [ # 16 ]

Maartens: Hygroscopisch wil zeggen dat er water uit de lucht je tank ingetrokken wordt. Daar gaat in de loop van de tijd dan je benzine op drijven. Dit komt in je carbu of injectie en dan stopt de motor. Mn GS op LPG had hier veel last van.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 mei 2012 04:57 PM
  [ # 17 ]

Ik lees eigenlijk alleen maar redenen om te gaan dieselen. Laughing

Die dingen lopen op nagenoeg alles, lucky me!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 mei 2012 05:01 PM
  [ # 18 ]

Totdat je daar problemen krijgt met de dieselpomp, dan kost het veel meer…

De problemen bij een benzine uitvoeringen zijn allemaal wel tegen normale bedragen te fixen.

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 23 mei 2012 08:12 PM
  [ # 19 ]

ik merk ook verschil, bij 98 accelereert ze toch een stuk sneller, verder doe ik er ook loodvervanger bij, scheelt ook weer wat.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 23 mei 2012 08:19 PM
  [ # 20 ]

Eigenlijk tank ik altijd Euro95…in alles.
Alleen mijn ‘82 Mini krijgt er een scheut loodvervanger bij.
Wat Maartens aangeeft kan ik onderschijven: ik merk vooral bij mijn motorfietsen (eind jaren 70 spul) dat wat langere stilstand gegarandeerd problemen oplevert en meestal uitmondt in wat remmenreiniger in het luchtfilter voordat het kreng fatsoenlijk draait.
De Mini noch de AX noch de CX hebben daar last van…

Zal eens Super (98) tanken in de CX en zien of het er werkelijk toe doet..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 23 mei 2012 09:05 PM
  [ # 21 ]

In Luxemburg heb ik “haar” getrakteerd op ‘98, ook i.v.m. meer kracht, betere ontbranding.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 23 mei 2012 10:06 PM
  [ # 22 ]

ik tank voor DS en CX altijd al 10 jaar ‘95, had altijd gehoord dat het geen merkbaar verschil oplevert. Ook nooit startproblemen of dergelijke, maar goed, ik wil ook wel eens ‘98 tanken bij de Gulf hier, ben benieuwd… (al vraag ik me af of je verschil in trekkracht ed wel objectief kan beoordelen…)

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 24 mei 2012 03:23 PM
  [ # 23 ]

Toch vind ik het wel een interessant onderwerp.
Ik begrijp uit deze discussie dat de gehele samenstelling van 95 ander zou zijn dan 98, denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van methanol etc.

Toch lijkt dit niet het geval als je de Gulf Ongelood 95
en Gulf Superplus 98 specificaties naast elkaar zet.

Ik zie alleen een verschil in Octaangehalte.

Ik denk dus dat de eerder genoemde betere eigenschappen van een 98 brandsstof anders dan het Octaangehalte vooral tussen de oren zitten!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 mei 2012 04:17 PM
  [ # 24 ]

Helemaal als je nagaat dat de pompstations worden bevoorraad door één enkele tankauto. Bij de “premium” benzines wordt, na het afvullen, een litertje aan additieven toegevoegd.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 24 mei 2012 04:34 PM
  [ # 25 ]

Toch heb ik het in de praktijk getest door 10 dagen lang precies hetzelfde stuk te rijden en op 98 kwam ik gewoon een stuk verder.  huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 24 mei 2012 04:38 PM
  [ # 26 ]
Ree schreef:

Helemaal als je nagaat dat de pompstations worden bevoorraad door één enkele tankauto. Bij de “premium” benzines wordt, na het afvullen, een litertje aan additieven toegevoegd.

Inderdaad Ree! Zo gaat het inderdaad. Ok, het Octaangehalte klopt wel (en 98 heeft dus gewoon een hogere klopvastheid) dus dat kan voor bepaalde motoren belangrijk zijn. Een moderne Ferrari wordt met Euro95 gewoon door het motormanagement teruggetuned ter voorkoming van motorschade. met 98 of 100 heeft geeft ie wel max power.

Maar alle andere eigenschappen die aan allerlei brandstoffen toegedicht worden kunnen naar het rijk der fabelen verwezen worden. Het komt allemaal uit één bulk. Zelfs de verschillende merken komen vaak uit één tank!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 mei 2012 04:56 PM
  [ # 27 ]
La Léo schreef:

Toch heb ik het in de praktijk getest door 10 dagen lang precies hetzelfde stuk te rijden en op 98 kwam ik gewoon een stuk verder.  huh

mischien was het 10 dagen regenachtig. Dan rijd ik ook altijd zuiniger.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 mei 2012 04:58 PM
  [ # 28 ]
demuywo schreef:

ik tank voor DS en CX altijd al 10 jaar ‘95, had altijd gehoord dat het geen merkbaar verschil oplevert. Ook nooit startproblemen of dergelijke, maar goed, ik wil ook wel eens ‘98 tanken bij de Gulf hier, ben benieuwd… (al vraag ik me af of je verschil in trekkracht ed wel objectief kan beoordelen…)

dan moet je blind testen. Dus iemand iets laten tanken en dan jij kijken of je iets merkt..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 mei 2012 05:00 PM
  [ # 29 ]

Dat kan wel kloppen. Meer waterdamp in de lucht geeft meer expansie van het mengsel bij ontbranding. Daarom wordt in straalmotoren ook water geinjecteerd.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 mei 2012 05:27 PM
  [ # 30 ]
CEE-IKS schreef:

met 98 of 100 heeft geeft ie wel max power.

Bij mijn auto scheelde het op de rollenbank 20pk tussen 95 en 100 octaan…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook